تامین آب پایدار منطقه ها محروم و مرزی در اولویت خیرین و داوطلبان هلال احمر قرار گیرد

به گزارش دیار سلمان، خبرنگاران/خراسان جنوبی معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر گفت: تامین آب پایدار منطقه ها محروم و مرزی باید در اولویت خیرین و داوطلبان هلال احمر قرار گیرد.

تامین آب پایدار منطقه ها محروم و مرزی در اولویت خیرین و داوطلبان هلال احمر قرار گیرد

خسرو رحمانی، امروز پنج شنبه 25 شهریور در بازدید از اجرای پروژه اصلاح آب شرب روستای درشکفت شهرستان نهبندان اظهار کرد: سال های گذشته طی اجرای طرح نذر آب توزیع مخازن آب مد نظر بود اما امسال با توجه به خشکسالی های اخیر تثبیت انتقال آب از اولویت های خیرین و داوطلبان هلال احمر است.

به گزارش خبرنگاران، وی با اشاره به بهسازی منابع آبی و راه اندازی تصفیه خانه در روستاهای مرزی شهرستان نهبندان افزود: انتقال آب به وسیله خط لوله با کمک شرکت آب و فاضلاب استان در منطقه ها روستایی به تثبیت زیرساخت های انتقال آب کمک می کند.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر گفت: نذر آب پایدار اقدام زیرساختی است که باعث تثبیت جمعیت در منطقه ها به خصوص منطقه ها مرزی می شود و توسعه زیرساختی در منطقه ها محروم گام ماندگاری است که باید بیشتر مورد توجه خیرین قرار گیرد.

وی اجرای پروژه نذر آب در شهرستان مرزی نهبندان را مطلوب دانست و بیان نمود: در چهارمین سال متوالی اجرای طرح ملی نذر آب با توجه به تداوم خشکسالی تعداد استان های طرح پوشش به بیش از چهار استان رسیده است.

رحمانی افزود: در واقع حدودی از تغییرات آب و هوایی و خشکسالی های امروز ساخته دست بشر است و اگر در سالیان قبل آلودگی هوا و گازهای گلخانه ای به وسیله کشورها جدی گرفته می شد امروز شاهد این تغییرات آب و هوایی نبودیم.

وی اظهار کرد: انتقال آب خلیج فارس به کویر مرکزی اگر انجام شود، بسیار تاثیرگذار خواهد بود و پروژه های بزرگ در درازمدت و طرح نذر آب در کوتاه مدت می تواند بر خشکسالی های اخیر اثرگذار باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی هم با اشاره به فرسودگی شبکه آبرسانی روستای درشکفت گفت: پروژه اصلاح این روستا با کمک خیرین و داوطلبان هلال احمر در حال اجرا است.

حسین امامی در بازدید از اجرای پروژه اصلاح آب شرب روستای درشکفت شهرستان نهبندان افزود: پروژه انتقال آب روستای درشکفت یکی از پروژه هایی است که خوشبختانه با کمک خیرین و هدایت جمعیت هلال احمر اجرایی شده است.

وی بیان نمود: خط انتقال آب این منطقه بسیار فرسوده بوده و گاهی مردم دچار بی آبی شده اند که امیدواریم با همت خیرین و هماهنگی جمعیت هلال احمر طی 10 روز آینده این پروژه به اتمام برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی گفت: تکمیل این پروژه از سویی موجب ایجاد شبکه آبرسانی کاملا پایدار و از سوی دیگر باعث تقلیل بخش عمده ای از هدر رفت آب می شود.

وی ضمن قدردانی از خدمات هلال احمر در زمینه تامین آب شرب پایدار منطقه ها محروم کشور بیان نمود: هر قدر در حوزه تامین آب منطقه خدمات بیشتری ارائه شود، موجب خیر و برکت و ارتقای سلامت در سراسر استان و کشور خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی هم گفت: با اجرای طرح ملی نذر آب 4 در شهرستان نهبندان حدود 200 خانوار از آب آشامیدنی سالم بهره مند می شوند.

محمدرضا رضایی در مراسم رونمایی از کمک های معیشتی دومین کاروان نذر آب 4 در شهرستان نهبندان اظهار کرد: امروز جمعیت هلال احمر با مشارکت نیروهای داوطلب و خیرین به کمک مردم و رفع مسائل زیستی خانوارهای منطقه ها محروم درگیر خشکسالی آمده است.

وی به نصب و راه اندازی 2 دستگاه تصفیه آباد در روستاهای مهل آباد و رومه شهرستان نهبندان طی اجرای طرح نذر آب 4 اشاره کرد و افزود: اجرای یک خط لوله به طول یک هزار و 200 متر، توزیع 17 هزار آب معدنی و هشت تانکر آبرسان از دیگر خدمات ارائه شده در این طرح است.

وی با بیان اینکه 300 بسته معیشتی، 500 ثوب لباس و 150 بسته لوازم التحریر هم در منطقه ها محروم شهرستان نهبندان توزیع شده است گفت: در مجموع نزدیک به 600 میلیون تومان اعتبار برای ارائه این خدمات هزینه شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی افزود: زلزله خاموش و خشکسالی های 20 سال اخیر در استان خراسان جنوبی اقتصاد مردم را با چالش های جدی روبرو کرده و تنش آبی امروز مهمترین مشکل مردم منطقه است که باید چاره ای برای آن اندیشیده شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 شهریور 1400 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1904

به "تامین آب پایدار منطقه ها محروم و مرزی در اولویت خیرین و داوطلبان هلال احمر قرار گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تامین آب پایدار منطقه ها محروم و مرزی در اولویت خیرین و داوطلبان هلال احمر قرار گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید