بنا به 5 دلیل فعالیت های داوطلبانه را از دست ندهید!

به گزارش دیار سلمان، انتخاب فعالیت داوطلبانه درست، می تواند به شما در رسیدن یادگیری مهارت های جدید، و حتی پیشرفت حرفه ای یاری کند.

بنا به 5 دلیل فعالیت های داوطلبانه را از دست ندهید!

به گزارش ، انتخاب فعالیت داوطلبانه درست، می تواند به شما در رسیدن یادگیری مهارت های جدید، و حتی پیشرفت حرفه ای یاری کند. در این مطال 5 دلیل سالم برای آغاز و گسترش فعالیت های داوطلبانه معرفی شده است:

سطح استرس بالا منجر به کاهش کیفیت سلامت روان شده و همراه با عوارضض فیزیکی ناخوشایند برای شما خواهد بود. این در حالی است که اقدامات داوطلبانه با افزایش حس رضایت از زندگی، میزان استرس را نیز کاهش خواهد داد. انجام اینطور فعالیت ها منجربه افزایش تمرکز و کاهش ترشح هورمون کورتیزول می گردد؛ هورمونی که باعث افزایش استرس در بدن می گردد.

محققان دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد اعلام نموده اند که فعالیت های داوطلبانه تاثیرات جسمی و ذهنی بیشماری دارد و از ابتلا به افسردگی و حس تنهایی پیشگیری می نماید. اینگونه فعالیت ها می تواند منبع تقویت حافظه و یادگیری مهارت های جدید تفکر باشد.

این نکته ثابت شده که انجام اقدامات داوطلبانه منجر به ترشح هورمون دوپامین می گردد که هورمون شیمیایی مرتبط با شادی و احساس خوب است. در واقع فعالیت های داوطلبانه با ترشح هرچه بیشتر هورمون های سروتونین و دوپامین، افسردگی را نیز از شما دور می نماید.

طبق نظریه روانشناسان انجام اقدامات داوطلبانه تاثیرات بسیار بیشتری از ورزش و رژیم غذایی سالم در افزایش طول عمر دارد. در واقع اینطور فعالیت ها با فعال نگه داشتن ذهن و بدن به طور همزمان به حفظ سلامت کلی بدن و افزایش طول عمر یاری می نمایند.

در نشریه هافینگتون پست اینطور منتشر شده است که فعالیت های داوطلبانه برای حفظ سلامت قلب و کاهش فشار خون بسیار موثرند. شواهد بسیار قوی وجود دارد که داشتن ارتباطات اجتماعی قوی خطر ابتلا به فشار خون بالا را تا 40 درصد کاهش داده و خطر ابتلا به حمله قلبی و سکته مغزی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

منبع:آوای سلامت

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 170

به "بنا به 5 دلیل فعالیت های داوطلبانه را از دست ندهید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بنا به 5 دلیل فعالیت های داوطلبانه را از دست ندهید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید