با فلفل چیلی طول عمر خود را تضمین کنید

به گزارش دیار سلمان، مجله پزشکی دکتر سلام/براساس تجزیه و تحلیل داده های مربوط به رژیم غذایی و مرگ و میر از چهار مطالعه عظیم بین المللی، احتمال می رود مصرف فلفل چیلی خطر نسبی مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی را 26 درصد، مرگ و میر ناشی از هر علتی را 25 درصد و مرگ ناشی از سرطان را 23 درصد کاهش دهد.

با فلفل چیلی طول عمر خود را تضمین کنید

به گزارش ساینس دیلی، براساس تحقیقات اولیه که در جلسات علمی انجمن قلب آمریکا ارائه می گردد افرادی که فلفل چیلی مصرف می نمایند ممکن است عمر طولانی تری داشته باشند و خطر مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی یا سرطان در بین آنها به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

بر اساس نتایج مطالعات قبلی مصرف فلفل چیلی به دلیل وجود ماده شیمیایی کپسایسین در آن دارای اثر ضد التهابی، آنتی اکسیدانی، ضدسرطانی و تنظیم نماینده گلوکز خون است. برای تجزیه و تحلیل اثرات فلفل چیلی بر مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی و عروقی، محققان 4 هزار و 729 مطالعه را از پنج پایگاه پیشرو سلامت جهانی غربال کردند. تجزیه و تحلیل نهایی آنها شامل چهار مطالعه عظیم است که نتایج بهداشتی برای شرکت نمایندگان با داده های مربوط به مصرف فلفل قرمز را شامل می گردد.

سوابق بهداشتی و غذایی بیش از 570 هزار نفر در ایالات متحده، ایتالیا، چین و ایران برای مقایسه نتایج افرادی که فلفل چیلی مصرف می کردند با کسانی که فلفل چیلی به ندرت یا هرگز نمی خورند مورد استفاده قرار گرفته است.

تجزیه و تحلیل نشان داد افرادی که فلفل چیلی می خورند دارای موارد زیر هستند:

کاهش نسبی 26 درصدی در مرگ و میر قلبی عروقی

کاهش نسبی 23 درصدی در مرگ و میر ناشی از سرطان

کاهش نسبی 25 درصدی در مرگ و میر

مصرف منظم فلفل چیلی با کاهش کلی خطر مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی-عروقی و سرطان همراه است که نشان می دهد رژیم غذایی نقش مهمی در سلامت فرد دارد.

البته به طور قاطع نمی توان گفت خوردن فلفل چیلی می تواند باعث طولانی شدن عمر و کاهش مرگ و میر به ویژه به علت بیماری های قلبی عروقی یا سرطان گردد یا خیر، بنابراین تحقیقات بیشتر برای تایید این یافته های اولیه ضروری است. محققان به تجزیه و تحلیل داده های خود ادامه می دهند و امیدوارند که بزودی مقاله کامل این مطلب منتشر گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 26 آذر 1399 بروزرسانی: 26 آذر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1424

به "با فلفل چیلی طول عمر خود را تضمین کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با فلفل چیلی طول عمر خود را تضمین کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید