بازسازی سالن اجتماعات

به گزارش دیار سلمان، بازسازی سالن اجتماعات

سالن اجتماعات، در حقیقت سالنی است که به منظور گردهمایی تعدادی از افراد جهت برگزاری مراسم های مختلف در نظر گرفته می گردد. برای بازسازی سالن اجتماعات، باید به طراحی و ساخت بخش های مختلف آن توجه خاص نمود و اصول آن را رعایت کرد. در اینجا بخشی از اصول ساخت، طراحی و بازسازی ساختمان قدیمی این نوع سالن را بیان می کنیم:

بازسازی سالن اجتماعات

جهت دریافت خدمات شرکت بازسازی آپارتمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

تقسیم بندی سالن های اجتماعات

تقسیم بندی سالن های اجتماعات

سالن های اجتماعات را از نظر فضا به سه دسته کلی دسته بندی می کنند:

  1. لابی ورودی سالن اجتماعات

قسمت اول، ورودی سالن اجتماعات می باشد که باید طوری طراحی گردد که افراد ورود و خروج راحتی داشته و برای آن به مسئله ای بر نخورند و اینکه فضای مناسب برای فرایند امنیتی و حتی شاید گیشه فروش بلیط فراهم باشد. از نظر جایگیری افراد در فضای سالن، طراحی باید به گونه ای باشد که در هر متر مربع حداکثر 6 نفر قرار بگیرند. اگر افراد به صورت خطی یعنی در صف قرار بگیرند، برای هر 4 نفر 1.87 متر بصورت طولی فضا نیاز داریم.

  1. سالن انتظار

دومین قسمت سالن بعد از ورود، سالن انتظار است. مثلا در صورتیکه سالن اجتماعات 240 نفر گنجایش داشته باشد و به ازای هر 6 نفر 1 متر مربع فضا برای سالن انتظار نیاز داشته باشیم، بنابراین برای 240 نفر، حداقل 40 متر مربع فضا جهت سالن انتظار نیاز داریم. البته این در صورتی هست که حضار، متراکم قرار گرفته باشند. بنابراین برای آرامش بیشتر میهمانان، می توان ابعاد فوق را در 2 یا 3 ضرب نموده و سالن انتظار 80 یا 120 متری طراحی کرد.

  1. سالن اجرا

مطمئنا مهمترین بخش در طراحی سالن اجتماعات، سالن اجرا است. طراحی و تجهیز سالن اجتماعات باید به گونه ایی باشد که مراجعه کنندگان در نهایت آسایش، زمان خود را سپری کنند که به فاکتور هایی مانند ظرفیت سالن اجتماعات، سیستم های صوتی تصویری، آکوستیک سالن، تهویه مطبوع، نور پردازی، خط دید و شکل و اندازه سن نمایش بستگی دارد.

طراحی سالن اجتماعات

نکات مهم در طراحی سالن اجتماعات

ساخت و یا بازسازی سالن اجتماعات جدید به نحوی است که نسبت به مدل های سنتی آن تغییر نموده و بسیار مدرن شده اند. سالن های اجتماعات بسار مهم هستند، زیرا ممکن است که در آن ها جلساتی با افرادی مهم برگزار گردد.

  • به طور کلی در دکوراسیون داخلی چنین سالن هایی علاوه بر مسائل زیبایی شناختی معماری، رنگ و نورپردازی، موارد فنی، نمایشگر ها، سیستم کنترل مرکزی، استانداردها و ضوابط بسیاری در مورد سیستم های صوتی، سن، مبلمان، کفپوش و دیوارپوش های آکوستیک و … باید مورد توجه قرار گیرد.
  • نکته مهم دیگر، طراحی صحیح جهت ها در پلان و محل استقرار مخاطبان است، چراکه هدف از ایجاد چنین فضایی، ارائه خدمات به حضار می باشد. بنابراین اختلاف ارتفاع لازم ردیف ها نسبت به هم باید به گونه ای باشد تا جهت دید هر تماشاچی مطلوب باشد که این اختلاف ارتفاعی و فاصله جایگاه ها نسبت به هم، بستگی به نوع مبلمان و ابعاد آن دارد.
  • نکته مهم دیگر، نورپردازی است که باید به بهترین شکل صورت گیرد تا تمام حضار در زمان سخنرانی یا هر اجرای دیگر، تصویر واضحی از سن داشته باشند تا منجر به درک بهتری از مطالب جلسه گردد. به طور کلی برای داشتن جلسه ای با کیفیت و مفید، طراحی باید به گونه ای باشد که فضایی اعتماد بخش و صمیمی فراهم آید. بنابراین برای طراحی و بازسازی سالن اجتماعات خود می توانید از مشاوران و طراحان رویا مال یاری بگیرید و آن را به یک مکان شیک و خاص تبدیل کنید.
  • اختلاف ارتفاع ردیف های جایگاه سالن اجتماعات

یکی از مسائل مهم در ارتباط با دید نسبت به سن، اختلاف ارتفاع جایگاه های سالن اجتماعات نسبت به هم هستند. زمان کف سازی سالن نیاز است که به این مسئله توجه ویژه ای گردد. برای اینکه دید عقب خوب باشد، نیاز است که اختلاف ارتفاع ردیف ها بین 10 تا 12 سانتیمتر باشد.

طراحی کف سالن اجتماعات

برای طراحی کف سالن می توان از یکی از روش های زیر استفاده کرد:

  • اختلاف ارتفاع ردیف ها به وسیله شیب بند کف سالن
  • اختلاف ارتفاع ردیف ها به وسیله پلکانی کردن کف سالن
  • اختلاف با ترکیبی که ازشیب بندی با چیدمان جایگاه
  • اختلاف ارتفاع ردیف ها با ترکیبی از پلکانی کردن کف و چیدمان جایگاه
  • عرض راهروهای سالن اجتماعات و تعداد جایگاه ها

عرض راهرو های سالن و تعداد جایگاه باید به صورتی باشد که تردد در آن ها به راحتی و سهولت انجام گیرد. ورود و خروج برای حضار سخت نباشد و همچنین باید فاصله بین ردیف های جایگاه به گونه ای باشد که برای رسیدن به جایگاه مورد نظر میمانان با مشکل روبرو نگردد.

زاویه دید در سالن اجتماعات

زاویه دید باید به صورتی باشد که شرایط مناسبی جهت دید حضار، فراهم نماید، زیرا اگر حضار روی جایگاه همایش، جایگاه سینمایی، جایگاه آمفی تئاتر که از بهترین متریال است، بنشینند اما دید مناسبی نداشته باشد، نارضایتی آن ها را در بر خواهد داشت.

منبع: رویا مال
انتشار: 11 خرداد 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1025

به "بازسازی سالن اجتماعات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی سالن اجتماعات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید