اونسن ها و باید ها و نباید های استفاده از آن ها

به گزارش دیار سلمان، در سفر به کشور باستانی ژاپن، یکی از چیز هایی که می بایست حتما تجربه کنید، آبتنی کردن در اونسن ها یا همان چشمه های آب گرم ژاپنی است. آبتنی کردن در این چشمه ها در میان مردم ژاپن بسیار معمول است و یکی از نکات جالب فرهنگی این کشور برای گردشگران خارجی نیز محسوب می شود. اما آبتنی کردن در این چشمه ها قوانین و قواعد خاص خود را دارد و اگر می خواهید این کار را به روش درست آن انجام بدهید و از انجام ادامه آن منع نشوید، می بایست این قوانین و قواعد را رعایت کنید و آنها را بخاطر بسپارید تا کاری نکنید که باعث خجالت شما یا اهانت به دیگران شود. برای دانستن این قوانین و قواعد مخصوص آبتنی کردن در اونسن های ژاپنی با این مطلب خبرنگاران و باید ها و نباید های استفاده از چشمه های آب گرم سنتی ژاپنی همراه باشید :

اونسن ها و باید ها و نباید های استفاده از آن ها

ژاپن و اونسن ها

از آنجایی که ژاپن یک کشور با آتشفشان های فعال است، در سرتاسر این کشور، چشمه های آب گرم دیده می شوند. بیش از 3000 اونسن در ژاپن موجود هستند و بیش از 20 هزار منبع چشمه آب گرم در این کشور وجود دارند. گفته می گردد تاریخچه ژاپن و اونسن ها از پیش از قرن هفتم میلادی آغاز شده است.

چرا همه اونسن را دوست دارند

اونسن از آن دسته مکان هایی است که همه دور هم جمع می شوند و به وقت گذرانی مشغول می گردند. از آنجایی که اونسن ها مانند حمام های عمومی هستند و افراد چیزی به تن ندارند، برای توصیف فضای اونسن ها در زبان ژاپنی از عبارت Hadaka no Tsukiai یا همان برقراری رابطه صمیمی بدون لباس استفاده می گردد. همچنین اونسن ها برای سلامتی بسیار مفید هستند و آثار خوب متنوعی بر بدن انسان می گذارند.. حتی گفته می گردد یکی از دلایلی که مردم ژاپن همیشه جوان هستند و عمر طولانی دارند، همین چشمه های آب گرم سنتی ژاپن می باشند.

باید ها و نباید های استفاده از چشمه های آب گرم ژاپنی : لباس به تن نداشته باشید

وقتی در اونسن ها آبتنی می کنید، نه لباس شنا باید به تن داشته باشید و نه حتی می توانید سندل به پایتان کنید. تنها می بایست یک حوله کوچک همراهتان باشد که البته معمولا از طریق همان مرکزی که در آن بسر می برید به شما ارائه می گردد.

باید ها و نباید های استفاده از چشمه های آب گرم سنتی ژاپن: خودتان را تمیز کنید

اولین کاری که بعد از ورود به چشمه آب گرم می بایست انجام دهید این است که بدن خود را بشویید و تمیز کنید. بویژه از قلم نیاندازید قبل از وارد شدن به چشمه، بدن خود را آب بکشید تا تمامی کف های آن از بین بروند. شستن بدن درون چشمه آب گرم ممنوع است و به شدت با آن برخورد می گردد.

باید ها و نباید های استفاده از چشمه های آب گرم سنتی ژاپنی: کاکه یو Kakeyu

کاکه یو Kakeyu به این معنی ریختن آب بر روی خودتان است. این کار به این هدف انجام می گردد که دمای بدن شما قبل از وارد شدن به حمام آب داغ، با دمای آب تطبیق پیدا کند.

باید ها و نباید های استفاده از چشمه های آب گرم سنتی ژاپنی: حوله را روی سرتان قرار دهید

حوله تان را با خود به درون چشمه نبرید و آن را خیس نکنید. می بایست مانند خود ژاپنی ها، حوله را روی سرتان قرار دهید و در این حالت وارد چشمه شوید.

باید ها و نباید های استفاده از چشمه های آب گرم ژاپن: شلوغ کاری نکنید

وقتی به اونسن می آیید، نباید بدوید، شنا کنید یا داد و فریاد به راه بیاندازید. بلکه می بایست کاملا سکوت کنید. بخاطر داشته باشید که اونسن یک مکان عمومی است.

باید ها و نباید های استفاده از چشمه های آب گرم سنتی ژاپنی: بدن خود را خشک کنید

بعد از آبتنی کردن و قبل از این که به اتاق رختکن بروید، بدن خود را با حوله خشک کنید. وقتی به رختکن وارد می شوید می بایست کاملا خشک باشید.

باید ها و نباید های استفاده از چشمه های آب گرم ژاپنی: داشتن تتو ممنوع است

در بسیاری از اونسن های ژاپنی، ورود افرادی که روی بدنشان تتو دارند به درون چشمه ممنوع است. بنابراین اگر روی بدنتان تتو دارید، قبل از مراجعه به آن چشمه آب گرم، قوانین آنها را مطالعه کنید.

باید ها و نباید های استفاده از چشمه های آب گرم سنتی ژاپن: خیلی طولش ندهید

حتی اگر عاشق اونسن هستید و می خواهید زمان طولانی تری را در آن سپری کنید، آنقدر زیاد درون آن نمانید که دچار سرگیجه شوید. بیش از اندازه هر چیزی خوب نیست. اگر احساس کردید در حال دچار شدن به سرگیجه هستید، کمی از چشمه بیرون بیایید و به خودتان استراحت بدهید و سپس دوباره وارد آن شوید.

باید ها و نباید های استفاده از چشمه های آب گرم ژاپنی: اندازه زیادی آب بنوشید

از آنجایی که در طول آبتنی کردن، آب بسیار زیادی به شکل عرق از بدن شما خارج می گردد و احساس خستگی بسیار زیادی خواهید داشت، حتما بعد از آبتنی کردن، اندازه زیادی آب بنوشید و بین 30 تا 60 دقیقه استراحت کنید.

باید ها و نباید های استفاده از چشمه های آب گرم سنتی ژاپن: آب اضافه نکنید

حتی اگر دمای آب حمام شما برایتان خیلی بالاست، به آن آب سرد اضافه نکنید. این حمام های آب گرم برای استفاده عموم هستند و با این کار حق دیگران را ضایع می کنید. این نکته را بدانید که دمای آب اونسن ها گاهی به بالای 40 درجه سانتی گراد نیز می رسد.

منبع: همگردی
انتشار: 15 دی 1401 بروزرسانی: 15 دی 1401 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 2287

به "اونسن ها و باید ها و نباید های استفاده از آن ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اونسن ها و باید ها و نباید های استفاده از آن ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید