اهمیت تغذیه در سه ماه اول بارداری

به گزارش دیار سلمان، رئیس انجمن تغذیه البرز گفت : یک بارداری سالم به شرایط تغذیه در سه ماه اول بارداری بستگی دارد.

اهمیت تغذیه در سه ماه اول بارداری

فرزانه باقر زاده ، رئیس انجمن تغذیه استان البرز در گفت و گو با خبرنگار از، گفت :سه ماه اول بارداری زمانی است که رشد و تغییرات، سریع اتفاق می افتد و ضروری است تا مواد مغذی مورد نیاز برای این تحولات تامین شود.

باقرزاده اضافه نمود : در این مدت مصرف قهوه، هویج پخته، خرمالو، شیر و غذا های آبکی را منع می شود، زیرا بسیاری از این مواد در مادران باردار ایجاد یبوست می کند که بهترین راه پیروی مادران باردار از رژیم های خشک است مثلا به جای شیر، ماست بخورند از سفیده تخم مرغ و گوشت پخته استفاده کنند.

او گفت: مادران باردار پس از مصرف وعده های غذایی سریعا فعالیت خود را شروع نکنند و حداقل 5 تا 10 دقیقه بنشینند و استفاده از شربت آبلیمو و سبزیجات در وعده های غذایی نیز توصیه می شود.

رئیس انجمن تغذیه البرز با اشاره به اینکه مصرف سبزیجات، مغز ها و توت در دوران بارداری مفید است اضافه نمود: مصرف شکر، نان سفید و پوره سیب زمینی که خیلی سریع در بدن تبدیل به قند می شوند در این دوران مضر است.

باقرزاده گفت :مادران پس از اتمام غذا سریع از جای خود بلند نشوند و از خرده های یخ در وعده های غذایی خود در کنار نوشیدن آبلیمو استفاده کنند و استفاده از غذا های فرآوری شده که حاوی مقادیر زیادی مواد اضافه نمودنی هستند را از وعده غذایی خود حذف کنند.

انتهای پیام / ر . ش

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 845

به "اهمیت تغذیه در سه ماه اول بارداری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهمیت تغذیه در سه ماه اول بارداری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید