انجام عمل کاشت حلزون شنوایی برای اولین بار در ایران

به گزارش دیار سلمان، برای نخستین بار در کشور عمل کاشت حلزون شنوایی با نسل جدید پروتزها در بیمارستان پیوند اعضا شهر صدرا انجام شد.

انجام عمل کاشت حلزون شنوایی برای اولین بار در ایران

به گزارش از ، عمل جراحی پیشرفته کاشت حلزون شنوایی با پروتز های جدید برای دو بیمار ناشنوا در بیمارستان پیوند اعضا ابوعلی سینا با موفقیت انجام شد.

بصیر هاشمی سرپرست این تیم جراحی گفت: با توجه به امکانات و تجهیزات مدرن بیمارستان پیوند ابوعلی سینا، تصمیم گرفتیم عمل های جراحی پیشرفته اتولوژی در این مرکز انجام گردد.

او اضافه کرد: بدین منظور پس از آنالیز های لازم، عمل کاشت حلزون شنوایی با پروتز های جدید، برای دو بیمار ناشنوا در بیمارستان پیوند اعضای ابوعلی سینا انجام شد.

هاشمی با بیان اینکه استفاده از پروتز های جدید در اینگونه اعمال جراحی، برای نخستین بار در ایران است، مطرح نمود: تا به امروز بیش از یک هزار و 700 عمل کاشت حلزون شنوایی در شیراز صورت گرفته و عده بسیاری از نعمت شنوایی و تکلم برخوردار شده اند.

رئیس مرکز کاشت حلزون شنوایی فارس ادامه داد: به دنبال این اقدامات و پیشرفت ها، سال جاری نیز اعمال جراحی فوق تخصصی کاشت ساقه مغز (ABI) و همچنین سمعک کاشتنی استخوانی، برای گروه دیگری از ناشنوایان برای نخستین بار در شیراز انجام شد.

هاشمی اعلام کرد: کاشت حلزون شنوایی، بیشتر برای بچه هایی که بصورت مادرزادی با ناشنوایی مطلق به جهان می آیند یا پس از تولد ناشنوا می شوند؛ کاربرد دارد و هرچه این عمل جراحی در سنین کمتر انجام گردد نتایج بهتری دارد.

رئیس مرکز کاشت حلزون شنوایی فارس تاکید نمود: با توجه به شیوع بالای ناشنوایی، سیاست های کمیته علمی کاشت حلزون کشور، توسعه منطقی مراکز کاشت در سطح کشور و دسترسی بهتر و آسان تر نیازمندان به این خدمت است.

بیمارستان آموزشی، پژوهشی و پیوند اعضا ابوعلی سینا با همت خیران و پزشکان مطرح استان فارس و کشور در شهر صدرای شیراز مشغول فعالیت است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 852

به "انجام عمل کاشت حلزون شنوایی برای اولین بار در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجام عمل کاشت حلزون شنوایی برای اولین بار در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید