افزایش سرعت تولید آسیب های اجتماعی

به گزارش دیار سلمان، به گزارش خبرنگاران، ولی الله شجاع پوریان، در چهارمین نشست از سلسله نشست‌های پژوهش در مدیریت شهری که با عنوان مدیریت شهری و چالش آسیب‌های اجتماعی برگزار شد، سرنوشت آسیب های اجتماعی را مانند مفاسد اقتصادی در کشور دانست و گفت:ده ها دستگاه و ستاد در حوزه آسیب های اجتماعی فعال و مسئول است و تاکیدات فراوانی در قوانین مختلف برای کاهش آن وجود دارد ولی بر خلاف سرمایه گذاری زیاد کمترین توفیق را دراین حوزه داشتیم؛ چناچه تولید آسیب های اجتماعی بر پیشگیری و درمان آن مقدم شده است.

افزایش سرعت تولید آسیب های اجتماعی

وی افزود: یکی از مشکلات ما این است که مدیریت واحد خوبی که موجب هم افزایی و ساماندهی موسسات در کشور باشد وجود ندارد و البته حالا مقام معظم رهبری ورود کرده و امید است بتوانیم در این زمینه توفیقاتی حاصل کنیم.

معاون شهردار تهران بر ضرورت ساماندهی مطالعات و پژوهش های شهری تاکید و تصریح کرد: متاسفانه امروز به گونه ای است که با ورود هر مدیر به سیستم گویی روز اول خلقت است و تمام کارها از ابتدا رقم می خورد و این به انجام چرخه باطل مکررات می انجامد. به همین دلیل این دوره معاونت اجتماعی اولین کاری که انجام دادیم این است که از دفتر مطالعات اجتماعی درخواست کردیم که تمام مطالعات انجام شده در دهه‌های گذشته را بررسی کند تا دوباره کاری انجام نشود.

معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به فعالیت های گسترده شهردار پیشین گفت: سوپرمن شدن شهرداری باعث شده است که مسئولیت تمامی آسیب های اجتماعی در تهران بر عهده شهرداری باشد به همین دلیل اغلب کارشناسان و سخنرانان در این پانل هم شهرداری را مسئول می دانند در حالی که بر اساس قانون شهرداری دو وظیفه جمع آوری و غربالگری و فراهم سازی زیرساخت ها برای سایر نهادها را در حوزه آسیب های اجتماعی بر عهده دارد.

وی با اشاره به اختصاص 600 هزار میلیارد تومان برای آسیب های اجتماعی در سال جاری گفت: حتی یک ریال از این مبلغ به شهرداری نمی آید با این حال شهردار تهران عنوان کرده که مقابله با مساله آسیب های اجتماعی از اولویت های شهرداری در سال جاری است. شهرداری تمام قد وارد شده و طی تفاهم‌نامه با بهزیستی مقرر شده است که به اندازه 1000 معتاد زمینه نگهداری را فراهم کنیم.

شجاع پوریان سیاست شهرداری در مواجه با آسیب های اجتماعی در دوره جدید مدیریت شهری را تسهیل گری و نه تصدی گری دانست و افزود: وظیفه شهرداری ورودبه مساله آسیب ها همانند قبل نیست و برای پیش رفتن در این مسیر از سمن ها برای ایده پردازی بهره مند خواهد شد.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 27 مرداد 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 62

به "افزایش سرعت تولید آسیب های اجتماعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش سرعت تولید آسیب های اجتماعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید