اصلاح 7100 متر شبکه آبرسانی در تویسرکان

به گزارش دیار سلمان، خبرنگاران/همدان مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان تویسرکان از اصلاح 7100 متر شبکه آبرسانی در بعضی روستاهای تابعه این شهرستان از ابتدای سال تا به امروز اطلاع داد.

اصلاح 7100 متر شبکه آبرسانی در تویسرکان

محمد الوندی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان تویسرکان در سالجاری گفت: در راستای خدمت رسانی هرچه بیشتر به مشترکین در حوزه توسعه شبکه های آبرسانی اقدام به اجرای 2700 متر خط انتقال در روستای رودآور به منظور تأمین آب شرب روستا از شبکه شهری نموده ایم.

وی با اشاره به عملیاتی شدن توسعه شبکه به طول 200 متر در روستای آرتیمان، اظهار کرد: در 12 ماهه سال جاری در حوزه تعمیر و بازسازی مخازن نیز اقداماتی انجام شد همچنین در بازه زمانی مذکور پیروز به تعمیر و بازسازی مخازن روستاهای آرتیمان، قشلاق پوست شوران، تعمیر مخزن روستا و ایستگاه پمپاژروستای باباپیرعلی کردیم.

الوندی اضافه کرد: اجرای پروژه مجتمع فتح آباد به منظور تأمین آب شرب روستاهای فتح آباد، حاجی تو و یعقوب آباد در ابتدای سال کلید خورد که برهمین اساس ساخت مخزن ایستگاه پمپاژ، فنس کشی و اجرای 3500متر خط پمپاژ و اجرای خط برق ایستگاه پمپاژ مجتمع فتح آباد تا به امروز صورت گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حوزه اجرای پروژه های تأمین آب شرب، حفر و تجهیز چاه، لایروبی چشمه و قنات در شش ماهه ابتدای سال اقدام به حفاری دو حلقه چاه در روستاهای گشانی و آرزووج شده است، توضیح داد: در همین رابطه پس از کولگذاری، چاه به بهره برداری خواهد رسید ضمن اینکه بهسازی چشمه پایین دست روستای گشانی نیز صورت گرفته است.

الوندی با بیان اینکه در حال حاضر اجرای شبکه و خطوط انتقال، تعویض شبکه و خطوط انتقال روستاهای قلقل و کهنوش نیز در دست اقدام است، اعلام نمود: تا به امروز تعویض 8000 متر خطوط شبکه، 3500 مترخطوط انتقال چشمه روستای قلقل، 6000 متر خطوط شبکه و 5000 مترخطوط انتقال چشمه روستای کهنوش نیز صورت گرفته است.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان تویسرکان همچنین اعلام کرد: دربازه زمانی مذکور تعویض 3000 مترخطوط شبکه روستای تقی آباد، تعویض خط پمپاژ و خط انتقال روستای آریکان به منظور ارتقاء کیفیت آب شرب روستا صورت گرفته است.

وی در ادامه به حفاری قنات روستای شهرستانه به منظور ارتقاء سیستم آبرسانی، تعویض لوله های چشمه روستای مذکور به طول 1700 متر اشاره نمود و گفت: سال جاری در روستای جرا اقدام به بهسازی سه دهنه چشمه، اجرای 1200 متر خط پمپاژ و 4000 متر خط انتقال چشمه های روستا شده است.

الوندی یادآور شد: اجرای 4000 متر خط چشمه روستای سهام آباد، خط قنات به چاه سهام آباد به متراژ 400 متر، اجرای 1000 متر خط پمپاژ و اجرای خط انتقال چشمه روستای مین آباد به متراژ 400 متر نیز در بازه زمانی مذکور عملیاتی شد.

وی در بخش دیگری درباره اصلاح شبکه های آبرسانی نیز شرح داد: در این زمینه اقدام به اصلاح 1200 متر خطوط شبکه در روستای سیدشهاب، 4000 متر در روستای فریازان ، 300 متر در روستای باباپیرعلی، 600 متر در روستای باباپیر ، 200 متر در روستای آرزووج و 800 متر روستای کریم آباد کردیم.

الوندی اعلام کرد: طی 9 ماهه سال جاری در راستای ارتقاء سیستم آبرسانی و افزایش کیفیت آب شرب، این امور اقدام به 1020 مورد نشتی یابی و تعمیر در شبکه توزیع و خطوط انتقال و پمپاژ نموده ایم که از این تعداد 101 مورد مربوط به نشتی های خطوط انتقال و پمپاژ روستاها بود.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان تویسرکان درباره مجموعه اقدامات صورت گرفته پس از وقوع حوادث مترقبه و غیرمترقبه شامل سیل و سرقت اعلام کرد: در شرایط مذکور لایروبی و آواربرداری چاه روستای کرزان که بر اثر بارش های سیلابی فروردین ماه تخریب شده بود که طی ساعات اولیه وقوع حادثه، با تلاش و تلاش مجدانه این امور، چاه روستا لایروبی و تجهیز شد.

الوندی همچنین از سرقت ترانس برق چاه مجتمع میانده- حمیل آباد در فروردین سال جاری اطلاع داد و گفت: این شرایط موجب ایجاد اختلال در سیستم آبرسانی روستاهای مجتمع شده بود که به همین دلیل طی 24 ساعت اولیه وقوع حادثه اقدام به تأمین ترانس برق و آبرسانی به روستاهای تحت پوشش مجتمع شد.

به گزارش روابط عمومی امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان تویسرکان، وی در خاتمه به تعویض و نصب پمپ های جدید در روستاهای کنجوران سفلی، احمدآباد، قلعه نو، کرزان، وردآورد علیا، قلعه استیجان، شهرستانه، سوری و مجتمع منجان، مین آباد و جرا در سالجاری اشاره نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 945

به "اصلاح 7100 متر شبکه آبرسانی در تویسرکان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصلاح 7100 متر شبکه آبرسانی در تویسرکان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید