اختصاص 73 میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی مناطق زلزله زده نیشابور

به گزارش دیار سلمان، خبرنگاران: رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیشابور گفت: 73 میلیارد و 825 میلیون تومان اعتبار از محل تسهیلات بانکی و اعتبارات بنیاد برای بازسازی و مقاوم سازی 2 هزار و 500 واحد مسکونی زلزله زده شهرستان های نیشابور و فیروزه اختصاص یافته است.

اختصاص 73 میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی مناطق زلزله زده نیشابور

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان در تهران با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

رابین خواجه ای در گفت,گو با خبرنگار خبرنگاران در نیشابور اظهار کرد: 73 میلیارد و 825 میلیون تومان اعتبار برای 5 هزار و 954 واحد مسکونی اختصاص داده شده که از این تعداد 5 هزار و 358 واحد انعقاد قرارداد داشته و 2 هزار و 500 واحد انتها کار گرفته اند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیشابور مطرح کرد: در سال 1390 و پس از زلزله دی ماه در این شهرستان، در 700 روز کار بیش از 43 هزار واحد مسکونی مورد کارشناسی نهاده شد و 8 هزار فقره تسهیلات و یاری بلاعوض مصوب شد.

خواجه ای با اشاره به اینکه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی در قالب طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی از سال 1384 توضیح داد: تا به امروز 16 هزار و 764 فقره تسهیلات برای این فعالیت های عمرانی جذب شده است.

وی اضافه نمود: این بنیاد در انجام فعالیت های عمران روستایی از جمله طرح هادی، سند روستایی، بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی نقش محوری ایفا می نماید.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیشابور با بیان اینکه بازسازی واحدهای آسیب دیده از زلزله و سیل با استفاده از توان 70 نفر نیروی فنی در قالب نظام فنی روستایی و 45 دفتر مجری اجرا شده است، گفت: عملیات احداث زیر نظر 70 نفر ناظر عضو نظام فنی روستایی و در چارچوب دفاتر مجری انجام می گیرد.

خواجه ای تاکید نمود: عملیات مقاوم سازی بافت فرسوده شهر خرو نیز با راه اندازی ستاد مستقل در سال 1391 در محله خرو علیا در حال اجرا است.

وی اهداف اجرای طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی را احداث مسکن مقاوم و با دوام روستایی، کوشش در حفظ هویت معماری بومی مسکن روستایی، تامین مسکن متناسب با احتیاج روستاها و احداث مسکن سبز روستایی اعلام کرد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیشابور اظهار کرد: تطبیق کالبد مسکن روستایی با زندگی امروزی، گذر از نگرش تامین سرپناه روستایی به تامین مسکن برای روستا، کوشش در بهینه سازی مصرف انرژی در مسکن روستایی و افزایش قابلیت و سرعت اجرای طرح کالبدی و عمرانی روستاها از دیگر اهداف بنیاد مسکن است.

منبع: تسنیم
انتشار: 1 خرداد 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1005

به "اختصاص 73 میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی مناطق زلزله زده نیشابور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص 73 میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی مناطق زلزله زده نیشابور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید