اجرای 250 طرح پژوهشی کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

به گزارش دیار سلمان، از300 طرح و ایده پژوهشی با موضوع بیماری ویروسی کرونا، 250 طرح از این تعداد به تائید استادان رسیده و اجرایی شده است.

اجرای 250 طرح پژوهشی کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

به گزارش از ، سعید اسلامی مدیر توسعه و ارزیابی تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به ارائه 300 طرح و ایده پژوهشی از سوی محققان و متخصصان با موضوع بیماری ویروسی همه گیر کرونا به این دانشگاه گفت: 250 طرح از این تعداد به تائید استادان ذی ربط رسیده و اجرایی شده است.

او افزود: انجام پژوهش، مقررات و چارچوب های خاص خود را دارد و فرد ایده دهنده در جهت پیشگیری، مدیریت و درمان بیماری های مختلف همچون کرونا طرح های خود را ارائه می دهد و برخی از آن ها پس از بررسی لازم از سوی متخصصان و اعضای هیأت علمی و تائید نهایی از سوی کمیته اخلاق و شورای پژوهشی وارد مرحله اجرایی می شود.

مدیر توسعه و ارزیابی تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه افرادی که طرح و ایده ای با موضوع کووید 19 یا سایر موضوعات دارند می توانند طرح خود را به صورت حضوری و مکتوب یا از طریق ایمیل به آدرس [email protected] به معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحویل دهند ادامه داد: در این مرحله تنها ارائه طرح و ایده مکتوب کفایت می کند.

سعیدی بیان کرد: طراحان در صورت نیاز، دعوت حضوری می شوند تا شواهد و نتایج علمی و عملی مؤثر و ثمربخش طرح و ایده خود را بیان کنند و در مرحله بعد این افراد به اعضای هیأت علمی و کارکنان مربوطه معرفی می شوند تا طرح و ایده به یک پروژه پژوهشی تبدیل شود و پس از مراحل و تائید کمیته اخلاق به مرحله اجرا درآید.

: شناسایی 20 داروی گیاهی به درمان کرونا در مشهد

او شرح داد: تأکید بسیار بر ارزیابی دقیق کیفیت طرح ها داشته ایم و معتقدیم که تعداد کمتر، اما باکیفیت بهتر، مهم تر از طرح و ایده بسیار باکیفیت کمتر است.

مدیر توسعه و ارزیابی تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تأکید بر اینکه در طرح و ایده ارائه شده باید به موضوعات امنیت، اخلاق، حقوق و سلامت توجه شود، تاکید کرد: برخی از طرح ها با توجه به حساسیتی که دارند در گام نخست روی حیوان اجرا می شود و اگر ثمربخش بود روی انسان اجرا می شود، اما برخی دیگر از طرح ها و ایده های پیشگیری، دارویی و درمانی به جهت آنکه از قطعیت بیشتری در فرضیات و اثربخشی برخوردار هستند پس از اخذ رضایت آگاهانه روی انسان انجام می شود.

انتهای پیام //ف.ح

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1191

به "اجرای 250 طرح پژوهشی کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای 250 طرح پژوهشی کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید