اتحادیه اروپا خواهان تصمیم فوری تهران و واشنگتن برای متن نهایی توافق شد (تور اروپا ارزان)

به گزارش دیار سلمان، تهران (پانا) - سخنگوی سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا تاکید نمود اتحادیه اروپا از تهران و واشنگتن انتظار دارد تا فورا به متن نهایی توافق در وین پاسخ دهند.

اتحادیه اروپا خواهان تصمیم فوری تهران و واشنگتن برای متن نهایی توافق شد (تور اروپا ارزان)

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش ایسنا، پیتر استانو، سخنگوی سرویس اقدامات خارجی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به مذاکرات وین گفت: دیگر فضایی برای مذاکرات باقی نمانده است.

وی ادامه داد: ما متن نهایی را در اختیار داریم. حال باید اینباره تصمیم گیری گردد. پاسخ آره یا نه است. ما از تمامی طرفین انتظار داریم تا بسیار سریع در اینباره تصمیم گیری نمایند.

با انتها این دور از گفتگوها در وین با وجود اینکه اتحادیه اروپا تاکید دارد که متن نهایی مذاکرات را به طرفین ارائه نموده است اما مذاکره نمایندگان جمهوری اسلامی ایران تاکید نمودند که هیچ چیز تا به امروز نهایی نشده است و رایزنی ها و تماس ها باهماهنگ نماینده و طرف های دیگر ادامه خواهد داشت.

یک مقام ارشد وزارت امور خارجه در این باره تاکید نمود: در 4 روز گذشته مذاکرات فشرده ای در خصوص چند موضوع به جای مانده برای اطمینان از تامین ملاحظات و نگرانی های کشورمان برگزار گردید. در جریان این گفتگوها ما مواضع خود را با طرف های مقابل به اشتراک گذاشتیم و در بعضی موضوعات نیز پیشرفت های نسبی حاصل شد.

او بعد از اعلام نظر اتحادیه اروپا گفت: با توجه به مباحث انجام شده طی سه روز گذشته، انریکه مورا چند ایده در خصوص بعضی موضوعات به جای مانده به طرف ها ارائه داد و ما به محض دریافت این ایده ها، پاسخ و ملاحظات اولیه خود را به ایشان منتقل کردیم، اما طبیعتا این موارد نیازمند آنالیز جامع هستند و ما نظرات و ملاحظات تکمیلی خود را به هماهنگ نماینده و سایر طرف ها منتقل خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 27 مرداد 1401 بروزرسانی: 27 مرداد 1401 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 2222

به "اتحادیه اروپا خواهان تصمیم فوری تهران و واشنگتن برای متن نهایی توافق شد (تور اروپا ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا خواهان تصمیم فوری تهران و واشنگتن برای متن نهایی توافق شد (تور اروپا ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید