ابعاد جدیدی از بی اعتمادی مردم آمریکا به دولتشان در بحران کرونا

به گزارش دیار سلمان، بنابر تحقیق جدیدی که در آمریکا اجرا شده، یک سوم مردم این کشور معتقدند واکسن کرونا وجود دارد، اما دولت آن را از مردم مخفی نموده است.

ابعاد جدیدی از بی اعتمادی مردم آمریکا به دولتشان در بحران کرونا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، با بالا رفتن تلفات ویروس جدید کرونا در سراسر دنیا و رسیدن آن به بیش از 200 هزار نفر، این سوال که آیا درمانی برای این بیماری واگیردار وجود دارد یا خیر، مردم کل دنیا را به خود مشغول نموده است.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک گزارش داد آنالیز جدیدی که از سوی صندوق دموکراسی و پروژه ملل دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس (یوسی ال اِی) و همچنین روزنامه آمریکایی یواس ای تودی انجام شد، نشان داد تقریباً یک سوم مردم آمریکا معتقدند دولت دونالد ترامپ واکسنی برای مقابله با کووید-19 دارد، اما از دادن آن به مردم خودداری می نماید.

نتایج همچنین نشان داد که 44 درصد از 6 هزار و 300 آمریکایی شرکت کننده در تحقیق معتقدند ویروس در آزمایشگاه فراوری شده، علیرغم این واقعیت که سازمان دنیای بهداشت (WHO) بارها منشا حیوانی این ویروس را تایید نموده است.

بنابر این تحقیق که از دوم تا هشتم ماه آوریل اجرا شده، 50 درصد شرکت کنندگان به آمار تلفات که از سوی دولت اعلام می گردد اطمینان ندارند.

حدود 29 درصد گفتند که احتمالاً یا قطعاً دولت واکسن را از مردم مخفی نموده است. 32 درصد هم گفتند که داروی درمان کرونا وجود دارد اما به بیماران داده نمی گردد. گرچه 7 نفر از هر 10 نفر گفتند که این مسئله نمی تواند درست باشد.

رابرت گریفین مدیر تحقیقات گروه مطالعات رای دهندگان صندوق دموکراسی در این خصوص که حدود یک سوم شرکت کنندگان معتقد بودند واکسن وجود دارد و دولت آمریکا مخفی کاری می نماید، ابراز شگفتی کرد. وی گفت: این فکر بسیار تاریکی است که در بین مردم رایج است. نوعی بی اعتمادی در لایه های زیرین جامعه در جریان است.

او هشدار داد که این نوع تفکر می تواند باعث اقدامات ناشایست در بین طیف وسیعی از جامعه گردد. این محقق همچنین گفت که متقاعد کردن مردم درباره واقعیت چیزهای مختلف در دوران یک بحران سلامتی مثل همه گیری کرونا کار آسانی نیست.

جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه جانز هاپکینز حاکی از آن است که ظرف 24 ساعت گذشته با مرگ دو هزار و 738 مورد جدید، مجموع قربانیان ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا به 53 هزار و 755 نفر افزایش یافت. طبق این آمار و ارقام، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در آ مریکا به 938 هزار و 154 نفر رسید و این کشور همچنان هم از نظر مبتلایان و هم قربانیان کرونا، بیشترین آمار را در دنیا دارد.

از طرف دیگر، پایگاه worldometers مجموع مبتلایان به کروناویروس در آمریکا را 960 هزار و 896 مورد و مجموع قربانیان این ویروس را 54 هزار و 265 مورد گزارش نموده است.

بر اساس این گزارش، نیویورک با مجموع 288 هزار و 313 مورد ابتلا و 21 هزار و 908 مورد فوتی، همچنان کانون بیماری همه گیر کرونا در ایالات متحده محسوب می گردد و نیوجرسی با 105 هزار و 523 مورد ابتلا و پنج هزار و 863 مورد فوتی و ماساچوست با 53 هزار و 348 مورد ابتلا و دو هزار و 730 مورد فوتی در جایگاههای بعدی قرار دارند.

تا روز گذشته (شنبه)، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در دنیا به دو میلیون 921 هزار و 201 نفر و مجموع قربانیان این ویروس به 203 هزار و 289 نفر افزایش یافت.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1072

به "ابعاد جدیدی از بی اعتمادی مردم آمریکا به دولتشان در بحران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابعاد جدیدی از بی اعتمادی مردم آمریکا به دولتشان در بحران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید