آموزش طرح تخم مرغ رنگی عید ابر و بادی

به گزارش دیار سلمان، برای رنگ آمیزی تخم مرغ رنگی عیدی سال جاری خود از رنگ خوراکی و خمیر ریش بهره ببرید. با آموزش طرح تخم مرغ رنگی عید ابروبادی همراه باشید.

آموزش طرح تخم مرغ رنگی عید ابر و بادی

یکی از اجزای فرعی و بسیار زیبای سفره هفت سین که جزو هفت موردی که با حرف سین شروع می گردد نبوده اما از گذشته برای زیبایی در سفره هفت سین قرار می گیرد، تخم مرغ رنگی عید است. تخم مرغ رنگی عید معمولا یک تخم مرغ طبیعی (و گاه مصنوعی؛ پلاستیکی یا سفالی) است که آن را با روش های گوناگون تزیین می نمایند و آن را روی آیینه، داخل جام یا سبد تزیین شده قرار می دهند. برای رنگ آمیزی تخم مرغ رنگی عید می توان از مواد طبیعی مانند؛

لبو، پوست انار، زرد چوبه، پوست پیاز قرمز، برگ اسفناج، قهوه، چای و … و یا رنگ های شیمیایی مثل آبرنگ ، گواش، رنگ روغن، مدا رنگی، پاستل و ... استفاده کرد.

تخم مرغ رنگی عید نماد چیست؟

تخم و تخمه نمادی از نطفه و نژاد و باروری است. پوست تخم مرغ خود نمادی از آسمان و طاق کیهان است. میترا نیز بنابر اسطوره از تخم کیهانی به وجود آمد. اما تخم مرغ رنگی عید نشان و نمادی از باروری و رشد و زایش خوبی هاست و سمبل شکوفایی و نمو در سال جدیدی است که می خواهند پر بار تر از سال قبل شروع نمایند و خاطره خوش این سفره رنگی را در کنار سفره های هفت سین سالهای گذشته بچینند.

در بعضی خانواده ها، رسم بر این است که یکی از تخم مرغ ها را بر روی آیینه می گذارند و اعتقاد دارند که در هنگام تحویل سال وقتی که گاو آسمانی کره زمین را از شاخی به شاخ دیگر خود می افکند ، تخم مرغ بر روی آیینه خواهد جنبید.

قبلا چند نمونه تزیین تخم مرغ رنگی هفت سین را به شما آموزش داده و یک مجموعه عکس تخم مرغ رنگی هفت سین بسیار زیبا را به شما نشان داده ایم و شما می توانید از آن ها ایده های خوبی بگیرید. این بار اما قصد داریم یک طرح تخم مرغ رنگی عید بسیار زیبا را به شما نشان دهیم که به طرح ابروبادی مشهور است و انجام آن بسیار ساده تر از چیزی است که به نظر می رسد. با این آموزش همراه باشید.

آموزش جدیدترین طرح تخم مرغ رنگی عید:

  1. برای انجام طرح تخم مرغ رنگی عید ابروبادی شما به مقداری خمیر ریش (کف اصلاح) و چند قطره رنگ دل خواه احتیاج دارید و البته بهتر است که تخم مرغ ها را قبل از تزیین بجوشانید و بعد از اینکه تخم مرغ ها خنک شدند، شروع به تزیین کنید تا اگر در حین طراحی و یا بعد از آن به تخم مرغ ها ضربه خورد، منزل کثیف نگردد.
  2. برای شروع کار خمیر ریش را در ظرفی خالی کنید.
  3. رنگ غذا یا هر رنگ دیگری را با ترکیب رنگی دلخواه بر روی خمیر ریش بریزید.
  4. تخم مرغ را به آرامی روی خمیر ریش و رنگ بغلتانید.
  5. تخم مرغ را از خمیر خارج کنید و روی شانه تخم مرغ قرار دهید تا خشک گردد.
  6. بعد از 10 تا 15 دقیقه خمیر ریش را با حوله کاغذی از روی تخم مرغ ها پاک کنید.

به همین سادگی و به همین زیبایی شما یک طرح تخم مرغ رنگی عید بسیار زیبا و خاص خواهید داشت که چشم همه را خیره خواهد نمود و هرکس آن ها را ببیند فکر می نماید شما چند ساعت برای این رنگ آمیزی زیبا وقت صرف نموده اید.

امیدواریم از این آموزش نهایت استفاده را ببرید و به سادگی یک طرح تخم مرغ رنگی زیبا برای سفره هفت سین سال جاری خود داشته باشید.

گردآوری: مجله اینترنتی خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 12 آذر 1399 بروزرسانی: 12 آذر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1396

به "آموزش طرح تخم مرغ رنگی عید ابر و بادی" امتیاز دهید

6 کاربر به "آموزش طرح تخم مرغ رنگی عید ابر و بادی" امتیاز داده اند | 2.8 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش طرح تخم مرغ رنگی عید ابر و بادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید