شکم گردی در اسپانیا

به گزارش دیار سلمان، شکم گردی خوشمزه در اسپانیا

رقابت با غذاهای متنوع اسپانیا تقریبا غیر ممکن است. اسپانیا نواحی مختلفی دارد که هر ناحیه غذاهای مخصوص خودش را دارد به طوری که در این کشور گردشگران خود را در میان هزاران طعم و عطر مختلف می بینند. اسپانیا به داشتن چیزهای زیادی مثل فوتبال، روزهای آفتابی بلند، سواحل زیبا، شب های سرزنده، چرت های نیمروز، نام های طولانی مردمانش و جزایر خود معروف است اما این سرزمین شبه جزیره ایبری برای داشتن غذاهای خوشمزه هم سر زبان ها افتاده است. غذاهای اسپانیایی جذابیت های خاص خود را دارند و با رنگ ها، تنوع و ترکیبی از انواع مزه ها گردشگران را شگفت زده می نمایند. می خواهیم شکم گردی در اسپانیا داشته باشیم، با خبرنگاران همراه باشید.

شکم گردی در اسپانیا

تاپاس

قبل از اینکه مزه غذای تاپاس معروف را تجربه کنید نباید گشت و گذار خود در اسپانیا را آغاز کنید. این مثل این است که قبل از اینکه برج ایفل را ببینید به جاهای دیگر پاریس روید یا بدون اینکه قهوه اسپرسو خوریده باشید ایتالیا را ترک کنید. اول از همه اینکه تاپاس نوع خاصی از غذا نیست، بلکه غذاهای کوچک مختلفی است که اسپانیایی ها در هر زمانی از شب و روز آن را می خورند. تاپاس بخشی از فرهنگ اسپانیا است و در شهرهایی مثل مادرید، گرانادا و حتی بارسلونا هر وقت به کافه بروید و نوشیدنی سفارش دهید در کنار آن مقداری تاپاس رایگان هم قرار می دهند.

تورتیلا ایپانولا

اولین باری که تورتیلا خوردم زمانی بود که سوار بر روی یک قایق در جهت ایبیزا بودم، این غذا یک ساندویچ بزرگ املت بود و من آنقدر از مزه اش خوشم آمد که سه تا از آن را خوردم! بعدها فهمیدم که تورتیلا انواع مختلفی دارد؛ بعضی از آن ها بافت ضخیم تر و بعضی بافت نازک تر و نرم تر دارند. با این حال، این املت سنتی اسپانیایی همواره از سیب زمینی، تخم مرغ، پیاز، نمک و فلفل درست می گردد و متداول ترین غذای این کشور است.

پائیا (Paella)

پائیا برنج سنتی است که اصلیت آن برای شهر والنسیا است. در اسپانیا سه نوع مختلف پائیا درست می گردد: پائیای والنسیایی که ازبرنج سفید، سبزیجات، مرغ، گوشت اردک یا خرگوش، حلزون، لوبیا و ادویه های مختلف درست می گردد. پائیای دریایی که از برنج،غذاهای دریایی و چاشنی های مختلف تهیه می گردد و پائیا میکستا که معمولا از برنج، مرغ، غذاهای دریایی، سبزیجات، روغن زیتون، زعفران و ادویه تهیه می گردد.

گامباس آجیلو

اگر از کسانی هستید که زیاد به غذاهای دریایی علاقه ای ندارید باید بدانید که گامباس آجیلو مزه ای متفاوت دارد و بسیار خوشمزه است. چه این غذا را به عنوان تاپاس و چه به عنوان غذای اصلی تهیه کنید درست کردن آن بسیار سریع و آسان است و به این صورت است که مقداری میگوی تازه را با کمی روغن زیتون به همراه سیر و فلفل می پزید و در عرض 10 دقیقه شما یکی از خوشمزه ترین غذاها را در مقابل خود دارید.

گازپاجو در اندلس

مثل بیشتر غذاهای اسپانیایی، گازپاچو هم به شیوه های مختلفی درست می گردد: گرم یا سرد، سوپ، سالاد و حتی خورش. گازپاچو به طور کلی از گوجه، خیار، پیاز، سیر، کمی روغن زیتون، نمک و گاهی کمی گوشت درست می گردد. گازپاچوی مورد علاقه من سوپی است که از گوجه، خیار، پیاز، سیر، روغن زیتون و نمک درست شده و با تکه های یخ سرو می گردد و همراه آن هم گوجه، خیار و پیاز خورد شده وجود دارد. این غذا بیشتر برای ناهار در گرمای سوزان اندلس خورده می گردد.

منبع: travelaway.me

منبع: الی گشت
انتشار: 26 اسفند 1400 بروزرسانی: 26 اسفند 1400 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 2091

به "شکم گردی در اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکم گردی در اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید