شروع سرشماری پرندگان مهاجر در دی ماه، اردک سرسبز یافت شده در دریاچه چیتگر پرنده مهاجر نیست

به گزارش دیار سلمان، رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست از شروع سرشماری پرندگان مهاجر استان تهران در دی ماه اطلاع داد.

شروع سرشماری پرندگان مهاجر در دی ماه، اردک سرسبز یافت شده در دریاچه چیتگر پرنده مهاجر نیست

محمد کرمی رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست استان تهران در گفت وگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی خبرنگاران، با اشاره به آغاز مهاجرت پرندگان مهاجر به تالاب های استان تهران اظهار کرد: معمولا زمانی که قسمت های شمالی سرد می گردد، پرنده ها به سمت جنوب حرکت می نمایند؛ برنامه سرشماری پرندگان آبزی و کنار آبزی، برنامه ای بین المللی است که از اواسط دی ماه در فصل زمستان آغاز می گردد.

او با اشاره به اینکه در ماه های مهر و آبان بارندگی چندانی نداشتیم، اضافه نمود: اگر آبگیرها پر شوند پرنده ها آغاز به مهاجرت می نمایند و اگر شرایط هوایی مساعد باشد تا آخر اسفند در ایران خواهند بود و با گرم تر شدن هوا مجدد به مناطق شمالی مهاجرت می نمایند.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست استان تهران با اشاره به تک اردک سر سبزی که در دریاچه چیتگر تهران یافت شد، گفت: این اردک برای شرق آسیاست که آن را ماندارین می نامند و این تک اردک مشاهده شده نمی تواند پرنده مهاجر باشد، اینگونه که زینتی است احتمال می رود از یکی از مراکز نگهداری فرار نموده باشد.

کرمی اضافه نمود: پرندگان مهاجر به صورت گله ای مهاجرت می نمایند، اگر یک ماندارین دیده شده باشد در راستا مهاجرت نبوده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 5 دی 1399 بروزرسانی: 5 دی 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1444

به "شروع سرشماری پرندگان مهاجر در دی ماه، اردک سرسبز یافت شده در دریاچه چیتگر پرنده مهاجر نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع سرشماری پرندگان مهاجر در دی ماه، اردک سرسبز یافت شده در دریاچه چیتگر پرنده مهاجر نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید