10 غذایی که چربی های بدن را می سوزانند

در این مطلب مواد غذایی مفید که به چربی سوزی و خوش اندامی شما یاری زیادی می نمایند، معرفی شده اند.

10 غذایی که چربی های بدن را می سوزانند

به گزارش ، اگر از چربی هایی که زیر پوستتان جا خوش نموده اند خسته شده اید و می خواهید خوش اندام تر شوید، باید بدانید چاره کار در نخوردن و سختی کشیدن نیست. شما باید به فکر تغذیه سالم و داشتن تحرک بدنی باشید. البته باید بدانید هیچ ماده غذایی یا روش معجزه گری وجود ندارد که یک شبه شما را به هدفتان برساند. رسیدن به وزن ایده آل احتیاج به اراده و برنامه ریزی درست دارد.

در اینجا مواد غذایی مفید که به چربی سوزی و خوش اندامی شما یاری زیادی می نمایند، معرفی شده اند.

بعضی مطالعات نشان می دهد که دارچین سطح قند خون را تثبیت می کند و اشتها را بخصوص در افراد مبتلا به دیابت نوع دو مهار می کند.

فلفل حاوی یک ماده شیمیایی به نام کپسایسین است که برای جلوگیری از اشتها و افزایش سرعت سوخت و ساز مفید به نظر می رسد.

کاتچین موجود در چای سبز به از دست دادن وزن و تحریک بدن برای سوزاندن چربی یاری می کند. روزانه 4 تا 6 فنجان چای سبز به علاوه 180 دقیقه ورزش هوازی در هفته به از دست دادن چربی یاری زیادی می کند.

خاصیت چربی سوزی جادویی ندارد، اما به شما در داشتن احساس سیری کامل یاری می کند و دلیلش هم این است که گریپ فروت حاوی فیبر محلول است و طول می کشد که هضم گردد. یک لیوان آب گریپ فروت قبل از غذا اگر میل گردد، احساس سیری می دهد و شما کالری کمتری در طول غذا خوردن دریافت می کنید.

خوراکی های غنی از آب فضای بیشتری از روده را اشغال می نمایند و سیگنال هایی در بدن ایجاد می گردد که غذا به اندازه کافی دریافت شده است. بسیاری از میوه ها و سبزیجات خام سرشار از آب و مواد مغذی و کم کالری هستند.

این دو میوه نیز حاوی آب فراوان و فیبر هستند و به احساس سیری یاری می نمایند.

برای لاغری باید میزان کالری های دریافتی تان را کاهش دهید، اما به پروتئین احتیاج مبرم دارید. تخم مرغ هم یکی از منابع طبیعی پروتئین است. مطالعات نشان می دهد افرادی که رژیم غذایی سرشار از پروتئین دارند (یعنی 40 درصد پروتئین و 30 درصد کربوهیدرات ها) بعد از یک سال به میزان 38 درصد چربی بیشتری نسبت به افرادی که کربوهیدرات های بیشتری مصرف می نمایند (یعنی 55 درصد کربوهیدرات و 15 درصد پروتئین) از دست داده و لاغرتر شدند.

گردو، بادام و کلا میوه های صدفی یا پوسته دار باعث آب شدن چربی های دور شکم می شوند. متخصصان حوزه تغذیه معتقدند که مغز ها و کلا میوه های پوسته دار تاثیر مثبتی روی تناسب اندام دارند به شرطی که در مصرف آن ها زیاده روی نکنید. دلیلش هم این است که این میوه ها سرشار از فیبر، پروتئین و چربی های مفید هستند که قادرند حساسیت بدن را نسبت به انسولین بالا برده و به کاهش وزن یاری نمایند.

به عقیده محققان امگا 3 ماهی باعث کاهش توده چربی بدن می گردد. البته تاکنون به درستی معین نشده است این اسید های چرب با چه مکانیسمی به کاهش چربی ها یاری می نمایند. محققان در جریان آنالیز های خود مشاهده کردند که امگا 3 با اشتهای زیادی مقابله می کند و تا دو ساعت بعد از مصرف ماهی های سرشار از این اسید های چرب گرسنگی به سراغتان نمی آید.

نتایج آنالیز های متعدد نشان می دهد که کلسیم یک تاثیر اساسی روی سلامت بدن دارد. محصولات لبنی مانند شیر، پنیر و همچنین ماست منبع فوق العاده کلسیم هستند

منبع: آوای سلامت

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: بروزرسانی: 13 خرداد 1398 شناسه مطلب: 197

به "10 غذایی که چربی های بدن را می سوزانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 غذایی که چربی های بدن را می سوزانند"

نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید