چین، نبض فراوری بذر دنیا را در دست می گیرد

به گزارش دیار سلمان، آموزشگاه علوم کشاورزی چین بیان کرد استان هاینان در جنوب این کشور در آینده ای نزدیک نقش کلیدی در حفظ منابع ژنتیک گیاهی چین ایفا خواهد نمود و به زودی به مرکز جهانی فراوری بذر تبدیل می گردد.

چین، نبض فراوری بذر دنیا را در دست می گیرد

این آموزشگاه در بیانیه ای رسمی در خصوص اهداف مشخص شده خود برای سال 2022 بیان کرد که در پی ایجاد پایگاهی بزرگ برای حفظ منابع ژنتیکی خواهد بود، به همین علت قرار است در استان هاینان به هدف مورد نظر خود برسد.

این آموزشگاه دارای مجموعه ای غنی از پروتوپلاسم جوانه با بیش از 50 هزار نمونه است به همین علت انتظار می رود که جزیره هاینان به یک مرکز بزرگ فراوری بذر جهانی تبدیل گردد و به طور مؤثر به حفظ عرضه بالای محصولات کشاورزی چین یاری کند.

براساس گزارشات این آموزشگاه تحقیقاتی در حال حاضر دارای چندین انبار بزرگ برای ذخایر ژنتیکی در چین است. بعلاوه تعدادی گلخانه برای پرورش انواع گیاهان ایجاد نموده که 18 مورد از این تأسیسات در استان هاینان واقع شده است. علاوه بر این استان در پی توسعه فناوری های نوین جوجه کشی و پرورش حیوانات اهلی است.

استان هاینان نقش کلیدی در برنامه اصلاح بذر چین ایفا می نماید به طوری که پروژه های اصلاح نژادی که در استان انجام می گردد هر ساله توجه صدها سازمان تحقیقاتی، دانشگاه های و شرکت ها پیشرفته را به خود جلب می نماید. هزاران متخصص از منطقه ها مختلف چین و از کشورهای دیگر در این پروژه ها شرکت می نمایند.

دولت چین میخواهد در سال های آینده یک مجتمع تحقیقاتی و فراوریی پیشرفته در این جزیره ایجاد کند تا بتواند سریعاً انگیزه افزایش فراوری محصولات کشاورزی را در سراسر این کشور کشور بالا ببرد، به همین علت مقامات چینی معتقدند که مرکز اصلاح و فراوری بذور در استان هاینان می تواند امنیت غذایی چین را به مقدار قابل توجهی بالا ببرد و بازارهای جهانی را به تسخیر خود درآورد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 12 اسفند 1400 بروزرسانی: 12 اسفند 1400 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 2077

به "چین، نبض فراوری بذر دنیا را در دست می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین، نبض فراوری بذر دنیا را در دست می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید