چین خواهان متوقف شدن تعقیب جنگنده های خود توسط ژاپن شد

به گزارش دیار سلمان، خبرنگاران: چین امروز پنجشنبه از ژاپن خواست تا تعقیب جنگنده های چینی را متوقف کند و این اقدام را عامل افزایش نگرانی های مربوط به امنیت پرواز ارزیابی نموده است.

چین خواهان متوقف شدن تعقیب جنگنده های خود توسط ژاپن شد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، درخواست چین از ژاپن برای متوقف کردن تعقیب جنگنده های چینی در حالی مطرح شده است که تعداد چنین عملیات هایی از سوی ژاپن افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش تنش ها بین دو قدرت بزرگ آسیا در ماه های اخیر زمانی تشدید شده است که هر یک از این دو کشور دیگری را متهم به پرواز هواپیماهای نظامی در نزدیکی مناطق مرزی مورد اختلاف متهم نموده اند.

چین و ژاپن ادعاهای زیادی را در مورد مالکیت جزایر واقع در دریای شرقی چین مطرح نموده اند. چین سال گذشته منطقه دفاعی ویژه ای را بر فراز دریای شرقی چین ایجاد نموده که این مساله نیز موجب تشدید نگرانی ها در منطقه شده است.

این اقدام چین با واکنش منفی کره جنوبی و آمریکا نیز روبرو شده است. وزارت دفاع چین گفت که تعداد عملیات های تعقیب هوایی جنگنده های ژاپنی علیه هواپیماهای چینی طی ماه های جولای تا سپتامبر با 29 درصد افزایش به بیش از 103 مورد رسیده است.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 28 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 657

به "چین خواهان متوقف شدن تعقیب جنگنده های خود توسط ژاپن شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "چین خواهان متوقف شدن تعقیب جنگنده های خود توسط ژاپن شد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین خواهان متوقف شدن تعقیب جنگنده های خود توسط ژاپن شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید