بمب افکن چینی H-20 مدلی سفارشی شده از بمب افکن B-2 اسپیریت است که توازن قوا در اقیانوس آرام را برهم می زند

به گزارش دیار سلمان، کشور چین در آستانه رونمایی از بمب افکن عظیم و پنهان کار H-20 واقع شده است. گفته می گردد ارتش چین در مراسم رژه هفتادمین سالگرد نیروی هوایی این کشور در سال 2019 از این بمب افکن خفاشی رونمایی می نماید.

بمب افکن چینی H-20 مدلی سفارشی شده از بمب افکن B-2 اسپیریت است که توازن قوا در اقیانوس آرام را برهم می زند

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

از سال 2010، خبرهای ضد و نقیضی درباره ساخت یک بمب افکن جدید در اندازه های بمب افکن معروف B-2 اسپیریت امریکا به گوش می رسد. تا کنون تصاویر مختلفی به صورت رندر شده یا لو رفته روی اینترنت از این بمب افکن منتشر شده و برآورد های زیادی درباره قدرت و قابلیت های آن انجام شده است.

نام دقیق این بمب افکن Hong-20 است. Hong در زبان چینی به معنی هواپیمای بمب افکن است. سازنده این بمب افکن، شرکت هوایی Xian Aviation است. هواپیمایی شیان پیش از این بمب افکن H-6 را ساخته بود.

چینی ها یک بمب افکن غول پیکر به نام WS-10 داشتند ولی مسائل متعدد آن، اجازه توسعه و پیشرفته سازی را نداده تا در نهایت ناچار شده به طور کلی آن را کنار گذاشته و یک بمب افکن جدید طراحی نمایند.

گفته می گردد H-20 دارای قابلیت های خفاشی و پنهانکاری بالایی است. شعاع جنگی آن 5 هزار مایل بدون سوخت گیری است و بین 10 تن تا 23 تن بارگیری می نماید. البته، بعضی سایت ها گزارش دادند برد این هواپیما می تواند تا 10 هزار مایل باشد.

اگر این اخبار صحت داشته باشد؛ چین بر تمام بخش اقیانوس آرام سمت خودش احاطه خواهد داشت و علاوه بر اینکه می تواند پایگاه های نظامی امریکا در جزایر ژاپن، گوام، فیلیپین و غیره را بمباران کند؛ تا جزایر هوایی و استرالیا هم در تیررس این بمب افکن خواهند بود.

برد بیشتر، اختفای بالاتر

شرکت هواپیمایی شیان بمب افکن H-20 را طوری ساخته است که بال های با پهنای کمتری نسبت به B-2 دارد. مزیت این طراحی، مانور سریع تر و پنهان ماندن بیشتر در هوا است. بال های بزرگ تر قدرت مانور را از هواپیما می گیرند و در رادارها زودتر شناسایی می گردد. رویکرد شرکت چینی، پنهان کاری و اختفای بسیار بالا بوده است.

این بمب افکن از چهار پیشران (4 موتور توربوفن) استفاده می نماید و توانایی حمل انواع بمب های هسته ای و متعارف را دارد. این موتورهای توربوفن احتمالاً از نسخه های غیر پس سوز موتور بمب افکن WS-10 هستند که می توانند حدود 8 تن نیروی پیشرانه فراوری نمایند.

به گفته بخش The War Zone سایت The Drive، بمب افکن H-20 احتمالا به موشک کروز هواپرتاب CJ-10K مجهز خواهد شد.

در حال حاضر، فقط سه کشور جهان دارای بمب افکن های اسپیریت عظیم الجثه هستند. ایالات متحده، روسیه و چین. هریک از این ابرقدرت ها هزاران مایل از یکدیگر فاصله دارند ولی به دنبال افزایش توان جنگی و نظامی خود در قاره های دیگر هستند تا کوچک ترین تهدید را خنثی نمایند.

تنش های جدید میان چین و امریکا در سال های اخیر، ضرورت ساخت بمب افکن های پرقدرت را برای دولت مرکزی چین افزایش داده است. چین می خواهد در صورت آغاز جنگ و درگیری مستقیم با این کشور، در همان ساعت های اولیه جنگ بتواند با موشک های بالستیک و بمب افکن های H-6 و H20، قوای هوایی ایالات متحده را از کار بیندازد.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 30 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 402

به "بمب افکن چینی H-20 مدلی سفارشی شده از بمب افکن B-2 اسپیریت است که توازن قوا در اقیانوس آرام را برهم می زند" امتیاز دهید

30 کاربر به "بمب افکن چینی H-20 مدلی سفارشی شده از بمب افکن B-2 اسپیریت است که توازن قوا در اقیانوس آرام را برهم می زند" امتیاز داده اند | 3.9 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بمب افکن چینی H-20 مدلی سفارشی شده از بمب افکن B-2 اسپیریت است که توازن قوا در اقیانوس آرام را برهم می زند"

1 دیدگاه

وطنم ایرانم 4 آبان 1400

دم چینیها گرررم

پاسخ به وطنم ایرانم
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید