چگونه از شیوع شتابان کرونای دلتا جلوگیری کنیم؟

به گزارش دیار سلمان، خبرگزاری خبرنگاران- عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا: مبتلایان به دلتا کرونا شدت علائم بیشتری را تجربه می نمایند و از نظر مرگ و میر هم می توان گفت مقدار مرگ و میر بیشتری دارد، راه پیشگیری همان رعایت شیوه نامه های بهداشتی است.

چگونه از شیوع شتابان کرونای دلتا جلوگیری کنیم؟

به گزارش خبرنگاران، آقای دکتر مسعود مردانی گفت: متأسفانه استان های جنوبی کشور بویژه هرمزگان و سیستان و بلوچستان در شروع موج پنجم کرونا قرار گرفتند و این فرایند به سمت شهر های مرکزی کشور نزدیک می گردد و این در حالی است که شاهد افزایش شهر های قرمز هستیم.

وی اضافه کرد: متأسفانه دماوند، فیروزکوه و آمل هم از قسمت بالایی کشور به رنگ قرمز کرونایی درآمدند.

آقای دکتر مردانی درباره شرایط فعلی استان سیستان و بلوچستان، اعلام کرد: به علت کمبود امکانات و رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی در پی گرمای هوا شاهد چنین وضعی هستیم. از سوی دیگر امکان اینکه سوش هندی ویروس سبب بروز چنین شرایطی باشد هم وجود دارد.

وی درخصوص بروز موج پنجم کرونا در کشور، اظهار کرد: نشانه های بروز پیک پنجم کرونا در کشور مشاهده می گردد، اما باید به شکل رسمی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام گردد.

دکتر مردانی درباره علائم ابتلا به دلتا کرونا یا کرونای هندی، توضیح داد: مبتلایان به این نوع جهش، شدت علائم بیشتری را تجربه می نمایند و از نظر مرگ و میر هم می توان گفت اندازه مرگ و میر بیشتری دارد.

وی با اشاره به اینکه درخصوص دارو و تجهیزات برای بیماران کرونایی اکنون مسئله ای وجود ندارد، گفت: پزشکان در حال اجرا کار خود هستند و دارو و اکسیژن به اندازه کافی وجود دارد، اما در عین حال توصیه جدی ما به مردم این است که بدانند فرقی در روش های پیش گیری از ابتلا به کرونای هندی، آفریقایی، بریتانیایی، چینی و... وجود ندارد. تنها راه ایمن بودن در شرایط کنونی رعایت شیوه نامه ها، استفاده از ماسک، شست و شوی دست ها، شرکت نکردن در تجمعات و فاصله گذاری اجتماعی است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 12 مرداد 1400 بروزرسانی: 12 مرداد 1400 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1846

به "چگونه از شیوع شتابان کرونای دلتا جلوگیری کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه از شیوع شتابان کرونای دلتا جلوگیری کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید