انتها یک باور نادرست؛ کاربران آیفون لزوما از همه محصولات اپل خوششان نمی آید

به گزارش دیار سلمان، اگر از علاقه مندان و نه لزوما کاربران محصولات اپل بپرسید که آیا از سایر محصولات اپل هم خوششان می آید، یک پاسخ مثبت قاطعانه دریافت کنید. همین موضوع سبب شد بسیاری از کاربرانی که از اپل خوششان نمی آید اینطور تصور کنند که علاقه کاربران اپل به محصولات این شرکت کورکورانه و بدون علم است. اما به تازگی گزارشی منتشر شده است مبنی براینکه بسیاری از کاربران گوشی های آیفون فقط از خود گوشی یا نهایتا یکی دو محصول دیگر از اپل خوششان می آید و تمایلی به سایر محصولات موجود در اکوسیستم این شرکت ندارند.

انتها یک باور نادرست؛ کاربران آیفون لزوما از همه محصولات اپل خوششان نمی آید

محصولات اپل از لحاظ کیفیت اصلا نیازی به تعریف ندارند چرا که کارنامه این شرکت در ساخت سخت افزار کاملا معین است و می دانیم که کمتر پیش می آید گجت هوشمندی با برند اپل به خاطر عدم بهره مندی از کیفیت مناسب به فروش نرود. همین موضوع سبب شده بسیاری از کاربران تمایل داشته باشند که محصولات این شرکت را خریداری کنند و در واقع اکوسیستم اپل را در اختیار داشته باشند.

در بسیاری از مواقع شاهد این هستیم که خریداران مثلا آیفون، دوست دارند آیپد، اپل واچ یا به طور کلی سایر محصولات اپل را هم در اختیار داشته باشند. به مرور زمان این موضوع به یک افسانه و یا به عبارتی باور تبدیل شد مبنی براینکه هر کسی آیفون داشته باشد دوست دارد سایر محصولات اپل را هم خریداری کند. اما اینطور که به نظر می رسد، این یک باور نادرست است؛ حداقل گزارشی که در به تازگی و از تعدادی کاربر آمریکایی بدست آمده است چنین چیزی را نشان می دهد.

این تحقیق از طریق موسسه Consumer Intelligence Research و از 900 کاربر آمریکایی انجام گرفته است که به مدت بیش از 12 ماه تا پایان ژوئن 2021 یک آیفون خریداری کرده بودند. نتیجه تحقیق هم اگرچه چیزی خلاف باور بسیاری از کاربران را نشان داد اما خب یک چیز کاملا طبیعی بود؛ یعنی بسیاری از این افراد که آیفون در اختیار داشتند لزوما طرفدار محصولات دیگر اپل نبودند. مثلا در حالی که 90 درصد آن ها از کامپیوتر شخصی استفاده می کردند اما تنها 41 درصد مک داشتند.

دومین دستگاه پرطرفدار بعد از کامپیوتر، برای دارندگان آیفون تبلت های اپل یعنی آیپدها بودند. این تحقیق نشان داد 79 درصد از کاربران گوشی های آیفون تبلت هم داشتند که 84 درصد آن ها را آیپدها تشکیل می دادند و این آمار بسیار عجیبی است. دستگاه بعدی ساعت هوشمند است که 65 درصد از این 900 نفر از آن بهره می بردند اما سه چهارم این 65 درصد از ساعت های هوشمند اپل استفاده می کردند. ولی جز ساعت هوشمند و آیپد، بسیاری از کاربران ترجیح دادند گجت هایی را خریداری کنند که اپل سازنده آن ها نیست.

این خلاف آنچیزی است که تا به امروز می شنیدیم مبنی براینکه کاربران اپل چشم بسته هر محصولی را که لوگوی اپل روی آن باشد خریداری می کنند و به کیفیت و کاری آن فکر نمی کنند. این در حالی است که حداقل 900 نفر از کاربرانی که در آمریکا حضور دارند و بیش از یک سال است که از آیفون استفاده می کنند، در پی هدفون بی سیم و بلندگوهای هوشمندی هستند که ساخت اپل نباشد. همه این ها در شرایطی است که این کاربران از ساعت هوشمند اپل و آیپدها استفاده می کنند و اپل هم محصولاتی نظیر هدفون بی سیم و بلندگوی هوشمند آن هم نمونه های بسیار باکیفیتی را در سبد محصولات خود دارد.

حدودا 40 درصد از این 900 نفری که در تحقیق یادشده مورد بررسی قرار گرفتند به این سوال که آیا از هدفون بی سیم بهره می برند یا خیر پاسخ مثبت داده اند اما فقط نیمی از آن ها گفتند که هدفون شان ایرپادز یا ایرپادز پرو است. این برای اپل ناامیدکننده است چرا که ایرپادز در حال حاضر بازار هدفون های بی سیم را در اختیار خود قرار داده اند. بدتر از هدفون بی سیم، واکنش این کاربران به هوم پاد، بلندگوی هوشمند اپل است. با توجه به این آمار، 45 درصد از کاربران یادشده از بلندگوی هوشمند استفاده می کردند اما فقط 10 درصد از آن ها از هوم پاد یا مدل مینی آن بهره می بردند و سایر افراد از بلندگوهای سایر شرکت ها استفاده می کردند.

به صورت کلی می توان نتیجه تحقیق را اینگونه جمع بندی کرد؛ بسیاری از کاربران آیفون در آمریکا از کامپیوتر شخصی هم استفاده می کنند. بسیاری از آن ها آیپد و سایر لوازم جانبی اپل نظیر اپل واچ و ایرپادز و بلندگوی هوشمند هم دارند. بنابراین به نظر می رسد مادامی که فردی بخواهد در صوت در اختیار داشتن آیفون، محصول دیگری نظیر تبلت یا ساعت هوشمند خریداری کند، انتخاب اول او باز هم مدلی از اپل خواهد بود. اما وقتی در رابطه با هدفون بی سیم یا بلندگوی هوشمند حرف می زنیم اوضاع کاملا متفاوت می شود چراکه کاربران آیفون محصولاتی با برند دیگر را ترجیح می دهند.

همانطور که گفته شد، به نظر می رسد کاربران اپل واقعا بدون علم خرید نمی کنند. اگر انتخاب اولشان در بازار تبلت آیپدها هستند به این خاطر است که این محصولات حتی در بازار جهانی هم حرف اول را می زنند چون کیفیت بالایی دارند و از قابلیت های متنوعی برخوردارند؛ اگر کاربران آیفون به خرید اپل واچ ها تمایل نشان می دهند هم طبیعی است چون اگرچه این ساعت های هوشمند فقط با خود آیفون ها سازگاری دارند اما باز هم بیشترین فروش را در سراسر جهان دارند. طبیعتا وقتی شما بودجه کافی در اختیار داشته باشید، قطعا محصولی را انتخاب می کنید که بیشترین کیفیت را داشته باشد. بنابراین کاربران اپل شاید به محصولات اپل تمایل نشان دهند، اما نه به همه این محصولات. از طرفی اگر هم تمایلی وجود داشته باشد، به نظر می رسد حداقل در آمریکا کورکورانه نیست.

البته که بسیاری از کاربران فقط علاقه دارند محصولی از اپل را در اختیار داشته باشند و خب نمی توان این موارد را هم در نظر نگرفت. اما به صورت کلی به نظر می رسد کاربران محصولات این شرکت صرفا یک راستا طبیعی را طی کردند؛ یعنی تا زمانی که بودجه اجازه می دهد، باید دنبال بهترین بود و محصولات اپل هم واقعا اگر بهترین نباشند، یکی از بهترین ها هستند.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1880

به "انتها یک باور نادرست؛ کاربران آیفون لزوما از همه محصولات اپل خوششان نمی آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتها یک باور نادرست؛ کاربران آیفون لزوما از همه محصولات اپل خوششان نمی آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید