هواوی گوشی تاشوی P50 Pocket را 2 دی معرفی می کند

به گزارش دیار سلمان، هواوی قرار است که از عضو تازه خانواده P50، با نام P50 Pocket که یک گوشی تاشو است در تاریخ 23 دسامبر (2 دی ماه) رونمایی کند. اکنون بخش هایی از طراحی تاشوی این گوشی در صفحه هواوی در شبکه اجتماعی ویبو منتشر شده است. گوشی هوشمند تاشوی P50 Pocket هواوی دارای روکش کریستالی درخشانی خواهد بود که نور را به روشی جالب منعکس می کند.

هواوی گوشی تاشوی P50 Pocket را 2 دی معرفی می کند

هواوی تلاش می کند تا با ارائه این گوشی تاشو بتواند در مقابل گلکسی زد فلیپ 3 سامسونگ حرفی برای گفتن در بازار گوشی های هوشمند تاشو داشته باشد. علاوه بر سامسونگ، از موتورولا ریزر هم می توان به عنوان رقیب احتمالی گوشی هوشمند تاشوی P50 Pocket هواوی یاد کرد. با این حال هنوز اطلاعات زیادی در مورد این گوشی تاشوی هواوی منتشر نشده است.

تصاویر فاش شده از قاب محافظ گوشی هوشمند تاشوی P50 Pocket هواوی، دو دایره را در قاب پشتی آن نشان می دهند. شایعات حاکی از آن است که یکی از دایره ها منحصراً برای قرار گرفتن لنز دوربین خواهد بود، در حالی که دیگری یک صفحه نمایش ثانویه است که برای نمایش اعلان ها و گرفتن سلفی استفاده خواهد شد.

همانطور که احتمالا می دانید، چند سالی است که بازار گوشی های هوشمند تاشو بسیار داغ است و این سبک از گوشی ها طرفداران و علاقمندان خاص خود را پیدا کرده است. با بررسی محصولات این بازار متوجه حضور گوشی های تاشو از شرکت های مختلفی می شویم، اما بیشتر نگاه ها در این بازار معطوف به گوشی های تاشو سامسونگ است که با ارائه دو گوشی گلکسی زد فولد و فلیپ 3 توانست با استقبال بی نظیر کاربران روبرو شود.

طبق آخرین گزارشات، گوشی های تاشوی سامسونگ سهم زیادی از بازار گوشی های هوشمند تاشو را مال خود کرده اند. بررسی های بیشتر نشان می دهد که گوشی های تاشوی سامسونگ 93 درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده اند در حالی که گوشی های تاشوی هواوی 6 درصد به جای مانده از سهم بازار را از آن خود کرده اند. به بیانی دیگر می توان گفت که در حال حاضر دو شرکت سامسونگ و هواوی بازار گوشی های هوشمند تاشو را در اختیار دارند که البته هواوی به دلیل تحریم ایالات متحده آمریکا به بازار چین محدود شده است.

هواوی علاوه بر مسائل کمبود تراشه که تقریبا می توان گفت همه شرکت های تولیدکننده گوشی های هوشمند را تحت تاثیر خود قرار داده، با مشکل تحریم از سوی آمریکا نیز دست و پنجه نرم می کند. به دلیل همین فشارها، این شرکت چینی دیگر مانند گذشته نمی تواند تعداد زیادی گوشی و تبلت تولید کند و جایگاه خود را در بین 5 تولیدکننده برتر این عرصه از دست داده است.

سال گذشته هواوی به ناچار آنر را به یک کنسرسیوم واگذاری کرد و هم اکنون آنر بدون نگرانی بابت تحریم های آمریکا در حالت عرضه گوشی های مختلف است. حالا طبق گزارش خبرگزاری بلومبرگ، هواوی می خواهد طرح های گوشی های خود را به دیگر شرکت ها واگذاری کند تا آن ها بتوانند با بهره گیری از برند خود وارد بازار گوشی های هوشمند شوند. به نظر می رسد این طرح آخرین تلاش این شرکت برای حفظ بخش موبایل است تا حداقل بتواند تعدادی از متخصصان خود را حفظ کند.

به هر حال با وجود این مسائل، هواوی قصد دارد تا در تاریخ 23 دسامبر (2 دی ماه) از گوشی تاشوی P50 Pocket خود رونمایی کند. چند وقت پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه شرکت Zhaoli Technology در حال تولید یک لولای پیشرفته برای یک شرکت سازنده گوشی های هوشمند است. از هواوی به عنوان آن شرکت تولیدکننده یاد می شود که قرار است از این لولای پیشرفته در گوشی تاشوی خود بهره ببرد.

گفته می شود که لولای نو در مقایسه با لولاهایی که قبلاً از طریق هوآوی استفاده شده، پیچیدگی کمتری دارد. همچنین این لولا نیز نسبت به کاربردی که در گذشته داشت، قابل اعتمادتر است. نکته مثبت دیگری درباره لولای شرکت Zhaoli Technology قیمت آن است که به دلیل استفاده قطعات کمتر در این لولا، هزینه کمتری نسبت به لولای قبلی خواهد داشت.

با توجه به گزارشات منتشر شده، هواوی سهم اندکی از بازار گوشی های هوشمند تاشو را در اختیار دارد. اگر بخواهیم به آخرین گوشی تاشوی این شرکت چینی اشاره کنیم، باید گوشی هوشمند میت X2 را مد نظر قرار دهیم که اسفند سال گذشته از آن رونمایی شد. هواوی میت X2 در بخش داخلی نمایشگر بزرگی دارد و وقتی آن را تا کنید، در بخش بیرونی صفحه نمایشی خارجی مقابل چشمان تان قرار می گیرد. صفحه نمایش داخلی هواوی میت X2 هشت اینچی با وضوح 2480 در 2200 پیکسل و صفحه نمایش بیرونی آن 6/45 اینچی با وضوح 2700 در 1160 پیکسل است. هر دو صفحه نمایش گوشی از نوع OLED هستند و رفرش ریت آن ها به حداکثر 90 هرتز می رسد.

شایان ذکر است که هواوی میت X2 از پردازنده پرچم دار Kirin 9000 استفاده می کند که اتفاقی تعجب برانگیز است، زیرا شرکت چینی از ماه ها پیش قدرت تولید تراشه های پرچم دار خانواده Kirin را از دست داده بود. قبل از این، از Kirin 9000 در گوشی میت 40 پرو استفاده شده است. این گوشی تاشو که مورد توجه بسیاری از کاربران و طرفداران این شرکت قرار گرفته، از یک دوربین چهارگانه مجهز به Leica بهره می برد.

در نهایت باید دید که گوشی تاشوی نو P50 Pocket هواوی می تواند در حد و اندازه گوشی های تاشوی سامسونگ ظاهر شود و هواوی آیا می تواند با عرضه این گوشی سهم 6 درصدی خود را در بازار گوشی های هوشمند تاشو افزایش دهد یا نه.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 28 دی 1400 بروزرسانی: 28 دی 1400 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 2029

به "هواوی گوشی تاشوی P50 Pocket را 2 دی معرفی می کند" امتیاز دهید

1 کاربر به "هواوی گوشی تاشوی P50 Pocket را 2 دی معرفی می کند" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواوی گوشی تاشوی P50 Pocket را 2 دی معرفی می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید