نهمین حراج هنر معاصر ایران 21 دی ماه برگزار می گردد

به گزارش دیار سلمان، به گزارش خبرنگاران، نوبت دوم نهمین حراج تهران با عنوان نهمین حراج هنر معاصر ایران با مدیریت علیرضا سمیع آذر، روز جمعه 21 دی ماه در هتل پارسیان آزادی برگزار می گردد.

نهمین حراج هنر معاصر ایران 21 دی ماه برگزار می گردد

حراج تهران ویژه آثار هنری کلاسیک و مدرن ایران تیرماه هر سال برگزار می گردد و نوبت دوم این حراج که از سال 95 در دی ماه برگزار شده است به حراج آثار هنری جوانان و نقاشان معاصر اختصاص دارد و این آثار عموما با راهنمایی گالری ها به حراج تهران راه پیدا می نمایند.

علیرضا سمیع آذر مدیر حراج تهران درباره برگزاری نوبت دوم نهمین حراج تهران به خبرنگاران گفت: دهمین حراج تهران با رویکرد معاصر و پست مدرن با عنوان حراج هنر معاصر دی ماه در هتل پارسیان آزادی برگزار می گردد.

وی در مورد آثار هنرمندان حاضر در این حراج بیان نمود: علاوه بر آثار اساتید و هنرمندان جوان که با نگاهی معاصر به آفرینش هنر می پردازند، آثاری از پیشگامان هنری که رویکردشان پست مدرن است مثل منصور قندریز، منیر فرمانفرماییان و حسین زنده رودی نیز در این حراج حضور خواهد داشت.

سمیع آذر در شرح بیشتر گفت: هنرمندانی که آثارشان به شکل خالص و ناب مدرنیست است و در کارهایشان از عناصر سنتی همچون نقش مایه های سنتی. موتیف های شیعی و سقاخانه ای خبری نیست؛ مثل سهراب سپهری بهجت صدر حسین کاظمی و محسن وزیری مقدم که مدرنیست ناب محسوب می شوند، در حراج هنر مدرن حضور خواهند داشت اما هنرمندانی که در کارهایشان از عناصر سنتی، نشانه محلی، نقش مایه های مذهبی و هنرهای سنتی همچون آینه کاری استفاده می نماید، به شکلی پست مدرن محسوب شده و آثارشان ممکن است در دهمین حراج تهران ارایه گردد.

مدیر حراج تهران در سرانجام گفت: تعداد آثار هنرمندان فقید و برجسته پست مدرن در دهمین حراج تهران 10 درصد آثار را تشکیل می دهد، اما جزو آثار گران به حساب می آیند.

به گزارش خبرنگاران، نهمین حراج تهران ویژه آثار هنری کلاسیک و مدرن ایران هشتم تیرماه در حالی چکش خورد که کل فروش این حراج 31 میلیارد و 378 میلیون تومان برآورد شد. گران ترین اثر نهمین حراج تهران، تابلوی بدون عنوان سهراب سپهری بود که با قیمت 5 میلیارد و 100 میلیون تومان چکش خورد. در نهمین حراج تهران 5 اثر هنری فروش میلیاردی داشتند؛ علاوه بر تابلوی منحصر به فرد سهراب سپهری، تابلوی نقاشی خط هـ هَوّز حسین زنده رودی با قیمت 2 میلیارد و 300 میلیون تومان چکش خورد. همچنین تابلوی نقاشی بدون عنوان رضا مافی یک میلیارد و 100 میلیون تومان فروخته شد. اثر دیگری از سهراب سپهری که در این حراج حضور داشت نیز به قیمت یک میلیارد و 900 میلیون تومان فروش رفت. اثر رنگ روغن روی گونی بدون عنوان منصور قندریز نیز یک میلیارد و 300 میلیون تومان چکش خورد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 اسفند 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 143

به "نهمین حراج هنر معاصر ایران 21 دی ماه برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نهمین حراج هنر معاصر ایران 21 دی ماه برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید