معبر بودن از امتیازات ویژه گردشگری سمنان است

به گزارش دیار سلمان، شهردار سمنان گفت: برنامه ریزی های گردشگری در سمنان نباید به طور قطعی برای تبدیل معبر به مقصد شدن صورت پذیرد زیرا معبر بودن امتیاز ویژه ای برای سمنان است که می توان از آن بهره برد.

معبر بودن از امتیازات ویژه گردشگری سمنان است

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران از سمنان، سید محمد ناظم رضوی اضافه کرد: شهرهایی مانند اصفهان ، قم و کاشان نیز از محل معبربودن خود برنامه ریزی توریستی دارند و با توجه به این موضوع سرمایه گذار جذب می نمایند و شهر سمنان با ویژگی هایی از جمله معبر در جهت زائران و نزدیکی به پایتخت باید توجه ویژه ای در این خصوص داشته باشد.

ناظم رضوی با اشاره به اینکه در ورودی های شهر طرح های عظیمی در حال انجام است گفت: در حاشیه کمربندی نیز زمینه برای توقف مسافران با احداث بوستان هایی از جمله زائر و مسافر فراهم شد تا در آینده از معبر بودن شهر سمنان بتوان توریست جذب کرد.

وی در پاسخ به انتقاداتی که به توجه بیش از حد شهرداری به بافت تاریخی می گردد اعلام کرد: توجه به هویت شهر مساله ای نیست که وظیفه دستگاه خاصی باشد زیرا به تنهایی نمی تواند آن را را احیا کند، شهرداری سمنان اکنون یکی از کوشش های خود را در راستای احیای این هویت برنامه ریزی نموده است که باید در دهه های پیش بیشتر به آن توجه می شد تا امروز بیشتر نمایان می شد.

رضوی اعلام کرد: ایجاد باغ راه ها، احداث بوستان های پیرامون استخرهای تاریخی ، خرید خانه های قدیمی و بازسازی آنها از جمله کوشش های شهرداری سمنان در راستای احیای هویت هایی شهر بود که باید مردم شهر پبش از این آن را مطالبه می کردند زیرا از بین رفتن هویت تاریخی فرهنگی شهروندان برای هیچ کس خوشایند نیست.

شهردار سمنان از مردم شهر مطالبه بیشتر در احیای بافت تاریخی را خواهان شد و اضافه کرد: شهر سمنان به عنوان یک مرکز استان که دارای ریشه های تاریخی و هویتی ارزشمند است باید با همکاری و همراهی مردم و طی یک مطالبه عمومی حفظ هویت های خود را در اولویت ببنند و اگر روزی این نگاه در مدیریت شهری وجود نداشت باید مورد انتقاد مردم باشد. پیاده راه شدن خیابان امام(ره) سمنان کسب و کار در بازار را دوچندان می نماید

ناظم رضوی ادامه داد: پیاده راه شدن خیابان امام خمینی (ره) سمنان فروش و پویایی کسب و کار را در این منطقه دوچندان خواهد نمود و جلوه زیبایی را به بافت تاریخی می دهد.

وی ابراز داشت: انتقاداتی از اهالی بازار در موضوع کاهش فروش مطرح می گردد اما تجربه های مشابه در شهرهای دیگر ایران نشان از رونق بیشتر کسب و کار دارد.

شهردار سمنان اضافه کرد: مطالعات شهری نوین انسان محوربودن شهر را مورد تاکید قرار می دهد و برای برطرف ترافیک و یا رفت و آمد مردم باید حمل و نقل عمومی تقویت گردد.

وی خاطر نشان کرد: پیاده راه شدن بازار مورد اسقبال مردم در شهرهای عظیم در دنیا و ایران است زیرا علاوه بر زیبایی زمینه جذب توریست و خرید از آنها را فراهم می نماید.

ایشان ادامه داد: طرحی در مورد سنگفرش شدن میدان ارگ و جهتهای منتهی به آن با تاکید بر فضای سبز و رستوران ها نیز مطرح شد که مورد موافقت شورای ترافیک قرار نگرفت اما آن نیز طرحی است که می توانست چهره توریستی میراثی شهر را با نگین ارگ سمنان دو چندان کند.

شهردار سمنان اعلام کرد: کوشش برای ایجاد شهر توریستی از سوی شهرداری و همگان باید انجام گردد اما نباید برای رسیدن به آرمان هایی که داریم عجله کرد زیرا بسیاری از این طرح ها در آینده ارزش خود را نمایان می نماید .

وی در مورد چند طرح عظیم شهرداری سمنان در آینده گفت: بازسازی کاروانسرای شاه عباسی، بوستان بانوان، تقاطع غیر همسطح روزیه،تقاطع ورودی حسن آباد،احداث مجموعه خدماتی رفاهی جاده ابریشم در بوستان زائر، بوستان محله خوشنیان در کنار یخدان باستانی ،ایجاد مرکز خدماتی روبروی ساختمان شهرداری، بهره برداری از تصفیه خانه آب سمنان که در اختیار شهرداری قرار گرفته است و طرح هایی از جمله زراعت چوب به اجرا می رسد.

شهردار سمنان گفت: احداث مرکز مسکونی خدماتی در قسمت شرقی مسجد تاریخی امام خمینی (ره) از دیگر برنامه های شهرداری سمنان در ادامه طرح هایی است که تا به حال صورت گرفته است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 15 اسفند 1399 بروزرسانی: 15 اسفند 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1576

به "معبر بودن از امتیازات ویژه گردشگری سمنان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معبر بودن از امتیازات ویژه گردشگری سمنان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید