تور مجارستان ارزان: مجسمه غول آسا در میدان بوداپست

به گزارش دیار سلمان، اخیرا در یکی از میادین شهر بوداپست، مرکز کشور مجارستان، مجسمه ای بزرگ توجه همگان را جلب نموده بود. همراه خبرنگاران باشید تا با ابعاد و زوایا این ماجرا آشنا شوید.

تور مجارستان ارزان: مجسمه غول آسا در میدان بوداپست

با ما سفر کنید و با تور مجارستان ارزان از کشور جذاب اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای بوداپست مجارستان را ببینید.

ساکنین بوداپست اخیرا با تماشا صحنه ای از سطح شهرشان متعجب شده بودند، مجسمه ای که از زیر زمین قد علم نموده بود! مجسمه ای غول آسا که از دل زمین بیرون آمده بود.

خالق این مجسمه، هنرمندی است مجارستانی به نام اروین هرو لورانت (Ervin Herve-Loranth) که نام اثر خود را فلتیپو (Feltepve) گذاشته که به معنی قد برافراشته یا بیرون زده است.

این اثر که در میدان ایشتوان سچشینی (Istvan Szechenyi Square) واقع شده است، مجسمه بزرگی است که مرد غول آسایی را نشان می دهد که از زیر لحافی پوشیده شده با چمن بیرون آمده است.

جنس این مجسمه از پلی استر است و در واقع برای نمایشگاه هنر معاصر بوداپست ساخته شده بود.

شکل و شمایل این غول خشمگین مانند این است که از زیر زمین با کوشش زیاد برای رسیدن به هوای باز از دل زمین بیرون آمده است.

قصد سازنده 48 ساله این اثر به گفته خودش نشان دادن این بود که آثار هنری می توانند بخشی از هویت یک شهر باشند و حتی به عنوان ساختمانی در کوچه و خیابان ها قرار گیرند. بعلاوه معتقد بود که آثار هنری بیشتری می بایست در سطح شهر جای بگیرند تا مردم با هنر آشتی نمایند.

از طرفی هم، عده ای آن را نماد آزادی و ساختار شکنی و البته عطش انسان برای آزادی می دانند تا به مخاطبان پیغام هنر را برسانند.

لازم به اشاره است که پس از اتمام نمایشگاه هنر بوداپست این غول سرکشیده به شهر اولم (Ulm) در کشور آلمان منتقل شد تا آنجا هم بازدیدنمایندگان را متعجب کند.

منبع: کجارو / dailymail.co.uk
انتشار: 22 بهمن 1400 بروزرسانی: 22 بهمن 1400 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 2055

به "تور مجارستان ارزان: مجسمه غول آسا در میدان بوداپست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مجارستان ارزان: مجسمه غول آسا در میدان بوداپست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید