لزوم تهیه برنامه مدون در حوزه رسانه

به گزارش دیار سلمان، به گزارش خبرنگاران، بعدازظهر پنج شنبه شورای اسلامی شهر و شهرداری رشت طی مراسمی از خبرنگاران رسانه های مکتوب و مجازی استان گیلان تجلیل کردند.

لزوم تهیه برنامه مدون در حوزه رسانه

موثر بودن حضور رسانه ها در کنار مدیریت شهری

سرپرست شهرداری رشت در این مراسم با اشاره به سختی ها، مشکلات و نابسامانی حوزه رسانه، اظهار کرد: متاسفانه تاکنون برنامه مدونی برای حوزه رسانه نوشته نشده است.

علی بهارمست با بیان اینکه اگر به تأثیرگذاری این حوزه در توسعه شهری اعتقاد داریم باید برای این حوزه برنامه مدون تهیه شود، افزود: استان گیلان دارای ظرفیت و پتانسیل های بسیاری در حوزه رسانه بوده بهره برداری از این ظرفیت های لازم و ضروری است.

وی به حضور جوانان تحصیل کرده در عرصه خبر و رسانه استان گیلان نیز اشاره کرد و یادآورشد: حضور رسانه در کنار مدیریت شهری زمینه ساز توسعه و پیشرفت شهر است.

بهارمست تصریح کرد: رسانه در جلب مشارکت های مردمی، فرهنگ سازی و تعلقات اجتماعی بسیار تأثیرگذار است.

وی همچنین با تأکید برضرورت انتقادپذیر بودن مسئولان مدیریت شهری، خاطرنشان کرد: انتقادات رسانه از دردهای جامعه و مردم بوده و نباید انتقادات به عنوان یک سرعت گیر تلقی شود.

انتخاب مدیری شایسته برای شهرداری رشت

در ادامه رئیس کمیسیون اجتماعی شورای شهر رشت نیز با بیان اینکه در حال حاضر شورای شهر رشت در مقطع حساسی از مدیریت شهری قرار دارد، اظهارکرد: با استعفای شهردار رشت امروز امورات این سازمان با حضور سرپرست انجام می شود.

محمدحسن عاقل منش با بیان اینکه در چنین شرایطی اعضا با بررسی سوابق نفرات مدنظر برای تصدی سمت شهرداری به دنبال انتخاب یک فرد و مدیر شایسته هستند، افزود: امیدواریم بتوانیم با انتخاب بهترین گزینه به اهداف عالیه شهری و خدماتی برسیم.

ضرورت ایجاد یک فضای دوستانه در حوزه رسانه

رئیس بسیج رسانه گیلان نیز در این مراسم اظهار کرد: به دنبال ایجاد یک فضای دوستانه فارغ از هرگونه جناح بندی و سیاسی کاری در حوزه رسانه استان گیلان هستیم.

محسن جعفری با بیان اینکه ایجاد این فضا سبب می شود که اصحاب رسانه بتواند به رسالت کاری خود عمل کند، ادامه داد: بسیج رسانه گیلان طی سال های اخیر همگام با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برنامه های آموزشی در دو رده مبتدی و حرفه ای و همچنین اردوهای اقتصاد مقاومتی برگزار کرده و می کند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: کانون بسیج رسانه در شهرستان های استان گیلان نیز راه اندازی شده که امتیازاتی برای خبرنگاران عضو این کانون در نظر گرفته شده است.

خبرنگاران به دنبال توسعه و پیشرفت شهر رشت

فاطمه شیرزاد سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت نیز در این مراسم ضمن تشکر و قدردانی از زحمات یکساله اصحاب رسانه استان به ویژه در حوزه مدیریت شهری، اظهارکرد: قلم های که خبرنگاران در حوزه کاری مسئولان می زنند تنها برای توسعه و پیشرفت شهر است.

تدوین 50 برنامه خدماتی در شورای شهر رشت

در ادامه این مراسم رئیس شورای اسلامی شهر رشت برگزاری بزرگداشت برای یک فرد یا قشر خاص را یکی از مواردی برشمرد که در حوزه فرهنگی، تفکرات ملی و مذهبی به آن تأکید شده است، اظهارکرد: امروز مدیریت شهری رشت با شرایط سخت رو به رو است.

امیرحسین علوی با اشاره به تدوین 50 برنامه خدماتی در شورای اسلامی شهر رشت، افزود: یکی از بسته ها مربوط به حمایت از حوزه خبری و خبرنگاران است.

وی هدف از این بسته حمایتی را تعامل و همکاری مجموع شهری با مجموعه فرهنگی استان گیلان عنوان کرد و گفت: باید فرهنگ نقدپذیری در سطح جامعه به ویژه در میان مسئولان را تقویت کنیم که این موضوع تنها با همکاری رسانه فراهم می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه مدیریت شهری رشت به دنبال حمایت از این قشر و همکاری در اجرای برنامه های حوزه رسانه است، خاطرنشان کرد: مشکلات و محدودیت های حوزه رسانه را می دانیم و به دنبال کم کردن این مشکلات هستیم.

وی با اشاره به مطرح شدن طرح حمایتی از اصحاب رسانه در شورا، تصریح کرد: نباید با خبرنگاران و رسانه ها به صورت سلیقه ای برخورد شود.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 27 مرداد 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 27

به "لزوم تهیه برنامه مدون در حوزه رسانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم تهیه برنامه مدون در حوزه رسانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید