قربانیان کرونا در چین: 564 نفر

به گزارش دیار سلمان، بر اساس اعلام مقامات چین، 73 تن دیگر طی 24 اخیر در این کشور بر اثر ویروس کرونا جان باختند و شمار قربانیان ابتلا به این بیماری به 564 نفر افزایش یافت.

قربانیان کرونا در چین: 564 نفر

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، کمیسیون بهداشت ملی چین با انتشار بیانیه ای اعلام نمود: طی 24 اخیر 73 تن دیگر بر اثر ویروس کرونا (2019-nVoC) جان باختند و شمار قربانیان ابتلا به این بیماری به 564 نفر افزایش یافت.

بر اساس این بیانیه، تعداد مبتلایان به ویروس به 28 هزار و 18 نفر اعلام شد که شرایط 3 هزار و 859 نفر از این افراد وخیم و تعداد افراد مشکوک به ابتلا 24 هزار و 702 نفر است.

این در حالی است که تعداد مبتلایان تحت مراقب و درمان به 186 هزار و 354 رسیده است.

لازم به ذکر است این ویروس برای اولین بار 12 دسامبر در ووهان شناسایی شد. 27 نفر دیگر که با بازار غذاهای دریایی شهر در ارتباط بودند، به این بیماری مرموز مبتلا شده و این بازار بسته شده است.

ویروس کرونا در بیشتر شهرهای چین مشاهده شد. دولت چین به منظور پیشگیری از گسترش آن حمل و نقل عمومی در 13 شهر را موقتا متوقف کرد.

همچنین تعداد زیادی از مراکز توریستی مانند اماکن تاریخی و موزه ها در پکن نیز به روی گردشگران بسته شده است. وزارت دارایی چین پیشتر اعلام نمود که 144 میلیون دلار برای پیشگیری از شیوع این ویروس اختصاص داده است.

علائم این ویروس 80 درصد شبیه به سندرم حاد تنفسی سارس بوده و به وسیله سرفه و عطسه به دیگران سرایت می نماید. در حالی که اولین علائم ویروس کرونا به تب بالا، گلودرد سرفه، تنگی نفس و اسهال ظاهر می گردد، در مراحل بعدی باعث ذات الریه و نارسایی کلیه شده و در نهایت ممکن است منجر به مرگ فرد گردد.

واکسنی برای این ویروس تا به امروز وجود ندارد و تنها راه نجات از آن تشخیص زودهنگام و درمان بیمار در قرنطینه است. مقامات چینی از شهروندان این کشور خواسته اند از حضور در اماکن شلوغ و عمومی خودداری نمایند. این ویروس به وسیله مسافران به خارج از چین نیز سرایت و نگرانی هایی را در سراسر دنیا ایجاد نموده است.

-

بیشتر بخوانیم

وزیر بهداشت: همه دانشجویان بازگشته از ووهان تحت مراقبت هستند

رییس جمهور چین: کرونا را مهار می کنیم

نبود علائم کرونا در 3 تبعه چینی در نطنز اصفهان

منبع: عصر ایران
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 799

به "قربانیان کرونا در چین: 564 نفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قربانیان کرونا در چین: 564 نفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید