صلح بانان روس گشت زنی در قره باغ را شروع کردند

به گزارش دیار سلمان، ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه بیان کرد که صلحبانان روس مستقر در منطقه مناقشه در قره باغ گشت زنی را شروع کردند.

صلح بانان روس گشت زنی در قره باغ را شروع کردند

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

کوناشنکوف روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: واحدهای پلیس نظامی روسیه گشت زنی در منطقه شمال و جنوب در منطقه مناقشه قره باغ را شروع کردند.

وی گفت که از امروز واحدهای گشت پلیس نظامی روسیه کار گشت زنی در قره باغ را شروع می نمایند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه این را نیز گفت که آتش بس در منطقه قره باغ رعایت می گردد.

وی گفت: روسیه برای جلوگیری از هرگونه حوادث احتمالی در قره باغ، با ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان و ارمنستان در تماس است

سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: تا امروز 14 ماه نوامبر در محدوده عملیات صلحبانی در امتداد خطوط حائل در قره باغ، 12 مقر دیده بانی صلحبانان روسیه مستقر شده است که به نظارت بر اوضاع می پردازند.

کوناشنکوف یادآور شد در محدوده جنوب در قره باغ 14 مقر دیده بانی و در محدوده شمال قره باغ 3 مقر بازرسی باید مستقر گردد و امروز پنج مقر دیده بانی مستقر می گردد.

به گفته کوناشنکوف، واحدهای پلیس نظامی روسیه از امروز در تمام خطوط حائل در قره باغ گشت زنی را شروع کردند.

وی گفت که با یاری صلحبانان روسی در منطقه شوشا در قره باغ، مبادله اجساد کشته شدگان طرف های ارمنستانی و آذربایجانی شروع شد.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت که بخش اصلی صلحبانان روسی همچنان به قره باغ وارد می شوند و در محدوده هایی که مقرهای دیده بانی تاسیس می گردد واحدهای خنثی کردن مین فعالیت می نمایند.

کوناشنکوف اضافه نمود انتقال صلحبانان روسی به قره باغ با هواپیماهای ترابری نظامی ایلیوشین-76 و آنتونوف-124 ادامه دارد و تا به امروز 95 پرواز برای انتقال صلحبانان به این منطقه انجام داده اند.

پیش از این، سران روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان بیانیه مشترکی را درباره آتش بس در قره باغ قره باغ از 10 نوامبر تصویب کردند. ارتش روسیه با مأموریت حفظ صلح به منطقه اعزام شد.

مطابق این توافقنامه، منطقه آغدام تا تاریخ 20 نوامبر (20 آبان) به جمهوری آذربایجان بازگردانده خواهد شد. تا 15 نوامبر (25 آبان)، ارمنستان منطقه کلبجر و تا اول دسامبر - منطقه لاچین را تخلیه می نماید.

جمهوری آذربایجان در این مناقشه با تکیه بر اصل حفظ تمامیت ارضی خواهان خاتمه اشغالگری ارمنستان شده و از سوی دیگر طرف ارمنی با استناد به اصل حق معین سرنوشت خواهان به رسمیت شناخته شدن حقوق ارامنه در منطقه قره باغ شده است. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 11 آذر 1399 بروزرسانی: 11 آذر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1395

به "صلح بانان روس گشت زنی در قره باغ را شروع کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صلح بانان روس گشت زنی در قره باغ را شروع کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید