شناسایی سلول های پیش ساز برای استخوان و غضروف

به گزارش دیار سلمان، به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سلولهای بنیادی، سلول های بنیادی بالغ را می توان در بافت های مختلفی از کبد، پوست، مغز استخوان عضلات اسکلتی مشاهده کردند.

شناسایی سلول های پیش ساز برای استخوان و غضروف

این سلول ها به صورت خفته هستند تا این که به دلیل بیماری یا آسیب فعال شوند و آغاز به خود نوزایی نمایند یا تمایز یابند.

زمانی که این سلول های بنیادی بالغ فعال شوند، تقسیم می شوند و فراوری سلول های جدیدی می نمایند که تمایز می یابند و یک یا چند نوع سلول مربوط به یک بافت خاص را ایجاد می نمایند.

سلول های بنیادی اسکلتی، سلول های پیش سازی هستند که به سلول های استخوانی، غضروفی و استرومایی تمایز می یابند.

اگرچه سلول های بنیادی اسکلتی در مدل های جونده مشاهده شده اند، اما تاکنون آن ها را در انسان شناسایی بود و به همین دلیل علاقه زیادی برای کشف و جداسازی سلول های بنیادی اسکلتی انسانی وجود دارد تا بتوان از آن ها برای درمان اختلالات مخرب اسکلتی مانند آرتریت استفاده کرد.

در این راستا، محققین برای اولین بار، سلول های بنیادی اسکلتی انسانی را در مغز استخوان بالغ و جنینی شناسایی نموده اند. علاوه بر این، سلول های بنیادی اسکلتی با موفقیت از سلول های بنیادی پرتوان القایی انسانی نیز فراوری شده اند.

با توجه به بار پزشکی زیادی که اختلالات اسکلتی مخرب، نئوپلازی، بعد از ترومایی و بعد از جراحی ایجاد می نمایند، امید است که شناسایی این سلول های بنیادی اسکلتی انسانی منجر به ایجاد استراتژی های درمانی قوی و امیدوار نماینده برای این مسائل گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 127

به "شناسایی سلول های پیش ساز برای استخوان و غضروف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی سلول های پیش ساز برای استخوان و غضروف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید