شرایط ویژه وزارت علوم برای محاسبه نمره در امتحان بعضی دروس

به گزارش دیار سلمان، مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی در تشریح برنامه های وزارت علوم و دانشگاه ها در برگزاری آموزش های الکترونیک گفت: طبق دستورالعمل پیشنهادی امتحانات خاتمه ترم، استاد می تواند نمره صفر تا 20 را به گذراندن درس یا عدم موفقیت در گذراندن درس تبدیل کند.

شرایط ویژه وزارت علوم برای محاسبه نمره در امتحان بعضی دروس

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، محمدرضا آهنچیان مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم در یک برنامه تلویزیونی در تشریح برنامه های وزارت علوم و دانشگاه ها در برگزاری آموزش های الکترونیک گفت: در در مناطقی از کشور که به تشخیص مرجع ذی صلاح، بیماری گسترش یافته است و منطقه یا استان در شرایط فوق العاده قرار گرفته است، دانشگاه ها ناگزیر از برگزاری آزمون به روش غیرحضوری هستند. از این رو ضروری است با تشخیص شورای آموزشی دانشگاه و با پیروی از برنامه معینی، بخش یا تمام ارزشیابی آموخته های دانشجویان را به شیوه مستمر در طول نیمسال و با بهره گیری حداکثری از امکانات فضای مجازی برگزار نمایند.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی ادامه داد: به دلیل فاصله گذاری اجتماعی و محدودیت هایی که وجود دارد توصیه نموده ایم دانشگاه ها تا جایی که ممکن است آزمون ها را به صورت الکترونیکی برگزار نمایند و ارزشیابی مستمر به صورت هفته به هفته لحاظ گردد. با این روش که استاد از فروردین ماه هفته به هفته ارزشیابی را انجام می دهد و در نهایت در نیمه خرداد می تواند ارزشیابی دانشجو را جمع نموده و یک نمره برای دانشجو در نظر بگیرد و در واقع یک امتحان خاتمهی وجود ندارد.

آهنچیان اضافه کرد: البته این روش درباره همه دروس نبوده بلکه در بعضی درس ها به تشخیص استاد صورت می گیرد.

وی ادامه داد: در دستورالعمل پیشنهادی امتحانات خاتمه ترم آورده ایم استاد می تواند نمره صفر تا 20 را به گذراندن درس یا عدم موفقیت گذراندن درس تبدیل کند. به این معنی که اساتید می توانند نمره را با دو حالت پاس شده و پاس نشده جایگزین نمایند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1054

به "شرایط ویژه وزارت علوم برای محاسبه نمره در امتحان بعضی دروس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط ویژه وزارت علوم برای محاسبه نمره در امتحان بعضی دروس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید