سفر به آن ور آب با 65 هزار تومان

به گزارش دیار سلمان، امروزه روستای واریان به منطقه گردشگری تبدیل شده و تقریبا هیچ ساکن دائمی در آن زندگی نمی کند. تورهای یک روزه به این روستا هواداران زیادی دارد. تا جایی که به آن ونیز ایران گفته اند.

سفر به آن ور آب با 65 هزار تومان

فکرش را بکنید! به جای تاکسی باید سوار قایق شوید تا به خانه برسید! واریان همان جایی است که برای رفتن به آن باید سوار تاکسی قایقی شوید. واریان آن ور آب های سد کرج واقع شده است و یکی از روستاهای توریستی اطراف تهران به شمار می رود. با مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید تا با هم به روستای آن ور آبی واریان سفر کنیم و زیبایی های آن را با هم ببینیم.

داستان روستای واریان

دهه 30 خورشیدی بود که سنگ بنای سد کرج گذاشته شد. تصمیم گرفتند روی رودخانه کرج سد بزنند و وقتی این رخ داد، نیمی از روستای واریان که آن سوی رودخانه کرج بود به زیر آب رفت. آن موقع روستا حدود 500 نفر جمعیت داشت و نیمی از این افراد دچار مشکل جدی شدند! خانه شان زیر آب رفت و دیگرنمی توانستند در همان خانه زندگی نمایند.

اینجا بود که اتفاق جدیدی افتاد. به افرادی که دچار بحران مسکن شده بودند، در محدوده زرنان زمین و خانه دادند. در واقع اهالی واریان به اجبار به منطقه زرنان کوچانده شدند. زرنان محدوده ای بین جاده قدیم و جاده مخصوص کرج است.

نیمی از روستا که در ارتفاع قرار داشت به حیات خودش ادامه داد و اهالی همچنان آنجا زندگی کردند. اما بین روستا و خانه هایشان و جاده، یک دریاچه فاصله افتاده بود. چنین شد که برای این عده قایق در نظر گرفتند تا بتوانند خودشان را به اطراف برسانند. و چنین بود که روستای واریان کم کم به منطقه ای گردشگری تبدیل شد. جایی که برای سفر به آن باید سوار قایق شد، روی آب های نیلگون سد کرج پارو زد و به طبیعت زیبای روستا رسید.

چطور برویم؟

برای رفتن به واریان باید به جاده چالوس بروید و جاده را تا حدی ادامه دهید که سد کرج دیده گردد. باید خودتان را به پایین سد برسانید. جاده فرعی وجود دارد که شما را از جاده به نزدیک سد منتقل می نماید. از آنجا باید با قایق خودتان را به روستا برسانید. تعداد کمی قایق برای تردد به روستا وجود دارد. بنابراین اگر قصد دارید بدون تور به روستا سفر کنید، باید از صبح زود کنار سد کرج حاضر باشید.

تورهای یک روزه واریان

امروزه روستای واریان به منطقه گردشگری تبدیل شده و تقریبا هیچ ساکن دائمی در آن زندگی نمی نماید. تورهای یک روزه به این روستا هواداران زیادی دارد. تا جایی که به آن ونیز ایران گفته اند. البته به روستای صراخیه نیز ونیز ایران می گویند. طبیعت روستا و همچنین تنها راه ورود به آن که عبور از روی دریاچه سد کرج است، از جذابیت های این سفر به شمار می رود. این تورها ارزان هستند و با زیر 100 هزار تومان یکی از آنها را می توانید بخرید.

نکات مهم در بازید از روستای واریان

باید تمام سد کرج را که آب در آن جا چند ده متر عمق دارد، بپیمایید. بنابراین سفر با تور پیشنهاد ما به شمااست. اما توری که شما را بیمه گردشگری نموده باشد و موقع سفر با قایق، جلیقه نجات بر تن نموده باشید. چون حادثه خبر نمی نماید. اگر از آب می ترسید و بیم غرق شدن دارید، این سفر بر ای شما مناسب نیست.

تابستان و پاییز بهترین فصل سفر به روستا است. زیبایی طبیعت روستا صد چندان می گردد. کنار سد کرج رستوران شیشه ای جذابی واقع شده است که غذاهای با کیفیتی ارائه می نماید. بد نیست اگر خودتان را به این رستوران دعوت کنید و از چشم انداز زیبای دریاچه و روستا که فقط بخش خیلی کوچکی از آن از فاصله دور دیده می گردد، لذت ببرید. این سفر برای افراد با نیازمندی های خاص پیشنهاد نمی گردد.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 785

به "سفر به آن ور آب با 65 هزار تومان" امتیاز دهید

10 کاربر به "سفر به آن ور آب با 65 هزار تومان" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به آن ور آب با 65 هزار تومان"

7 دیدگاه

نکومنش 30 مرداد 1400

سلام. وقت به خیر
اگر توری برگزار شود ما هم 3 یا 4 نفر هستیم که شرکت خواهیم کرد.

پاسخ به نکومنش

امیرحسین سیف الدینی 15 مرداد 1400

سلام مادونفر هستیم میخواهیم باتور به واریان بریم هزینش چقدر میشه

پاسخ به امیرحسین سیف الدینی

مژگان اخوان 23 تیر 1400

سلام منم به همراه یکی از دوستام خیلی علاقمند به این سفر هستیم اگه بشه

پاسخ به مژگان اخوان

صالحی 1 تیر 1400

سلام وقت بخیر؛ من خیلی دوست دارم از این روستا دیدن کنم. تعدادمون 7 نفره، ممنون میشم برنامه ای برامون بذارین
تعداد نفرات میتونم بیشتر کنم اگر قرار باشه برامون تور بذارین

پاسخ به صالحی

مهری 31 خرداد 1400

چطوری میشه با تور به این روستا سفر کرد

پاسخ به مهری

علی رحیمی 21 شهریور 1400

سلام شب بخیر
حدود 8 نفر هستیم
بفرمایید چکار کنیم

پاسخ به علی رحیمی

داراب سلطانی آزاد 6 خرداد 1400

سلام . من یکنفر هستم و می خواهم از روستای واریان بازدید کنم. لطفا شرایط و چه ساعت و روزی و با چه هزینه بروم.با تشکر.

پاسخ به داراب سلطانی آزاد
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید