رونمایی از نسل تازه بنز کلاس C

به گزارش دیار سلمان، بنز فقط از موتور های چهار سیلندر در کلاس C استفاده می نماید. همه مدل ها یک موتور الکتریکی 20 اسب بخاری هم دارند که باعث کاهش مصرف سوخت شده و در سرعت های پایین به چابک تر شدن ماشین یاری می نماید.

رونمایی از نسل تازه بنز کلاس C

نسل نو کلاس C فقط با موتور چهار سیلندر ساخته می گردد

مرسدس-بنز نسل نوی از کلاس C خود را معرفی کرد. ششمین نسل از این سدان پرطرفدار، اولین مدل کارخانه است که تنها با قوای محرکه هیبرید به بازار عرضه می گردد.

اولین نسل از بنز کلاس C در سال 1982 معرفی گردید. از آن موقع تا کنون، بنز ده میلیون و 500 هزار دستگاه از این ماشین فروخته و این مدل در ده سال گذشته پرفروش ترین محصول بنز بوده است.

مهم ترین رقیب این بنز ب ام و سری 3 است. اما علاوه بر این رقیب قدیمی، فروش بنز کلاس C در چند سال گذشته به خاطر ماشین های الکتریکی و محبوبیت ماشین های شاسی بلند مشکل تر شده است.

اتاق ماشین شبیه به اتاق لوکس ترین مدل بنز طراحی شده است

بنز برای مجذوب نماینده نگه داشتن کلاس C، مدل نو آن را اسپرت تر طراحی نموده و به فن آوری هایی از لوکس ترین ماشین خود، کلاس S، مجهز نموده است. از جمله نمایشگر عظیمی که عینا شبیه به کلاس S است، اما با امکانات کمتری در کلاس C عرضه می گردد.

بنز فقط از موتور های چهار سیلندر در کلاس C استفاده می نماید. همه مدل ها یک موتور الکتریکی 20 اسب بخاری هم دارند که باعث کاهش مصرف سوخت شده و در سرعت های پایین به چابک تر شدن ماشین یاری می نماید.

مدل نو کلاس C همزمان با آلمان در چین و آفریقای جنوبی هم فراوری می گردد

بنز به زودی یک مدل هیبرید-الکتریکی هم از کلاس C خواهد ساخت که می تواند تا 100 کیلومتر را با نیروی باتری حرکت کند؛ مسافتی که به گفته کارخانه برای بسیاری از امور روزانه کافی است و راننده تنها برای مسافرت های طولانی از موتور بنزینی استفاده خواهد نمود. مدل تمام الکتریکی کلاس C احتمالا بعد از سال 2024 به بازار عرضه خواهد شد.

بنز نسل نو کلاس C را علاوه بر آلمان، در دو کارخانه اش در چین و آفریقای جنوبی فراوری خواهد نمود. پیش فروش ماشین با قیمت پایه حدود 50 هزار دلار از ماه آینده شروع شده و اولین ماشین ها در تابستان به مشتری تحویل داده خواهد شد.

هیوندای می گوید آیونیک 5 با هربار شارژ تا 480 کیلومتر حرکت می نماید

هیوندای اولین مدل از سری نو مدل های الکتریکی خود را رونمایی کرد. آیونیک 5 پاسخ هیوندای به مدل های الکتریکی فولکس واگن است، اما کارخانه کره ای با عرضه آن نیم نگاهی هم به رقابت با محصولات الکتریکی کارخانه های لوکس آلمانی و تسلا دارد.

آیونیک 5 با الهام از مدل پونی طراحی شده که در سال 1975 فراوری شد و اولین ماشین فراوری انبوه کره ای است. فرم ماشین هچ بک است، اما ارتفاع آن به یک شاسی بلند نزدیک تر است و هیوندای می گوید فضای داخل آن با شاسی بلند های عظیم تر رقابت می نماید.

آیونیک 5 اولین مدلی است که هیوندای بر روی پلتفرم الکتریکی نوش می سازد. از این پلتفرم می توان برای ساخت ماشین با میزان های مختلف استفاده کرد. با گذاشتن باتری ها در زیر ماشین، کف ماشین کاملا صاف و اتاق جادارتر شده است.

آیونیک 5 اولین مدل از سری محصولات نو الکتریکی هیوندای است

اتاق ماشین تا حد ممکن ساده طراحی شده و در طراحی آن از اتاق نشیمن خانه الهام گرفته شده است. کنسول وسط ماشین متحرک است و می توان آن را برای استفاده سرنشینان عقب جا به جا کرد. از ضخامت داشبورد هم تا حد ممکن کاسته شده تا فضای جلو ماشین بیشتر گردد.

برای سرنشینان یک پریز در اتاق ماشین گذاشته شده که می توانند لوازم الکتریکی خود نظیر لپ تاپ را با باتری ماشین شارژ نمایند. برای ماشین بعلاوه می توان باتری خورشیدی سفارش داد که روی سقف قرار می گیرد.

هیوندای نو را می توان با یک یا دو موتور الکتریکی سفارش داد. کارخانه می گوید ماشین با هر بار شارژ می تواند تا 480 کیلومتر حرکت کند و حداکثر سرعت قوی ترین مدل 185 کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت آن 5/2 ثانیه است. ماشین امکان شارژ سریع دارد که می تواند تنها در 18 دقیقه شارژ باتری را از ده درصد به 80 درصد برساند.

اتاق هیوندای با الهام از اتاق نشیمن خانه طراحی شده است

قیمت ماشین هنوز اعلام نشده است. حدس رسانه ها درباره قیمت سری اول آیونیک 5 که با امکانات ویژه فروخته می گردد حدود 60 هزار دلار است. این قیمت از محصولات فولکس واگن گران تر است و آن را به مدل های تسلا و ب ام و نزدیک می نماید.

هیوندای امیدوار است که در سال اول هفتاد هزار دستگاه آیونیک 5 بفروشد و می گوید تنها 24 ساعت پس از رونمایی، بیش از بیست هزار سفارش از داخل کره جنوبی گرفته است.

هیوندای سال آینده مدل آیونیک 6 را فراوری می نماید که یک سدان اسپرت الکتریکی است. پس از آن آیونیک 7 که یک شاسی بلند عظیم است به بازار عرضه خواهد شد.

پژو با هدف معرفی هویتی لوکس تر، آرم خود را تغییر داد. نشان نو سپری است که سر یک شیر روی آن قرار گرفته است و با الهام از آرم شرکت در دهه شصت میلادی طراحی شده است.

این نشان اولین بار سه سال پیش و در کانسپتی الکتریکی نمایش داده شد که پژو با الهام از مدل 504 خود در دهه هفتاد میلادی ساخته بود. پژو می گوید آرم نوش مانند این کانسپت یادآور سابقه طولانی این کارخانه فرانسوی در خودروسازی و شروع مسیری تازه برای پژو است که در نتیجه آن محصولات کارخانه لوکس تر شده و با موتور الکتریکی ساخته خواهد شد.

نشان نو پژو اولین بار در کانسپتی در نمایشگاه پاریس نمایش داده شده بود

پژو اکنون بخشی از گروه خودروسازی استلانتیس است که از ترکیب دو شرکت PSA و فیات-کرایسلر تاسیس شده و چهارمین خودروساز عظیم دنیا است. نقش پژو در این گروه، فراوری ماشین هایی است که با محصولات گران تر خودروسازان آلمانی رقابت کند.

نسل نو مدل 308، اولین مدلی است که با آرم نو به بازار عرضه خواهد شد. گفته می گردد که این هچ بک که رقیب اصلی فولکس واگن گلف است، از نظر ظاهری کاملا متحول شده و اولین مدلی است که با تعریف تازه پژو فراوری می گردد.

فروش هانگ گوانگ در ماه ژانویه دو برابر تسلا بود

در حالی که همه خودروسازان لوکس در تلاشند تا با محصولات تسلا رقابت نمایند، یک ماشین کوچک چینی توانسته باارزش ترین خودروساز دنیا را به چالش بکشد.

هانگ گوانگ مینی ئی وی (Hong Guang Mini EV) محصول کارخانه ای به نام وولینگ (Wuling) است که با شراکت کارخانه دولتی سایک (SAIC) و جنرال موتور تاسیس شده است. این ماشین ماه گذشته حدود دو برابر تسلا فروش داشته و صدرنشینی تسلا مدل 3 را در بازار چین به طور جدی تهدید می نماید.

قیمت پایه هانگ گوانگ چهار هزار و 500 دلار است، به زحمت برای چهار نفر جا دارد و حداکثر سرعتش 100 کیلومتر در ساعت است. با این که ماشین از هیچ جنبه ای قادر به رقابت با تسلا نیست، اما استقبال از آن به حدی بوده که به نظر می رسد فاصله زیادی تا تبدیل شدن به محبوب ترین ماشین الکتریکی چین ندارد.

وولینگ در نیمه دوم سال گذشته میلادی 112 هزار دستگاه هانگ گوانگ فراوری کرد و توانست پس از تسلا مدل 3، دومین خودروی الکتریکی پرفروش در چین گردد. فروش هانگ گوانگ در ماه گذشته دو برابر تسلا مدل 3 بود و با همین آمار فروش در چین، حالا در سراسر دنیا پس از تسلا دومین ماشین پرفروش الکتریکی است.

وولینگ میخواهد ماشین الکتریکی کوچکش را در بازار های دنیای عرضه کند

قیمت پایه تسلا مدل 3 در چین معادل 39 هزار دلار است. فروش این ماشین در چین سال گذشته دو برابر شد و این کشور عظیم ترین بازار این کارخانه آمریکایی است. ماه گذشته دولت چین برای آنالیز شکایت هایی از آتش گرفتن بعضی مدل های تسلا و اشکالات فنی دیگر، پرونده ای برای این کارخانه باز نموده که ممکن است برایش دردسرساز گردد.

وولینگ میخواهد ماشین کوچکش را در خارج از چین هم بفروشد. گفته می گردد این کارخانه در حال همکاری با کارخانه ای در لیتوانی است تا از آنجا به بازار اروپا وارد گردد.

منبع: فرادید
انتشار: 2 شهریور 1400 بروزرسانی: 2 شهریور 1400 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1872

به "رونمایی از نسل تازه بنز کلاس C" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از نسل تازه بنز کلاس C"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید