روش استفاده از رنگ بژ در دکوراسیون خانه و آپارتمان های لوکس

به گزارش دیار سلمان، رنگ بژ در دکوراسیون، اغلب بعنوان رنگی شناخته می گردد که در خانه های زیبا و شیک بکار نمی رود. در مقابل رنگ هایی مانند سفید، قهوه ای و حتی رنگ های شادتر و بروزتری مثل نارنجی و زرد که احساسی از لوکس بودن فضا به بیینده منتقل می نمایند، رنگ بژ می تواند کمی کسل نماینده و از مد افتاده بنظر برسد. اما در اینجا می خواهیم به آنهایی که چنین تفکری دارند نشان دهیم، اگر بژ به شیوه ای درست توسط یک طراح حرفه ای بکار رود، محیطی خنثی و آرامش بخش خلق خواهد نمود که تمرکز بیننده را بروی جزئیات متمرکز می نماید. دیده شدن جزئیات در دکوراسیون های خنثی، عامل اصلی خاص شدن یک دکوراسیون است.

روش استفاده از رنگ بژ در دکوراسیون خانه و آپارتمان های لوکس

جهت دریافت خدمات پتینه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

در واقع آن چیزی که یک دکوراسیون را زیبا می نماید استفاده از رنگی خاص نیست بلکه استفاده درست از رنگ ها است. این استفاده صحیح تا جایی پیش رفته که حتی امروزه به یاری علم طراحی دکوراسیون حرفه ای می توان حتی از رنگی مانند قرمز نیز در بعضی نقاط منزل استفاده کرد رنگی که در گذشته استفاده از آن هیچ جایی در منازل نداشت مگر در رنگ کاری بعضی گچ بری ها آن هم به صورتی محدود. در نتیجه می توان از تمامی رنگ ها در دکوراسیون استفاده کرد به خصوص رنگ بژ در دکوراسیون خانه و آپارتمان های لوکس.

استفاده از رنگ بژ در دکوراسیون خانه و تاثیر بسیار زیاد آن در جذاب شدن دکوراسیون، در تصاویری که در این مطلب گنجانده شده به خوبی واضح و معین است. همانگونه که گفتیم علم طراحی و دکوراسیون می تواند تمامی رنگ ها را دقیقاً سرجای خود مورد استفاده قرار دهد، دقیقاً همانجایی که مورد احتیاج است. رنگ بژ نیز همان چیزی ست که بسیاری از دکوراسیون ها و معماری های مدرن، سالها در پی آن بوده و به آن احتیاج داشتند. کمی به تصاویر توجه کنید، به خوبی متوجه این موضوع خواهید شد.

به خوبی می توان رنگ بژ در دکوراسیون را به سبب نرم بودن، هم در کنار رنگ های روشن و هم در کنار رنگ های تیره مورد استفاده قرار داد. استفاده از هر کدام از این رنگ ها در کنار بژ می تواند هم زیبایی و جذابیت آنها رنگها را بیشتر نمایان نماید و هم مهر تاییدی باشد بر زیبایی و جذابیت هرچه بیشتر بژ. به عنوان مثال فقط کافی ست دیوار اصلی و روبرویی منزل را به رنگ بژ روشن درآورده و سپس ال ای دی خود را بر روی آن نصب کنید، رنگ تیره ال ای دی در دلِ رنگ روشن بژ، در کنار هم به شدت زیبا و جذاب خواهند شد.

در این پست با عکس هایی روبرو خواهید شد که از رنگ بژ بعنوان رنگ اصلی و زمینه در فضای داخلی استفاده نموده و در کنار آن، رنگ های دیگری مانند سفید، خاکستری و قهوه ای را بکار برده اند. نتیجه ترکیب های رنگی زیبا، باعث شده بیننده به قسمت های مختلف خانه اعم از سقف، گوشه ها و… توجه نموده و بافت ها و الگوهای دکوراسیون را کاملا لمس کند. رنگ های خنثی در کنار رنگ بژ در دکوراسیون مانع حواس پرتی ما می شوند و به فضا و تمام لوازم موجود در آن اجازه داده می گردد با تمام قوا بدرخشند.

بژ رنگی است که در هر اتاقی قابل استفاده است، از اتاق کار و خواب گرفته تا نشیمن و آشپزخانه. در حقیقت مزیت اصلی رنگ های خنثی و بخصوص بژ این است که خیلی عالی با هر رنگ دیگری ترکیب می شوند. اما همانطور که در بالا گفتیم، در کنار مزیتش یک عیب دارد که اگر درست استفاه نگردد، حالتی کسل کننده به فضا می دهد. تنها راه دوری از ایجاد این حالت، بکار بردن رنگ همراه و مکمل مناسب، کنار رنگ بژ در دکوارسیون است. رنگ هایی مانند قهوه ای و سفید بهترین رنگ ها برای ترکیب با بژ هستند.

شاید تا کنون فکر می کردید که رنگ بژ فقط بدرد دکوراسیون های کلاسیک می خورد اما اینطور نیست، زیرا دکوراسیون های مدرن و مینیمال هم از این رنگ بهره های زیادی خواهند برد. در چنین دکوراسیون هایی بجای اینکه رنگ بژ فقط بخاطر مطمئن بودن و ترس از انتخاب رنگ های دیگر، انتخاب گردد، بعنوان رنگ اصلی و تم دکوراسیون های مدرن بکار می رود. همانطور که در بالا گفتم، رنگ بژ بیشترین میزان تمرکز را در فضا ایجاد می نماید. مثلا قرار دادن ست مبلمان مدرن و با کلاس، جلوی یک دیوار بژ، تمام توجه را بروی مبلمان شیک منزلتان قرار خواهد داد.

بژ در کنار سبز و آبی نیز یک ترکیب فوق العاده برای تزیین دکوراسیون است. شاید ترکیب عالی این سه رنگ بخاطر طبیعی بودن آنها باشد، همانطور که می دانید، رنگ شن های ساحل، چمن و آسمان آبی ترکیبی طبیعی از سه رنگ بژ، سبز و آبی هستند. ابتدا ترکیب بژ و سبز را آنالیز می کنیم که راهی عالی برای افزایش شیکی و کلاس یک فضا است. البته از ترکیب این سه رنگ در یک محیط هم می گردد استفاده کرد. در شکل دوم رنگ سبز زمردی گلدان در کنار آبی کوسن و بالشتک های مبل، فضای اتاق را شدیدا جذاب و شیک نشان می دهد.

×

خوانندگان این نوشته مطالب زیر را نیز خوانده اند:

ترکیب رنگ بژ در دکوراسیون با آبی هم می تواند به اندازه نمونه های بالا شگفت انگیز باشد. مثلا در اتاق نشیمنی که رنگ غالبش بژ است، آوردن رگه هایی از رنگ آبی با استفاده از وسایل جزئی مانند گلدان و تابلو نقاشی، تنها چیزی است که نشیمن برای زیباتر دیده شدن به آنها احتیاج دارد. بغیر از آبی، ترکیب بژ با بنفش هم خیلی عالی جواب می دهد. این ترکیب علاوه بر دکوراسیون های کلاسیک، برای دکوراسیون های مدرن نیز خیلی مناسب است. در اتاق خواب خصوصا اتاق نوزاد نیز ترکیب بژ و بنفش یکی از بهترین گزینه ها بحساب می آید.

خاصیتی در رنگ بژ وجود دارد که فقط وقتی با رنگ قرمز ترکیب می گردد خود را نشان می دهد. حتی وجود مقدار کمی رنگ قرمز در دکوراسیون بژ، اثر گذاری بسیار زیادی دارد. همین موضوع برای نارنجی هم صادق است، در کنار تمام اینها، رنگ دیگری هم همواره در اختیار خواهید داشت و آن سفید کاپوچینویی است که از ترکیب رنگ سفید خالص با مقدار اندکی قهوه ای بدست می آید. فکر می کنم با مشاهده عکس های متوجه شده باشید که رنگ بژ هنوز هم می تواند انتخاب اول در تزیین خانه باشد.

منبع: اتاق
انتشار: 1 دی 1399 بروزرسانی: 1 دی 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1435

به "روش استفاده از رنگ بژ در دکوراسیون خانه و آپارتمان های لوکس" امتیاز دهید

1 کاربر به "روش استفاده از رنگ بژ در دکوراسیون خانه و آپارتمان های لوکس" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش استفاده از رنگ بژ در دکوراسیون خانه و آپارتمان های لوکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید