اولین تصاویر از بزرگترین صخره مصنوعی جهان در دبی

به گزارش دیار سلمان، تصاویر خیره کننده یک آزمایشگاه زنده شناور به مساحت نزدیک به 200 کیلومتر مربع با یک میلیارد مرجان و اقامتگاه های بوم گردی لوکس را نشان می دهد که در دبی در حال ساخت است.

اولین تصاویر از بزرگترین صخره مصنوعی جهان در دبی

به گزارش روزیاتو، این آزمایشگاه زنده شناور که صخره های دبی (Dubai Reefs) نامیده شده است، از مجموعه ای از جزایر به هم پیوسته تشکیل می شود که در اقامتگاه های بوم گردی لوکس، احاطه شده از طریق میلیون ها درخت حرا میزبان انسان ها خواهد بود.

در زیر جزایر یک اکوسیستم صخره مصنوعی ایجاد خواهد شد که با استفاده از پرینت سه بعدی و روش های دیگر ایجاد می شود که خانه ای برای یک میلیارد مرجان و همچنین لاک پشت ها، ماهی ها و دیگر جانداران دریایی فراهم می کند.

صخره های دبی در نزدیکی سواحل این شهر در خلیج فارس مستقر خواهد شد، جایی که در حال حاضر جزایر مصنوعی ساخته شده از طریق انسان وجود دارد و هتل ها و بارهای لوکس را در خود جای داده است.

اگرچه این تصاویر در حال حاضر تنها کانسپت بنا هستند، سازندگان آن می توانند قسمت اول شهر صخره ای را تا نیمه دوم این دهه بسازند؛ اگرچه هزینه نامشخص کل پروژه احتمالا صدها میلیون دلار خواهد بود.

این پروژه بلندپروازانه از طریق URB، یک شرکت املاک مستقر در دبی که خود را یک رهبر جهانی در توسعه شهرهای پایدار توصیف می کند، رهبری می شود.

دبی تنها یکی از شهرهایی است که به دلیل گرم شدن کره زمین و آب شدن یخ ها در اثر افزایش سطح آب دریاها و سیل در معرض تهدید قرار گرفته است. Dubai Reefs نوعی محافظ در برابر سیل را به ساکنان خود ارائه می دهد، زیرا سازه ها با سطح دریا بالا می روند.

این آزمایشگاه زنده همچنین یک دفاع طبیعی برای منطقه ها همجوار با دبی در برابر فرسایش ساحلی یا طوفان ایجاد می کند، زیرا از خشکی در برابر امواج قدرتمند محافظت می کند، در حالی که خط ساحلی دبی خود از بازآفرینی ساحلی بهره می برد.

بیش از 100 میلیون درخت حرا در جزایر و همچنین باتلاق های جزر و مدی و علفزارهای دریایی، کربن بیشتری را در واحد سطح نسبت به جنگل های زمینی جذب و ذخیره می کنند.

فناوری هایی مانند چاپ سه بعدی و Biorock، یک ماده مهندسی شبیه سیمان، در ساخت اکوسیستم زیر آب که به عنوان خانه ای برای زندگی دریایی عمل می کند، استفاده خواهد شد.

به گفته URB، از آنجایی که چاپ سه بعدی می تواند اشکال و بافت های مختلفی ایجاد کند که تقریبا مشابه صخره های مرجانی و چشم انداز ها طبیعی زیر آب هستند، برای این منظور ایده آل است.

در بالای سطح آب، Dubai Reefs محلی برای اقامتگاه های بوم گردی و همچنین فضایی برای امکانات مسکونی، پذیرایی، خرده فروشی، آموزشی و تحقیقاتی فراهم می کند.

ساکنان به جای پروتئین های زمینی مانند گوشت قرمز، که 10 برابر بیشتر دی اکسید کربن تولید می کنند، از یک رژیم غذایی سرشار از ماهی و غذاهای دریایی با تولید پایدار تغذیه می شوند.

URB ادعا می کند که برخی از امکانات موجود در این محل، مزایای عاطفی و درمانی بسیار را برای کسانی که به بازدید می روند، ارائه می کند. شامل حمام جنگلی در زیر آب که چیزی شبیه به تمرین ژاپنی معروف به Shinrin Yoku است که در آن فرد در میان درختان جنگل آرام می شود. به گفته URB، به جای درختان، تمرین کنندگان در میان مرجان ها خواهند بود.

Dubai Reefs همچنین میزبان بزرگترین مزرعه صدف در منطقه خواهد بود که مزایایی را برای محیط زیست، کیفیت آب و اقتصاد محلی فراهم می کند. یک صدف می تواند روزانه 50 گالن آب را فیلتر کند، یعنی آب تمیزتر، و همچنین غذا و زیستگاه دیگر موجودات دریایی را نیز فراهم کند.

URB زمان افتتاح صخره های مصنوعی دبی را فاش نکرد. هزینه های پیش بینی شده نیز فاش نشده است، اگرچه ساخت یک شهر شناور مشابه در کره که قرار است تا سال 2025 تکمیل شود، حدود 200 میلیون دلار تخمین زده شد.

منبع: فرارو
انتشار: 25 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1402 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 2343

به "اولین تصاویر از بزرگترین صخره مصنوعی جهان در دبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین تصاویر از بزرگترین صخره مصنوعی جهان در دبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید