پیش به سوی دیدنی ترین سواحل عمان

به گزارش دیار سلمان، شن های طلایی، آب های بلورین و درخشان، آسمان آبی روشن، پرندگان رنگارنگ و نسیمی خنک؛ همه این ها از ویژگی های منحصر به فرد عمانند که این کشور را به مکانی عالی برای استراحت و لذت بردن از یک تعطیلات ساحلی فراموش نشدنی تبدیل نموده است. از آن جا که همیشه کسب آرامش در سواحل زیبا یکی از جذاب ترین بخش های سفر به شهر های ساحلی ست در این مطلب قصد داریم اطلاعاتی از دیدنی ترین سواحل عمان را دراختیارتان قرار دهیم.

پیش به سوی دیدنی ترین سواحل عمان

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

ساحل القرم (Al Qurum Beach)

القرم به عنوان یکی از زیبا ترین سواحل عمان در شمال این کشور و در شهر مسقط واقع شده است. به همین منظور هتل ها و کافه های معروف بسیاری در نزدیکی این ساحل شکل گرفته اند. ساحل القرم یکی از شلوغ ترین سواحل پایتخت عمان بوده و مراکز خرید، رستوران ها و جاذبه های دیدنی متعددی در اطراف آن قرار دارند. با وجود وسعت این ساحل گردشگران می توانند از یک پیاده روی دل پذیر در هوایی مطبوع با گوش سپردن به آواز مرغان دریایی آمیخته با آهنگ دل نشین امواج دریا یا بازی روی شن های درخشان لذت ببرند.

ساحل المغسیل (Al Mughsayl Beach)

اگر قصد سفر به شهر ظفار در جنوب کشور عمان را داشتید حتماً به ساحل رویایی المغسیل سری بزنید. این ساحل طلایی با منظره ای زیبا از دریای نیل گون عمان، 7 کیلومتر امتداد دارد. در کنار آب های بلورین و شن زار های درخشان وجود درختان نارگیل و موز در امتداد خط ساحلی چشم اندازی بهشتی به این ساحل بخشیده است. یکی از شگفتی های این ساحل که دیدنش قطعاً برای هر گردشگری جذاب است، دیگ های جن جادویی یا فواره های طبیعیست که صحنه های فوق العاده و هیجان انگیز پدید می آورند. درباره این پدیده جذاب باید بگوییم دیگ جن سوراخی نزدیک به دریاست که بر سقف غاری ایجاد شده و هوا (و احتمالاً آب) هنگام مد دریا از میان آن می گذرد.

بندر جصه (Bandar Jissah)

برای ر هایی در دل طبیعتی بکر و متفاوت سفری کوتاه از مسقط را شروع کنید. پس از پیمودن مسیری در حدود 25 کیلومتر به بندر زیبای جصه خواهید رسید. صخره های حنایی رنگ با اشکالی استثنائی که حاصل نوازش آب های بلورین دریا روی سنگ های سخت طی سالیان دراز است، اولین تصویر فراموش نشدنی از این ساحل منحصر به فرد را در ذهن تان ثبت خواهد نمود.

سواحل موسندم (Musandam Beaches)

موسندم در شمال کشور عمان توسط دو خلیج عمان و فارس احاطه شده است و شن های سفید رنگ سرتاسر سواحل زیبای موسندم را پوشانیده اند. یکی از اعجاب انگیز ترین سواحل در موسندم ساحل زیبای خساب با امکانات تفریحی و گردشگری فوق العاده برای سپری کردن اوقات فراغتی هیجان انگیز می باشد.

ساحل طیوی (Tiwi Beach)

اگر علاوه بر کسب آرامش دل تان می خواهد کمی از هیاهوی زندگی شهری فاصله بگیرید، ساحل طیوی در شرق عمان یکی از بهترین گزینه ها پیش روی شماست. یک روز جادویی را برای سفر به سواحل آفتابی طیوی انتخاب کنید. بعد از کمی پیاده روی و کوه نوردی در میان صخره ها، ساحلی آرام و سفید رنگ در میان وادی طیوی و وادی شاب، سرزمینی سرسبز، آب های نیل گون و کوه های باشکوه جلوی چشمان تان ظاهر خواهد شد. حالا وقت آن است تا پس از کلی فعالیت سنگین در ساحل طیوی به سبک مردم این منطقه ماهی گیری نموده و آرامشی وصف ناپذیر را تجربه کنید.

رأس الحد (Ras Al Hadd)

برای دوست داران طبیعت شاید هیچ چیز با شکوه تر از تماشای بچه لاک پشت هایی نباشد که در ساحل زیبای رأس الحد سر از تخم های کوچک خود بیرون می آورند و زندگی جدید خود را با پیش رفتن به سوی دریای نیل گون شروع می نمایند. سواحل زیبای رأس الحد در شرق عمان به زیست گا ه های حفاظت شده لاک پشت های سبز معروف است. مهاجرت لاک پشت ها به ساحل و حفر زمین توسط آن ها، تخم گذاری و بازگشت شان قبل از طلوع خورشید به دریا منشأ شروع داستان زندگی بچه لاک پشت های ظریف و سبز دریاییست.

ساحل البوستان (Al Bustan Beach)

اگر در سفر رویایی تان به عمان شانس با شما یار بود و در هتل البوستان در شهر مسقط اقامت داشتید باید بگوئیم شما یکی از خوشبخت ترین گردشگران روی این کره خاکی هستید. تمام تصوراتتان از ساحلی تمام عیار در این جا محقق خواهد شد. تصویری از آب های نیل گون و تلألؤ نور خورشید روی شن های سفید رنگ از یک طرف و چشم اندازی باورنکردنی از کوهستان های باشکوه از طرف دیگر در ساحل خصوصی این هتل و حتی فرصت تماشای چرخه زندگی لاک پشت های دریایی تجربه ای خارق العاده از اقامت را برای تان میسر می سازد. البته اگر برنامه ای برای اقامت در این هتل لوکس و مجلل ندارید اصلاً نگران نباشید. چراکه بازدید از ساحل خصوصی این هتل با پرداخت هزینه ای تعیین برای همه گردشگران فراهم شده است.

جزیره مصیره (Masirah Island)

اگر همین طور به سفرتان در امتداد سواحل شرقی عمان ادامه دهید می توانید خود را برای سفری به سواحل زیبای مصیره آماده کنید. این جزیره زیبا با طول 95 کیلومتر و عرض 13 کیلومتر که مساحتی بالغ بر 649 کیلومترمربع از آب های عمان را دربر می گیرد، عنوان بزرگ ترین جزیره این کشور را از آن خود نموده است. با توجه به رشد چشم گیری که این جزیره بزرگ طی سال های اخیر در صنعت گردشگری داشته و فراهم کردن امکانات تفریحی جذاب، بازدید از سواحل دیدنی آن بخشی کوچک از برنامه های هیجان انگیزتان از سفر به این جزیره خواهد بود. با وجود تنها یک هتل در این جزیره کمپ زدن یکی از بهترین راه چاره ها برای اقامت در جزیره اسرارآمیز مصیره می باشد و با توجه به وزش باد های موسمی، بادبادک بازی و کایت سواری تجربه های لذت بخشی را برای تان فراهم می نمایند. حواس تان باشد در سواحل این جزیره نیز از تماشای زندگی لاک پشت های دریایی غافل نشوید.

ساحل دوقم (Duqum Beach)

این ساحل زیبا را همه به آب های فیروزه ای رنگ، تمیز و ماسه های های بسیار نرمش می شناسند. آب های این ساحل آن قدر شفاف و تمیز است که می توان گفت زندگی گیاهی در این جا افزایش قابل توجهی داشته و همین دلیل باعث مهاجرت بسیاری از گونه های متنوع پرندگان نیز به این ناحیه شده است. ساحل دوقم یکی از همان مکان هاییست که برای شنا و تفریحات جذاب آبی به دنبال آن بودید. برای این که ماجراجویی و هیجان را چاشنی سفر خود کنید کمی از ساحل دور شوید و به آنالیز صخره های اطراف بپردازید. شاید این همان فرصتیست که طبیعت در اختیارتان قرار داده تا شما کاشف عجیب ترین و اسرارآمیز ترین وقایع این گوشه از دنیا باشید. احتمالاً تکه ای از استخوان های به جا مانده از دایناسوری عظیم یا نقاشی های عجیب از انسان های ما قبل تاریخ در غار های اطراف از دستاورد های شما در این سفر علمی -تخیلی باشد. اگر کمی از قوه تخیل خود را به کار بگیرید و سرنخ های بدست آمده از این گردش علمی را در کنار هم قرار دهید شاید به این نتیجه برسید که این غار ها در گذشته های دور به عنوان سرپناه انسان های نخستین برای در امان بودن از باران و یا آب و هوای نامناسب استفاده می شدند. راستی برای رفتن به این ساحل شگفت انگیز کافیست به سمت جنوب عمان حرکت کنید. ساحل دوقم را در حوالی روستای الوسطی خواهید یافت.

ساحل السوادی (Al Sawadi Beach)

برای بازدید از سواحل حیرت انگیز و صخره ای السوادی باید به استان الباطنه در 70 کیلومتری شهر مسقط سفر کنید. این جزیره یکی از زیباترین جزایر عمان محسوب می گردد. صخره های عجیب با اشکالی زیبا در اطراف این ساحل وجه تمایز ساحل شگفت انگیز السوادی هستند. پرندگان بو می منطقه این ساحل را به عنوان زیستگاهی ایده آل برای زندگی خود انتخاب نموده اند و وجودشان دو چندان بر زیبایی های این ساحل حیرت انگیز می افزاید. برای سپری کردن آخر هفته ای مهیج به پیروی از خانواده های عمانی می توانید رهسپار این ساحل زیبا شوید تا شما هم از لذت کباب کردن انواع گوشت های لذیذ و خوش مزه در کنار آب و هوایی خوش بی نصیب نمانید. البته اگر فضا های شلوغ برای تان جذابیتی ندارد یا به دنبال فضایی ایده آل برای آب تنی دور از چشم مردم هستید در امتداد ساحل به پیش بروید تا مکانی دنج و آرام را برای استراحت و کسب آرامش پیدا کنید .

منبع: ddsafar
انتشار: 30 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 926

به "پیش به سوی دیدنی ترین سواحل عمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش به سوی دیدنی ترین سواحل عمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید