رهگیری دو بمب افکن روس توسط جت های آمریکا و کانادا

به گزارش دیار سلمان، بعد از نزدیک شدن دو بمب افکن استراتژیک مافوق صوت توپولوف 160 روسیه به منطقه شناسایی هوایی کانادا، دو جنگنده اف 22 آمریکا به همراه دو جنگنده سی اف 18 کانادایی این بمب افکن ها را رهگیری و اسکورت کردند.

رهگیری دو بمب افکن روس توسط جت های آمریکا و کانادا

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ژاپن تایمز، بنا بر گفته مقام های کانادایی و آمریکایی، دو بمب افکن استراتژیک روسیه به منطقه شناسایی هوایی کانادا نزدیک شده و این موضوع سبب به پرواز در آوردن جت های جنگنده این دو کشور غربی و رهگیری این بمب افکن ها شد.

در حالی که تنش ها در روابط غرب و مسکو بر سر مسائل مختلفی از قبیل اوکراین ادامه دارد، ارتش آمریکا اطلاع داد، بعد از نزدیک شدن دو بمب افکن توپولوف 160 به منطقه شناسایی هوایی کانادا در منطقه قطب شمال، دو جنگنده اف 22 آمریکایی به همراه دو جنگنده سی اف 18 کانادایی برای رهگیری این دو بمب افکن به پرواز درآمدند.

بنا بر اعلام مرکز فرماندهی دفاع هوافضای شمال آمریکا، این دو بمب افکن در حریم بین المللی باقی ماند و وارد حریم هوایی کانادا نشدند و اتفاق خاصی بین آنها با جنگنده های آمریکایی و کانادایی اتفاق نیفتاد.

این مرکز اضافه نمود: اولویت مهم مرکز فرماندهی دفاع هوافضای شمال آمریکا، دفاع کردن از کانادا و ایالات متحده آمریکا است. توانایی ما برای دفاع از کشورهایمان، با شناسایی پیروز، رهگیری و رصد کردن مثبت هواپیماهایی است که به سمت حریم هوایی آمریکا و کانادا نزدیک می شوند.

رهگیری هواپیماهای روسی توسط آمریکا و متحدانش در مناطق مختلف بارها سابقه داشته است. شهریور سال جاری دو فروند جنگنده اف-22رپتور این کشور دو فروند بمب افکن استراتژیک روسیه با قابلیت حمل بمب اتمی را نزدیک آلاسکا رهگیری کردند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 420

به "رهگیری دو بمب افکن روس توسط جت های آمریکا و کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "رهگیری دو بمب افکن روس توسط جت های آمریکا و کانادا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رهگیری دو بمب افکن روس توسط جت های آمریکا و کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید