رنو 5؛ خودرویی که تمام نمی گردد!

به گزارش دیار سلمان، اخیرا اطلاعاتی در رابطه با فراوری نمونه ای ویژه از رنو 5 منتشر شده که براساس آن یک مفهومی با نام رنو 5 توربو 3E معرفی خواهد شد.

رنو 5؛ خودرویی که تمام نمی گردد!

رنو 5 یکی از هاچ بک های پرخاطره صنعت خودرو از کشور فرانسه است. طراحی پیروز رنو 5 مهمترین ویژگی این خودرو است که آن را تبدیل به محصولی بی زمان نموده تا اسیر گذر سال ها نشده و همچنان مجذوب کننده و خواستنی باشد.

اخیرا اطلاعاتی در رابطه با فراوری نمونه ای ویژه از رنو 5 منتشر شده که براساس آن یک مفهومی با نام رنو 5 توربو 3E معرفی خواهد شد. سال گذشته نیز یک مدل الکتریکی از رنو 5 در مرحله مفهومی رونمایی شد که تصاویرش را اینجا می توانید مشاهده کنید.

بنابراین این دومین کوشش برای بازگشت رنو 5 در قالب یک خودروی مدرن و متفاوت محسوب می گردد. رنو 5 توربو 3 ای از دو موتور الکتریکی استفاده می نماید که هر کدام با یکی از چرخ های محور عقب در ارتباط هستند. انرژی مورد احتیاج آن ها نیز از بسته باتری 42 کیلووات ساعت لیتیم-یون تامین می گردد.

براساس اطلاعاتی که رنو منتشر نموده، مجموع خروجی این موتور های الکتریکی برابر با 375 اسب بخار و گشتاور 700 نیوتن متر است. R5 Turbo 3E طی 3.5 ثانیه از حالت توقف کامل به سرعت 100 کیلومتر برساعت می رسد و بیشینه سرعت نیز برابر با 200 کیلومتر برساعت پیش بینی شده است.

همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید؛ این هاچ بک داغ طراحی کاملا اسپرت دارد و جزئیات کیت بدنه نیز در خدمت این رویکرد قرار دارند. سپر اصلی جلو، رکاب، دیفیوزر ها و... مجموع زیبایی را شکل داده اند. کیت بدنه حجیم، عرض خودرو را به 2.02 متر رسانده است. طول رنو 5 توربو 3 ای برابر با 4006 میلیمتر، ارتفاع 1320 میلیمتر و فاصله بین محور ها 2540 میلیمتر است.

در قسمت شاسی از ساختار سازه فضا کار استفاده شده که نقش مهمی در افزایش ایمنی و کاهش وزن خالص خودرو دارد. در محور جلو از رینگ های 19 اینچی و در عقب از 20 اینچی استفاده شده است.

این خودرو ماه آینده در نمایشگاه بین المللی خودروی پاریس به نمایش گذاشته می گردد که می توانید تا آن موقع منتظر تصاویر واقعی باشید.

منبع: فرادید
انتشار: 6 مهر 1401 بروزرسانی: 6 مهر 1401 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 2244

به "رنو 5؛ خودرویی که تمام نمی گردد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رنو 5؛ خودرویی که تمام نمی گردد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید