رستم قاسمی: 2 شهر در سواحل مکران ساخته می گردد

به گزارش دیار سلمان، تهران (پانا) - وزیر راه و شهرسازی از ساخت 2 شهر در سواحل مکران اطلاع داد و گفت به روز رسانی تجهیزات بنادر کشور در سال آینده در دستور کار واقع شده است.

رستم قاسمی: 2 شهر در سواحل مکران ساخته می گردد

به گزارش وزارت راه وشهرسازی، رستم قاسمی در همایش سالانه مدیران سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به سابقه آشنایی اش با فعالیت حوزه بنادر از دوران حضورش در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، به اهمیت این حوزه در سیاست های راهبردی توسعه کشور اشاره و اظهار کرد: ما در سال 1401 باید برای به روز کردن تجهیزات مورد احتیاج در حوزه بنادر فعالیت جدی انجام دهیم. ظرفیت تخلیه و بارگیری 6، 7 میلیون تن کالارا در کشور را داریم، ولی به سبب فرسوده بودن تجهیزات، فعلا امکان این مقدار تخلیه و بارگیری در بنادر کشور وجود ندارد.

وی بر نقش بنادر در بهبود شرایط ترانزیت کالا در کشور تاکید نمود و با اشاره به صادرات حدود 25 میلیون تن سنگ آهن از روسیه به هند، گفت: اگر بتوانیم نیمی از این مقدار صادرات کالای روسیه به هند را هم به وسیله ترانزیت و به صورت ریلی حمل و مسائل مربوط به پسکرانه هایمان را حل کنیم، سالیانه 6، 7 میلیارد دلار فقط از این طریق عایدی برای کشور کسب خواهیم کرد. حل مسائل مربوط به ترانزیت به صورت جدی در دستور کار واقع شده است.

قاسمی با اشاره به اهمیت توجه به توسعه سواحل مکران، اضافه کرد: برای توسعه سواحل مکران احتیاج به سکونت حداقل 2 میلیون نفر در این نواحی است که این انتقال جمعیت امکان پذیر است. به همین دلیل 2 شهر را طراحی نموده ایم که در حال ساخت آنها هستیم، یکی شهر بریس و دومی هم شهر مکران که خوشبختانه کارهای خوبی به لحاظ زیرساختی در این زمینه اجرا شده است و امیدواریم این اقدامات بتواند برای کشور مایه خیر و تحول باشد.

وزیر راه و شهرسازی بعلاوه در مورد بعضی دغدغه ها و درخواست های مطرح شده از سوی علی اکبر صفایی معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و نیز تعدادی از مدیران استانی این سازمان مبنی بر تغییر نرخ تعرفه های بارگیری با توجه به گذشت زمانی طولانی از ثابت ماندن آنها و جذب نیروی انسانی نکاتی را عنوان کرد.

وی در مورد درخواست اختصاص مسکن به پرسنل و نیروهای متخصص حوزه بنادر و دریانوردی هم، تاکید نمود: این دوره فرصت خوبی است که نیروهای سازمان بنادر و دریانوردی به وسیله ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن، صاحب خانه ملکی شوند و امیدواریم همکارانمان در سازمان بنادر از این فرصت استفاده نمایند.

افتتاح 9 پروژه هواشناسی با دستور وزیر راه و شهرسازی

با حضور وزیر راه وشهرسازی در پنجاه و هشتمین نشست شورای مدیران ستادی و استانی سازمان هواشناسی کشور، سه پروژه در ستاد این سازمان و شش پروژه به صورت مجازی در چهار استان با دستور وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید.

بعلاوه همزمان با شصت و سومین سالگرد تاسیس سازمان هواشناسی کشور، پنجاه و هشتمین نشست شورای مدیران ستادی و استانی، به صورت حضوری و مجازی، امروز (چهارشنبه)، 18 اسفندماه با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی برگزار گردید.

قاسمی ضمن حضور در سازمان هواشناسی کشور از مرکز پایش، پیش بینی و مدیریت بحران بازدید کرد و در جریان دستاوردهای این سازمان نهاده شد.

در ابتدای این جلسه، سحر تاج بخش، رئیس سازمان هواشناسی کشور اهم اقدامات این سازمان در دولت سیزدهم را تشریح کرد و به بیان مسائل و چالش های پیش روی سازمان هواشناسی کشور پرداخت .

در ادامه سامانه متادیتا شامل پروتکل هشدار مشترک CAP، سامانه پایگاه قرارداد سازمان هواشناسی کشور و فاز یکم سامانه هشدار سیل سازمان هواشناسی کشوربا دستور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شدند.

در این جلسه بعلاوه چند پروژه استانی هواشناسی تحت عنوان افتتاح ایستگاه اتوماتیک هواشناسی منطقه گردشگری تخت سلیمان با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد ریال در آذربایجان غربی، پروژه هواشناسی استان مازندران تحت عنوان افتتاح ایستگاه اقلیم شناسی اتوماتیک کلاردشت با اعتباری بالغ بر اعتبار 12 میلیارد ریال به دستور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

بعلاوه پروژه هواشناسی سامانه یاری ناوبری (RVR) با اعتبار 120 میلیارد ریال در استان یزد و ایستگاه اتوماتیک اقلیم شناسی بادرود نطنز، ایستگاه اتوماتیک بارانسنجی سمیرم و ایستگاه اتوماتیک بارانسنجی گلشهر گلپایگان با اعتبار 18 میلیارد ریال نیز از دیگر پروژه هایی بودند که با دستور مقام عالی وزارت راه و شهرسازی به بهره برداری رسیدند.

در انتها مراسم به مناسبت شصت و سومین سالگرد تاسیس سازمان هواشناسی، با اهدای لوح تقدیر با حضور رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی، امین کیانی، سرپرست مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی و سحر تاج بخش، رئیس سازمان هواشناسی کشور از پیشکسوتان این سازمان تقدیر شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 14 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1401 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 2132

به "رستم قاسمی: 2 شهر در سواحل مکران ساخته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رستم قاسمی: 2 شهر در سواحل مکران ساخته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید