راهی ساده برای درمان اچ آی وی

به گزارش دیار سلمان، مجله ایلیاد/ افرادی که با ویروس اچ آی وی زندگی می نمایند، معمولاً روزانه یک یا دو عدد قرص مصرف می نمایند، ولی دانشمندان راهی پیدا نموده اند که بتوان تزریق ماهانه را جایگزین مصرف روزانه قرص کرد. فعلاً راهی برای درمان قطعی اچ آی وی وجود ندارد. این ویروس منجر به بیماری ایدز می گردد. داروهایی که برای این ویروس استفاده می شوند، از تکثیر ویروس جلوگیری می نمایند و وجود آن را در جریان خون تقریباً از بین می برند و طول مدت زندگی افراد مبتلا را افزایش می دهند. برای این امر، افراد باید روزانه یک یا دو عدد قرص مصرف نمایند.

راهی ساده برای درمان اچ آی وی

اکنون نتایج بالینی استفاده از یک آمپول نشان داده است که تزریق ماهانه این دارو، می تواند عملکرد قرص های روزانه را داشته باشد. نتایج این تحقیقات در مجله New England Journal of Medicine منتشر شده است. اگر نهادهای نظارتی این دارو را تایید نمایند، می تواند زندگی 1.1 میلیون آمریکایی که با ویروس اچ آی وی زندگی می نمایند را راحت تر کند.

الیزابت تولی به عوان همکار این تحقیق از موسسه غیرانتفاعی دورهام، می گوید: این کشف برای شخص بیمار از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا گم کردن روزانه دارو و مصرف مدام آن جلوی چشم اطرافیان از معایب جدی مصرف روزانه قرص است و مصرف ماهانه یک دارو، طبیعتاً روش بهتری است.

تحقیقات بالینیِ مرحله سوم که بخش مهمی برای دریافت تاییدیه نهادهای نظارتی است، تحت نظر کلو اورکین از دانشگاه کویین مری لندن، در حال اجرا است. وی 566 شرکت نماینده را در این طرح ثبت نام نموده است. این افراد به بیماری مد نظر مبتلا بوده اند، ولی روش های درمانی خاصی را دنبال ننموده اند و از آن ها خواسته شده است تا ابتدا به مدت 20 هفته روش قرص روزانه را برای درمان استفاده نمایند و سپس به تزریق ماهانه داروی جدید تغییر شرایط داده اند. سوزان سویندلز از دانشگاه نبراسکا نیز 616 نفر را با این داروی جدید تحت آزمایش قرار داده است.

نتایج این تحقیقات بالینی پس از 48 هفته نشان داده است که تفاوت مهمی بین مصرف روزانه داروها و تزریق ماهانه آن ها به بیماران وجود ندارد. مارک سیگل از دانشگاه جورج واشینگتن، می گوید: این کار مزایا و معایب خاص خود را دارد. بیماران در این روش امکان فراموشی روزانه قرص خود را ندارند، ولی ماهانه باید برای تزریق آمپول به دکتر مراجعه نمایند. اگر بتوانیم مشکل مراجعه ماهانه بیماران به بیمارستان ها و مراکز درمانی را برطرف کنیم، می توانیم با اطمینان بگوییم که تزریق ماهانه روش بسیار بهتری است.

منبع: همگردی
انتشار: 29 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 997

به "راهی ساده برای درمان اچ آی وی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهی ساده برای درمان اچ آی وی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید