راز عمر طولانی از زبان پیرترین زن دنیا

به گزارش دیار سلمان، بِس کوپر خانم 116 ساله ای بود که به عنوان پیرترین زن زنده دنیا رکورد دنیای گینس را به نام خود ثبت کرد. وی 4 سال پیش، در جورجیا درگذشت و قبل از مرگش راز عمر طولانی اش را فاش کرد. این خانم که مادر مادربزرگ چندین نوه و نتیجه است قانون های ساده ای را برای داشتن طول عمر بسیار طولانی فاش کرد.

راز عمر طولانی از زبان پیرترین زن دنیا

راز عمر طولانی بِس کوپر از زبان خودش: سرم به کار خودم است و هله هوله نمی خورم.

او در استان نتسی امریکا در 26 آگوست 1896 به دنیا آمد. 4 فرزند دارد و 14 نوه و بیش از دوازده نتیجه و ندیده. بس در زمان جنگ دنیای اول برای تدریس به استان جورجیای امریکا آمد و شوهرش را برای اولین بار آنجا ملاقات کرد و با او آشنا شد؛ کسی از سال 1920 شریک زندگی اش شد و 40 سال با او زندگی کرد. وی به دلیل کهولت سن، در اواخر دوران زندگی خود در یک آسایشگاه سالمندان در مونرو زندگی می کرد.

هیئت داوران رکورد دنیای گینس تأییدیه رسمی را به کوپر به دلیل چنین رکورد ارزشمندی اعطا کردند. ثبت این رکورد شاهکار در چنین سنی از طریق گروه تحقیقاتی پیرشناسی در لس آنجلس نیز تأیید شد؛ این گروه سن افرادی که فراتر از یک قرن زندگی می کنند را تأیید می نماید.

رکورد قبلی متعلق یه یوجین جی. سان بورن بود که در 31 ژانویه 2011 در سن 114 سال و 196روزگی درگذشت.

توصیه خبرنگاران به شما: اگر می خواهید عمر شما به درازا بکشد و زود بدرود حیات نگویید، مشغول به کارهای خودتان باشید، در احوالات و زندگی دیگران تجسس نکنید و غذاهای شکم پرکن و غیرمغذی مثل فست فود یا غذاهای حاضری موجود در رستوان ها را که اکثراً بیماری زا هستند نخورید.

منبع: فوت و فن
انتشار: 16 مرداد 1401 بروزرسانی: 16 مرداد 1401 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 2213

به "راز عمر طولانی از زبان پیرترین زن دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راز عمر طولانی از زبان پیرترین زن دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید