خواص تغذیه ای تخمه هندوانه

به گزارش دیار سلمان، گوشت آب دار و به رنگ قرمز روشن هندوانه آنقدر جلب توجه می نماید که تخمه های آن نادیده گرفته می شوند. تخمه هندوانه بوداده به اثبات رسیده است که می تواند میان وعده و یا تنقلات سالمی برای بچه ها و بزرگسالان باشد. در این

خواص تغذیه ای تخمه هندوانه

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

گوشت آب دار و به رنگ قرمز روشن هندوانه آنقدر جلب توجه می نماید که تخمه های آن نادیده گرفته می شوند. تخمه هندوانه بوداده به اثبات رسیده است که می تواند میان وعده و یا تنقلات سالمی برای بچه ها و بزرگسالان باشد. در این مقاله حقایق تغذیه ای تخمه هندوانه و فوائد آن در سلامت را مورد بحث قرار خواهیم داد.

هندوانه پرطرفتدارترین میوه به خصوص در تابستان می باشد. این میوه به جهت داشتن خواص برطرف تشنگی شناخته شده است. قاچ هایی از هندوانه و آب آن چشم و بعلاوه روح شما را آرام می سازد. هیچ کس نمی تواند در مقابل وسوسه خوردن قاچ هایی از هندوانه در یک بعدازظهر گرم آفتابی مقاومت کند. اگرچه بیشتر مردم هندوانه را دوست دارند، تعداد کمی از آنها از حقایق تغذیه ای تخمه هندوانه اطلاع دارند. معمولاً تخمه های آن به بیرون ریخته شده و گوشت آن خورده می شود.

تخمه هندوانه

مغز تخمه خشک شده هندوانه می تواند در سالاد و سوپ مورد استفاده قرار گیرد. از آنها می توان جهت تزئین پنکیک و دسر استفاده کرد. شما می توانید آن را به اسم میان وعده نوش جان کنید. تخمه های آن سرشار از مواد مغذی بوده و می توانند به طرق مختلف به بهبود سلامت یاری کنند. این تخمه ها سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی می باشند. آنها می توانند سطوح انرژی شما را افزایش دهند. تخمه هندوانه بوداده عموماً در کشورهای آسیایی مورد استفاده قرار می گیرد. انواع هندوانه بدون دانه در بازار موجود می باشند اما بیشتر هندوانه ها دارای تخمه یا دانه هایی بوده که می توانند سیاه، قهوه ای، زرد کم رنگ، سفید و یا حتی سبز باشند. نه تنها تخمه ، بلکه پوست هندوانه هم دارای مواد مغذی است. تخمه بوداده آسیاب و پودر شده به منظور تهیه نان و برشتوک یا کورن فلکس استفاده می شود.

اطلاعات تغذیه ای تخمه هندوانه

حقایق تغذیه ای هندوانه و تخمه های آن با یکدیگر تفاوت می کنند. گوشت هندوانه دارای کالری پایینی است در حالی که تخمه های آن از کالری بالایی برخوردارند. چای دانه هندوانه جهت درمان سنگ کلیه عالی عمل می نماید. این چای به حل کردن طبیعی سنگ های کلیه یاری می نماید. طبق پایگاه اطلاعات غذایی وزارت کشاورزی ایالات متحده، 100 گرم مغز تخمه خشک شده هندوانه حاوی:

کالری: 557 کیلوکالری

پروتئین: 33ر28 گرم

چربی کل: 37ر47 گرم

چربی اشباع شده: 779ر9 گرم

چربی اشباع نشده مونو (با یک پیوند دوگانه): 407ر7 گرم

چربی اشباع نشده پلی (با چند پیوند دوگانه):094ر28 گرم

کلسیم: 54 میلی گرم

آهن: 28ر7 میلی گرم

مهمیم: 515 میلی گرم

فسفر: 755 میلی گرم

پتاسیم: 648 میلی گرم

سدیم: 99 میلی گرم

روی: 24ر10 میلی گرم

مس: 686ر0 میلی گرم

منگنز:614ر1 میلی گرم

کربوهیدرات: 31ر15 گرم

تیامین: 190ر0 میلی گرم

ریبوفلاوین: 145ر0 میلی گرم

نیاسین: 550ر3 میلی گرم

اسید پانتوتنیک: 346ر0 میلی گرم

ویتامین B6: 089ر0 میلی گرم

فولات: 58 میکروگرم

آب: 05ر5 گرم

کلسترول: 0ر0 میلی گرم

فوائد تخمه هندوانه در سلامت

بلعیدن تخمه هندوانه در حین خوردن هندوانه یاریی به برخورداری از فوائد تخمه های آن در سلامت نمی نماید. در صورتی که این تخمه ها پیش از بلع، جویده و یا شکسته نشوند، مواد مغذی آنها جذب نمی شوند. فوائد تغذیه ای تخمه هندوانه به محتوای ویتامین ها و مواد معدنی آن نسبت داده می شود. اطلاعات بالا نشان می دهد که این تخمه ها سرشار از آهن، کلسیم، مهمیم، فسفر، پتاسیم، روی، مس، و منگنز می باشند. کلسیم و فسفر به تقویت دندان و استخوان یاری می کنند. آهن و مس به بهبود کیفیت خون شما یاری نموده که به نوبه خود عملنمودهای اندام های بدن بهبود می یابند. بعضی از این مود معدنی دارای خواص آنتی اکسیدانی بوده که به از بین بردن اثرات رادیکال های آزاد در بدن یاری می کنند. آنها به پیشگیری از بیماری های مختلفی، حتی سرطان یاری می کنند. پتاسیم، روی، مهمیم و غیره سلامت قلب را افزایش می دهند. جریان بهبود یافته خون به بالا بردن عملکرد مغز یاری می نماید. این دانه ها سرشار از ویتامین های گروه B بوده که بعلاوه به تسهیل عملکرد سیستم عصبی یاری می کنند. ویتامین های B سوخت و ساز کربوهیدرات و چرخه پروتئین را تسهیل می سازند. آنها در نتیجه، به افزایش سطوح انرژی شما یاری می کنند. فولات باروری را بالا برده و به جلوگیری از نقص های ساختاری در نوزادان یاری می نماید. این تخمه ها به پایین آوردن سطوح کلسترول خون یاری می کنند. آنها نقش مهمی در کاهش سطوح بالای فشار خون ایفاء می کنند. ویتامین ها و مواد معدنی موجود در این تخمه ها می توانند نرمی و درخشندگی پوست را فراهم سازند.

اگرچه بیشتر مردم از فوائد هندوانه در سلامت آگاهی دارند، اما تعداد بسیار کمی در مورد ارزش غذایی تخمه هندوانه می دانند. از آنجا که این تخمه ها سرشار از کالری و چربی می باشند، بایستی در حد اعتدال مصرف شوند. مصرف بیش از حد این تخمه ها می تواند منجر به افزایش وزن و بیماری های قلبی شود.

منبع: راسخون
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1944

به "خواص تغذیه ای تخمه هندوانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص تغذیه ای تخمه هندوانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید