جزییات برخورد قضایی با ساخت وسازهای غیرمجاز شمال

به گزارش دیار سلمان، مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی از برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز در سواحل شمالی کشور اطلاع داد و گفت: سال جاری برای ساخت و سازهای غیر مجاز دریایی حدود 100 پرونده تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع داده شد که تا به امروز با بسیاری از آن ها برخورد قضایی انجام شده است و در سال گذشته نیز 150 مورد ساخت و سازهای غیر مجاز در سواحل کشور تخریب شدند.

جزییات برخورد قضایی با ساخت وسازهای غیرمجاز شمال

به گزارش خبرنگاران، سازه های دریایی که وارد دریا شده باشند از هر نوع و کاربری باید از سازمان بنادر و دریانوردی مجوز دریافت نمایند، در غیر این صورت به عنوان سازه های غیر مجاز ساحلی و دریایی شناخته شده و باید ضمن برخورد قانونی، این سازه ها تخریب شوند. حمید خلیلی -مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی- پیش از این درباره ساخت و سازهای غیر مجاز ساحلی اعلام نموده بود که بیش از 100 پرونده ساخت و ساز غیر قانونی در حال آنالیز در مراجع قضایی است و سال گذشته نیز با بیش از 150 مورد آن برخورد قضایی انجام شده و تخریب شده اند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در استان های شمالی و شهرستان هایی مانند نوشهر ساخت و سازهای غیر مجازی وجود دارد که امکان رؤیت دریا و ساحل را هم از مردم می گیرد، چه برسد به استفاده از آن. این در حالی است که حق مردم استفاده کردن و بهره بردن از دریا در طول سواحل کشور بوده و این حق برای همه به صورت یکسان باید در نظر گرفته گردد.

حالا پس از ماه ها آنالیز این پرونده ها در مراجع قضایی، این مقام مسئول در سازمان بنادر و دریانوردی در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره اینکه نتیجه این پرونده ها چه شد؟ گفت: طی ماه های گذشته دستگاه قضایی عملکرد مناسبی در برخورد با سازه های غیر مجاز دریایی داشته است و همه سازه های دریایی مانند موج شکن، دیوار حفاظت ساحلی و ... در صورت نداشتن مجوز باید تخریب شوند.

خلیلی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برای انجام فعالیت های مالی، گردشگری و ... آیا مجوزی برای ساخت سازه های دریایی صادر می کنید یا خیر؟ گفت: اگر کسی متقاضی ساخت سازه دریایی بر اساس چهارچوب های قانونی باشد باید درخواست خود را به سازمان بنادر و دریانوردی ارائه کند تا آن را آنالیز نموده و نسبت به صدور مجوز آن در صورت لزوم برخورد کنیم اما اگر پروسه قانونی طی نشده باشد با این ساخت و ساز با عنوان یک سازه غیر مجاز برخورد می کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 833

به "جزییات برخورد قضایی با ساخت وسازهای غیرمجاز شمال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزییات برخورد قضایی با ساخت وسازهای غیرمجاز شمال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید