جزئیات رای AFC در خصوص فوتبال ایران، تصمیم نهایی تا دو روز آینده

به گزارش دیار سلمان، به گزارش خبرنگار مهر، در حالی که دو روز از اعلام رسمی سلب میزبانی از ایران در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا گذشته است، تحلیل ها و گزارش های مختلفی درباره علل این تصمیم منتشر شده است. فدراسیون فوتبال ایران در حمایت از چهار نماینده آسیایی خود اعلام نموده در صورتی که این رای تغییر نکند، از لیگ قهرمانان آسیا کنار می کشد و تبعاتش را هم می پذیرد.

جزئیات رای AFC در خصوص فوتبال ایران، تصمیم نهایی تا دو روز آینده

این در حالی است که شائباتی هم از سلب میزبانی تیم ملی فوتبال ایران در مرحله دوم انتخابی جام جهانی 2022 در ملاقات با هنگ کنگ، بحرین و عراق مطرح شده است.

روزنامه الشرق الاوسط عربستان در گزارشی خاطرنشان کرد که رای نهایی AFC درباره ایران امروز و یا حداکثر ظرف دو روز آینده اعلام خواهد شد و این رای صرفاً مربوط به مسابقات باشگاهی است.

این روزنامه جزئیات رای AFC را به این شکل گزارش داده است:

منابع مطلع در کنفدراسیون فوتبال آسیا به الشرق الاوسط گفتند که کمیته اجرایی این کنفدراسیون در خصوص توصیه های اجرا شده از سوی اعضای کمیته مسابقات مبنی بر عدم برگزاری رقابت های باشگاهی در ایران به دلیل شرایط امنیتی این کشور، تصمیم مناسب را امروز یا فردا می گیرند. شرکت های هواپیمایی به ایران پرواز ندارند و این به آن معنی است که سفر برای باشگاه های آسیایی برای هر مسابقه به ایران سخت است.

در بخش دیگری از گزارش الشرق الاوسط آمده است: یک منبع رسمی در کمیته مسابقات AFC به ما گفت که اعضای کمیته پنجشنبه گذشته یک پیغام رسمی را مبنی بر درخواست برای رای گیری در ارتباط با عدم برگزاری بازی در سطح باشگاهی در ایران دریافت کردند. اعضا، روز آدینه به این درخواست پاسخ دادند در حالی که پیشنهادات برای رای گیری زیاد شده بود. آنالیز توسط کمیته اجرایی امروز یکشنبه یا تا دو روز آینده صورت می گیرد.

فدراسیون فوتبال ایران هم خاطرنشان کرد که کنفدراسیون فوتبال آسیا بدون اعلام دلیل، بازی در زمین بی طرف را تحمیل نموده است. به گفته منابع آسیایی، ایران در صورت سلب میزبانی تهدید به کناره گیری از لیگ قهرمانان نموده است.

این روزنامه در ادامه اطلاعیه فدراسیون فوتبال و صحبت های امیر مهدی علوی سخنگوی فدراسیون فوتبال ایران را هم منعکس نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 850

به "جزئیات رای AFC در خصوص فوتبال ایران، تصمیم نهایی تا دو روز آینده" امتیاز دهید

1 کاربر به "جزئیات رای AFC در خصوص فوتبال ایران، تصمیم نهایی تا دو روز آینده" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات رای AFC در خصوص فوتبال ایران، تصمیم نهایی تا دو روز آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید