تولد نادرترین دوقلوهای به هم چسبیده

به گزارش دیار سلمان، در یک اتفاق نادر، مادری در اولین زایمان خود، دوقلوی پسر همسانی به دنیا آورد که از ناحیه سینه و شکم به یکدیگر چسبیده اند. دکتر فریبا همتی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و فوق تخصص نوزادان در این باره گفت: درصد وقوع چنین پدیده ای یک در پنجاه هزار تولد زنده است.

تولد نادرترین دوقلوهای به هم چسبیده

وی با بیان این که چسبندگی در دوقلوهای همسان از ناحیه قفسه سینه و شکم معمولا شایع ترین نوع چسبندگی به تعداد می رود، گفت: در 80 درصد موارد، به هم چسبیدگی در دوقلوهای همسان دختر مشاهده شده است، حال آن که نوزادان مورد نظر پسر هستند.

همتی بیان کرد: این دو نوزاد جمعا 5 کیلو و 200 گرم وزن دارند و بلافاصله بعد از تولد برای مراقبت های ویژه و همچنین انجام بررسی های بیشتر، به بخش آی سی یو نوزادان در بیمارستان نمازی منتقل شده ا ند.

فوق تخصص نوزادان و اتندینگ بخش آی سی یو بیمارستان نمازی شیراز با یادآوری این نکته که مادر دوقلوها به روش سزارین زایمان کرده است، گفت: این زایمان از طریق خانم ها دکتر کسراییان و دکتر وفایی اساتید بخش زنان وزایمان دانشگاه و در بیمارستان حافظ انجام شده است.

همتی افزود: تولد و احیا نوزادان یاد شده زیر نظر آقای دکتر عالی نژاد، پزشک دستیار فوق تخصصی نوزادان دانشگاه علوم پزشکی انجام شده است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان این که بررسی ها در مورد این نوزادان و احتمال جداسازی آنان همچنان از طریق تیمی متشکل از اساتید فوق تخصص نوزادان و فوق تخصص جراحی بچه ها در بیمارستان نمازی جریان دارد، شرح داد: قلب های این دو نوزاد مجزا است اما به نظر می رسد آنها دارای یک کبد مشترک هستند.

وی افزود: بررسی در مورد سایر ارگان های این دو نوزاد همچنان ادامه دارد و پس از اتمام تحقیقات پزشکی تخصصی، به صورت دقیق در مورد امکان جداسازی، زمان و چگونگی آن اظهار نظر قطعی ارایه می شود و هنوز در این مورد تصمیم قطعی اتخاذ نشده است.

منبع: ایسنا

منبع: برترین ها
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1852

به "تولد نادرترین دوقلوهای به هم چسبیده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولد نادرترین دوقلوهای به هم چسبیده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید