تفاوت های سفر زمینی و هوایی از تهران به مشهد

به گزارش دیار سلمان، یکی از رایج ترین مقاصد برای سفر داخلی در کشورمان مشهد است. یکی از مهم ترین مسائل در هر سفری، نحوه طی کردن مسیر است و افرادی هم که از تهران به مشهد می روند، قطعا با این مورد روبرو هستند.

تفاوت های سفر زمینی و هوایی از تهران به مشهد

در این نوشته به آنالیز سفر زمینی و هوایی به همراه تفاوت هایشان در مسیر تهران به مشهد اشاره خواهیم کرد.

سفر با هواپیما

در این بخش، ویژگی های مثبت سفر از تهران به مشهد با هواپیما را عنوان خواهیم کرد. یکی از مهم ترین ویژگی ها یا شاید مهم ترین ویژگی سفر با هواپیما از تهران به مشهد، صرفه جویی در وقت است. طولانی شدن مسیر ممکن است برای بعضی افراد آزاردهنده باشد و احتیاج دارند در کمترین زمان ممکن به مقصد برسند؛ به همین علت، هواپیما فزونین گزینه در این مورد است. اما فقط این نیست و به غیر از زمان سفر، ایمنی سفر با هواپیما نیز اهمیت ویژه ای دارد. امنیت سفر الزاماً به قطار و دیگر وسایل مربوط نمی گردد. شاید برایتان جالب باشد که سفر با هواپیما، برخلاف باور عمومی جامعه، آن چنان هم خطرناک نیست و از ایمنی بالایی برخوردار است. یکی دیگر از فزونی های هواپیما نسبت به سایر روش های مسافرت در سفر به مشهد از تهران، امکانات بیشتر است. با اینکه سفر با هواپیما هزینه بیشتری دارد، اما به خاطر مزایا و امکاناتش، به هزینه کردنش می ارزد. شما می توانید بلیط هواپیمای خود را با ورود به لینک روبرو https://safarmarket.com/flights خریداری کنید.

مدت زمان سفر با هواپیما

همان طور که پیش تر عنوان شد، مسئله زمان در سفر با هواپیما به خوبی مدیریت می گردد و شما در کمترین زمان ممکن به مشهد می رسید. طی کردن این مسیر با هواپیما حدوداً یک ساعت و سی دقیقه زمان می برد. در صورتی که به مدیریت زمان توجه ویژه ای دارید، خرید بلیط هواپیما گزینه مناسبی برای شماست.

سفر با قطار

یکی از سه روش زمینی سفر از تهران به مشهد که در این نوشته به آن خواهیم پرداخت، سفر با قطار است. زمان سفر با قطار از تهران به مشهد متغیر است و علت اصلی آن هم انواع قطارهای استفاده شده در این خط ریلی هستند. قطارهایی که از کیفیت و سرعت بالایی برخوردار هستند، تفاوتی 1 الی 2 ساعته در این زمینه رقم می زنند. از این مورد که بگذریم، به امکان حمل بار بیشتر در قطار می رسیم. در سفر با هواپیما، سختگیری های بسیاری در این زمینه وجود دارد اما سفر با قطار این چنین نیست و شما می توانید اندازه بار بیشتری با خود حمل کنید. لذت بردن از مسیر، دیگر ویژگی مثبت سفر با قطار است، چرا که در طول مسیر، قطار از کنار بعضی منظره ها دیدنی عبور می نماید که به نوبه خود جذابیت منحصر به فردی دارند. در کنار این موارد، یک مورد دیگر نیز وجود دارد که آن هم فضای بیشتر است. در واقع، در صورت مقایسه سفر با قطار نسبت به سفر با هواپیما، به این نتیجه می رسیم که در هواپیما، برخلاف زمان کم برای رسیدن به مقصد، شما مجبورید در یک صندلی تعیین بنشینید و معمولاً با بستن کمربند ایمنی، امکان تحرک لازم را از دست می دهید. اما در صورت سفر با قطارهای چهار تخته یا شش تخته، این امکان برای شما فراهم می گردد تا آزادانه راه بروید، بنشینید یا حتی روی تخت دراز بکشید. ناگفته نماند که سفر با قطار به مراتب مالی تر از سفر با هواپیما است و هزینه کمتری برای شما خواهد داشت. شما می توانید در سفرمارکت بلیط قطار همه شرکت های ریلی را یک جا ببنید و خرید کنید. مورد بعدی و پایانی در خصوص سفر از تهران به مشهد با قطار، خط ریلی گسترده است. به علت کمبود و در عین حال نبود فرودگاه در بیشتر شهرها و استان ها، اگر شما بخواهید از یک شهر کوچک به شهری بروید که هیچکدام از آن ها فرودگاه ندارند، قطعا دچار بعضی مسائل می شوید اما سفر با قطار این چنین نیست و به علت وجود ایستگاه های متعدد در حرکت قطار بین دو شهر بزرگ که شامل همان شهرهای کوچک می گردد، استفاده از قطار رشد چشمگیری داشته است.

مدت زمان سفر با قطار

مدت زمان رسیدن از تهران به مشهد با قطار به صورت دقیق تعیین نیست چرا که تعداد ایستگاه های هر نوع قطاری فرق دارد. به صورت کلی، مدت زمان لازم برای طی کردن این مسیر با قطار 8 الی 11 ساعت است. اگر در پی خرید بلیط قطار مشهد هستید، حتما به زمان رسیدن به مقصد توجه کنید.

سفر با خودروی شخصی

روش بعدی برای سفر از تهران به مشهد، استفاده از خودروی شخصی است. این مورد بسیاری خودمانی تر است و چه به تنهایی و چه در کنار دوستان و آشنایان، جنبه صمیمانه تری به خود می گیرد. برای این کار، دو مسیر وجود دارد: جاده شاهرود و جاده مازندران. مهم ترین ویژگی این نوع سفر این است که شاید در میانه راه بخواهید مسیر خودتان را کج کنید و قبل از مشهد به شهری دیگر هم بروید. استفاده از خودروی شخصی شاید کمی خسته نماینده و طولانی باشد اما در جمع های محبت آمیز و حضور بیش از یک راننده، بسیار شیرین و به یاد ماندنی خواهد بود.

مدت زمان سفر با خودروی شخصی

همان طور که گفته شد، در سفر با خودروی شخصی، زمان رسیدن دست خودتان است اما به صورت کلی، زمان رسیدن از تهران به مشهد با خودروی شخصی تقریباً 10 یا 11 ساعت است.

سفر با اتوبوس

سفر با اتوبوس بین هر دو شهری، مقرون به صرفه و زمان بر است. دو شهر تهران و مشهد نیز از این قاعده پیروی می نمایند و طی کردن فاصله 900 کیلومتری دو شهر با اتوبوس، برخلاف مقرون به صرفه بودنش نسبت به سایر وسایل نقلیه، زمان بر خواهد بود. زمان رسیدن اتوبوس به مشهد، در صورت توقف ممکن است بیشتر از آنچه که هست هم بگردد. با این حال، به خاطر رسیدگی های لازم، به ویژه بر روی صندلی ها و راحتی کردن آن ها، مسیر تهران مشهد شاید برای شما آنچنان خسته نماینده نباشد. بعلاوه، بیشتر اتوبوس ها از سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسبی بهره می برند و به هیچ وجه در روزهای گرم تابستان و سرد زمستان مشکل ساز نمی شوند.

مدت زمان سفر با اتوبوس

سفر با اتوبوس از تهران به مشهد کمی طولانی تر از دو نوع سفر زمینی قبلی است و حدوداً 11 الی 12 ساعت زمان می برد.

نتیجه گیری

به صورت کلی، تفاوت های میان سفر زمینی و هوایی از تهران به مشهد، به هزینه و زمان سفر مربوط می گردد و سایر موارد مانند اندازه لذت بردن از مسیر، ممکن است از هر فرد نسبت با فرد دیگر متفاوت باشد. در هر صورت، می توانید با ارزیابی شرایط خود و تطبیق دادن آن با هر کدام از روش های فوق، خود را مهیای سفر کنید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 خرداد 1402 بروزرسانی: 29 خرداد 1402 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 2359

به "تفاوت های سفر زمینی و هوایی از تهران به مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاوت های سفر زمینی و هوایی از تهران به مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید