تغییر دکوراسیون خانه با راه هایی ساده

به گزارش دیار سلمان، تغییر دکوراسیون خانه همواره یکی از دغدغه های خانواده ها، به خصوص خانم ها است. با فرارسیدن ایام پایانی سال و نزدیک شدن به عید نوروز، این دغدغه خانواده ها قوت می گیرد؛ اما تغییر دکوراسیون خانه مخصوص عید نوروز نیست و در طول سال همواره خانواده ها به دنبال نونوار کردن خانه خود هستند. وقتی شما دکوراسیون خانه خود را تغییر می دهید، به خانواده خود انگیزه مجدد زندگی می دهید و باعث آرامش آن ها می شوید. انسان ها همواره تغییرات و نو شدن را دوست دارند ولی این نو شدن و تغییر دکوراسیون خانه احتیاج به زمان زیادی دارد. وقتی زمان تغییر دکوراسیون خانه فرامی رسد، بیشترین زمان خانواده ها صرف فکر کردن به ایده هایشان می گردد.

تغییر دکوراسیون خانه با راه هایی ساده

جهت دریافت خدمات قیمت آلاچیق فلزی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

این که بدانیم کدام قسمت از خانه را باید تغییر دهیم یا اینکه آن را چگونه تغییر دهیم تا نتیجه بهتری را بگیریم بسیار مهم است. ایجاد هرگونه تغییر اشتباه در دکوراسیون خانه باعث ایجاد خلل درنتیجه به دست آمده می گردد. اگر نتیجه تغییر دکوراسیون خانه مثبت نباشد باعث دلسردی اعضای خانواده می گردد؛ همچنین ایجاد تغییرات در دکوراسیون خانه بسیار هزینه بر است پس هرگونه اشتباهی می تواند هزینه شما را به باد بدهد. قصه ما از نوشتن این مطلب، ایده دادن به افرادی است که قصد ایجاد تغییر دکوراسیون خانه خود را دارند. ایده هایی که به شما در این مطلب داده می گردد، بسیار کم هزینه هستند و وقت زیادی را از شما برای انجام آن ها نمی گیرند. به شما اطمینان می دهیم که با انجام دادن این تغییرات می توانید خانه ای شیک و نونوار بسازید و از داشتن خانه ای زیبا و جدید لذت ببرید.

جزئی تر نگاه کنید

به جای اینکه به بازسازی فضای بیرونی خانه و انجام تعمیرات داخل خانه بپردازید، نگاه خود را جزئی تر کنید و به مسائل کوچک تر خانه بپردازید. وقتی فردی به خانه شما پا می گذارد، بیشتر توجه او به مبلمان شما است تا اینکه به این توجه کند که شما لوله کشی حمام را عوض نموده اید. به دنبال انجام تغییرات کوچک و تأثیرگذار باشید و انجام تغییرات کلی را در اولویت دوم خود قرار دهید.

مانند یک کاراگاه خصوصی عمل کنید

یک برگ کاغذ و یک اتوماتیک به دست بگیرید و مانند یک کارگاه خصوصی در تمام خانه بچرخید. تمام جزئیاتی از خانه که احتیاج به تغییر دارد را یادداشت کنید. از کوچک ترین جزئیات نیز نگذرید. می توانید فضای خانه خود را بر روی برگه نقاشی کنید و قسمت هایی از خانه که احتیاج به تغییر دارد را علامت گذاری کنید تا در زمان مناسب به تغییر آن ها بپردازید. همچنین می توانید لیست خرید وسایل موردنظرتان را نیز در همین برگه یادداشت کنید.

تخت خواب خود را به یک اثر هنری تبدیل کنید

شاید شما هم مدت هاست که به این نکته توجه نموده اید که نقش و نگار تختخوابتان تکراری شده است. تخت خواب معمولاً مهم ترین عضو در دکوراسیون اتاق خواب شما است و درصورتی که همیشه تخت خواب شما یک شکل تکراری داشته باشد، ضربه مهلکی را به دکوراسیون اتاق خواب شما وارد می نماید. یک ملحفه با نقش و نگارهای متنوع تهیه کنید. فقط دقت داشته باشید که نقش و نگارهای ملحفه ای که تهیه نموده اید، باید با دکوراسیون اتاق خواب شما هماهنگ باشد. این ملحفه را بر روی تمام تشک یا قسمتی از آن بکشید و دو طرف آن را در زیر تشک قرار دهید تا ثابت بماند. این کار هزینه ای را برای شما ندارد اما به زیبایی دکوراسیون خانه شما یاری زیادی می نماید. توجه کنید که استفاده از ملحفه هایی با نقش و نگارهای رنگارنگ می تواند، زیبایی دکوراسیون اتاق خواب شما را چندین برابر کند.

قاب عکس های مناسب با سلیقه شما

ما همیشه قاب عکس ها را بر روی دیوار می بینیم. آیا این یک قانون است که همیشه قاب عکس ها را باید بر روی دیوار نصب کنیم؟ یا اینکه آیا همیشه باید قاب عکس ها را صاف و منظم به روی دیوار نصب کرد؟ بیایید و برای یک بار هم که شده عادت شکنی کنید. قسمتی از خانه که کم رفت وآمد تر است را انتخاب کنید. برای قاب عکس های خود پایه های شیک و زیبا بخرید. قاب عکس های خود را از طریق این پایه ها بر روی زمین قرار دهید. می توانید قاب عکس ها را به صورت کاملاً منظم بر روی زمین قرار دهید یا اینکه آن ها را به صورت کاملاً غیرمنظم بر روی زمین قرار دهید. در هر دو صورت نتیجه تغییر دکوراسیون خانه عالی است. اگر این ایده را دوست ندارید و می خواهید قاب عکس های خود را بر روی دیوار نصب کنید، آن ها را به صورت کج ومعوج و بدون نظم بر روی دیوار نصب کنید. این کار را انجام دهید و مطمئن باشید نتیجه آن مثبت است.

گلدان های سخنگو

به گلدان های خانه خود نگاهی بیندازید، آن ها شکل های متفاوتی دارند. احتمالاً آن ها را از مغازه های مختلفی خریده اید و شکل های متفاوتی باهم دارند. این متفاوت بودن شکل گلدان ها، چندان جالب نیست. شما به سادگی می توانید با یک تغییر کم هزینه، شکل گلدان های خود را خوشایند کنید. مقداری کاغذ کادو یا کاغذ رنگی با نقش و نگارهای زیبا بخرید و با کمی سلیقه گلدان های خود را با این کاغذ کادوها بپوشانید. با استفاده از یک اتوماتیک یا ماژیک، جملات زیبا یا خنده داری را بر روی آن ها بنویسید. می توانید از اعضای خانواده خود بخواهید تا هرکدام از آن ها بر روی گلدان موردعلاقه شان چیزی بنویسند. هرچند ماه یک بار می توانید این کاغذها را عوض کنید و جملات جدیدی را روی آن ها بنویسید.

دراور های عروسکی

اگر مدت زمان زیادی است که از دراور های خود استفاده می کنید و از آن ها خسته شده اید، به جای اینکه آن ها را تعویض کنید یا اینکه آن ها را رنگ کنید و هزینه زیادی متحمل شوید، می توانید آن ها را با استفاده از عروسک و روبان های مختلف تزئین کنید. فقط باید توجه کنید که رنگ روبان ها را متناسب با رنگ دراور تان انتخاب کنید. اگر می خواهید دراور اتاق بچه ها را تزیین کنید، می توانید از روبان های رنگارنگ و عروسک های زیبا بهره ببرید. می توانید قسمت هایی از دراور را که دچار آسیب شده است، با استفاده از عروسک و روبان های زیبا بپوشانید.

خانه مادربزرگه

فضای خانه خود را می توانید با وسایل مختلف تزئین کنید. برای تزیین کردن خانه می توانید از وسایل کهنه و قدیمی بهره ببرید. می توانید به سمساری ها سری بزنید یا اینکه از انباری خانه خود و یا از خانه مادربزرگتان، وسایلی را پیدا کنید و آن ها را در فضای خانه خود قرار دهید تا از طریق آن ها خانه خود را زیباتر کنید. مثلاً می توانید از یک گوشی تلفن قدیمی بهره ببرید و از جایگاه کهنه برای زیر تلفن بهره ببرید.

جعبه های پرکاربرد

میزهای آرایش و میزهای تحریر همیشه شلوغ هستند. وسایلی که در جلوی میز آرایش شما قرار می گیرند همیشه مورداستفاده شما هستند و نمی توانید آن ها را جمع کنید و در کشویی قرار دهید. برای اینکه از شلوغی بیش ازحد جلوی میز آرایش خود جلوگیری کنید، می توانید از جعبه های زیبای کادو بهره ببرید و تمام وسایل آرایش خود را در این جعبه ها قرار دهید. این جعبه ها زیبایی خاصی به میز آرایش شما می بخشند و نیز می تواند وسایل شما را جمع وجور نمایند.

آشپزخانه در حمام

با انجام دادن برخی از ایده ها می توانید حمام متفاوتی داشته باشید. می توانید از وسایل آشپزخانه در حمام خود بهره ببرید. می توانید فنجان را پر از پنبه کنید یا اینکه شکرپاش را پر از گوش پاک کن نموده و آن را در گوشه ای از حمام قرار دهید. یا اینکه می توانید صابون خود را درون بشقابی قرار دهید. در آخر می توانید تمام وسایل را درون سینی قرار دهید و از داشتن حمامی متفاوت لذت ببرید.

تغییر دکوراسیون خانه با گلدان های عجیب

بارها شده که شما در خانه تکانی عید، وسایلی را دور انداخته اید یا اینکه آن ها را درون انباری گذاشته اید؛ در حالی که می توانید از این وسایل به دردنخور به عنوان وسیله ای به عنوان تغییر دکوراسیون خانه بهره ببرید. مثلاً می توانید از یک نمکدان کهنه، به عنوان گلدان بهره ببرید و گلی با ساقه باریک را در سوراخ های نمکدان قرار دهید. می توانید از وسایل دیگری نیز بهره ببرید.

سفره های آسمانی

زیبایی چیدمان سفره شام برای خانم ها بسیار مهم است و همیشه می خواهند سفره ای جذاب و متفاوت داشته باشند. برای این کار می توانید هنگام چیدن سفره، علاوه بر وسایلی که آن ها را برای شام احتیاج دارید، از وسایل غیر مرتبط بهره ببرید. مثلاً می توانید جعبه زیورآلات خود را بازکنید و وسایلی از آن را درون سفره خود بچینید. همچنین می توانید برای تزئین سفره خود از روبان های رنگی یا خرده های کاغذ رنگی بهره ببرید.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 18 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1221

به "تغییر دکوراسیون خانه با راه هایی ساده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر دکوراسیون خانه با راه هایی ساده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید