تعیین عرصه و پیشنهاد حریم محوطه های تاریخی تیس در سیستان و بلوچستان آغاز شد

به گزارش دیار سلمان، طرح باستان‌شناسی بررسی و گمانه‌زنی به‌منظور تعیین عرصه و پیشنهاد حریم و همچنین حفاظت در مقابل ساخت‌و‌سازهای محوطه‌های تاریخی روستای تیس در سیستان و بلوچستان آغاز شد.

تعیین عرصه و پیشنهاد حریم محوطه های تاریخی تیس در سیستان و بلوچستان آغاز شد

به‌گزارش خبرنگاران به‌نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، مجتبی سعادتیان سرپرست هیئت باستان شناسی امروز دوشنبه 22 مرداد 97 با اعلام این خبر گفت: این روستای باستانی در فاصله حدود 5 کیلومتری شمال شهر چابهار در استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

او با اشاره به این نکته که بر اساس مطالعات باستان شناختی که تاکنون به انجام رسیده قدمت این روستا به دوران پیش از تاریخ تا دوران اسلامی برمی گردد تصریح کرد: این آثار در قالب گورستان های متعدد، معماری دستکند، مسجد، قلاع نظامی و تپه های باستانی به چشم میخورد.

این باستان شناس گفت: با توجه به افزایش ساخت و ساز در این روستا و لزوم ساماندهی و حفاظت از آثار تاریخی، طرح پژوهشی تعیین حریم آثار باستانی این روستا تکمیل و پس از صدور مجوز، این فعالیت باستان شناختی آغاز شد.

او ابراز امیدواری کرد با تکمیل طرح تعیین حریم آثار باستانی این روستای مهم تاریخی، گام بزرگی در مطالعات باستان شناختی و حفاظت از آثار فرهنگی این منطقه از کشور برداشته شود.

تعیین عرصه و پیشنهاد حریم محوطه های تاریخی تیس چابهار استان سیستان و بلوچستان با مجوز ریاست پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در حال انجام است.

منبع: chtn.ir
انتشار: 27 مرداد 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 44

به "تعیین عرصه و پیشنهاد حریم محوطه های تاریخی تیس در سیستان و بلوچستان آغاز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعیین عرصه و پیشنهاد حریم محوطه های تاریخی تیس در سیستان و بلوچستان آغاز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید