تربیت صحیح فرزندان در سایه محبت و اقتدار

به گزارش دیار سلمان، خبرنگاران/زنجان رئیس آموزش و پرورش شهرستان ابهر گفت: حاکمیت نظم و محبت در محیط خانواده، یک مولفه اصلی در خانواده های قانون مدار و اقتدارگرا است.

تربیت صحیح فرزندان در سایه محبت و اقتدار

عباس عزیزخانی صبح امروز در جلسه آموزش خانواده که با موضوع آنالیز آسیب های رشد و چالش های دوران نوجوانی در مدرسه بنت الهدی ابهر برگزار گردید، گفت: والدین و معلمان باید در تعامل با نوجوانان پیش قدم باشند، زیرا ارتباط موثر، تعامل و همدلی از بروز آسیب های دوران نوجوانی پیشگیری خواهد نمود.

وی با اشاره به این که نهاد خانواده و مجموعه آموزش و پرورش دو بال مهم و اصلی در تعالی جامعه هستند، اظهار کرد: هم افزایی و افزایش سطح دانش و آگاهی خانواده ها تاثیر فراوانی در بهبود شرایط تربیتی نوجوانان خواهد داشت.

عزیزخانی با تاکید بر این که نوجوانی یک سن بحرانی است که باید توسط خانواده ها مدیریت گردد، گفت: رفتار والدین باید طوری باشد که نوجوانان دچار دوگانگی و تضاد ارزش ها نشوند.

وی تغییرات هورمونی را یکی از عوامل موثر در تغییر حالات روحی نوجوانان اعلام کرد و اضافه کرد: خانواده ها باید با ایجاد ارتباط موثر با نوجوانان و درک متقابل آن ها، زمینه اعتماد و همدلی را به منظور مرتفع کردن آسیب های ناشی از تغییر حالات روحی نوجوانان فراهم نمایند.

این مسئول با اشاره به این که نوجوانان در این سن به مرحله تفکر انتزاعی می رسند، گفت: والدین و معلمان باید در تعامل با نوجوانان پیش قدم باشند، زیرا ارتباط موثر، تعامل و همدلی از بروز آسیب های دوران نوجوانی پیشگیری خواهد نمود.

عزیزخانی، توجه ویژه به سبد غذایی نوجوانان را از موارد مهم برشمرد و بیان کرد: کمبود آهن و کلسیم از جمله مواردی است که نوجوانان در سن رشد با آن درگیر هستند، لذا خانواده ها با در نظر دریافت خوراکی هایی که ارزش غذایی بالایی دارند، می توانند در بهبود سلامت نوجوانان قدم های موثری بردارند.

وی با تاکید بر این که خانواده های قانون مدار و اقتدارگرا در تربیت فرزندان پیروز تر عمل می نمایند، گفت: حاکم بودن نظم و محبت در محیط خانواده، دو مولفه اصلی در خانواده های قانون مدار و اقتدارگرا است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 802

به "تربیت صحیح فرزندان در سایه محبت و اقتدار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تربیت صحیح فرزندان در سایه محبت و اقتدار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید