برنامه های گذر از پیک بار تابستان و مدیریت بار اضطراری سمنان

به گزارش دیار سلمان، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: متوسط رشد مصرف انرژی در جهان حدود سه درصد است و ظرف دو ماه اخیر، میزان رشد مصرف برق استان نسبت مدت مشابه سال گذشته، قریب 20 درصد است.

برنامه های گذر از پیک بار تابستان و مدیریت بار اضطراری سمنان

به گزارش جام آنلاین از سمنان، سید محمد موسوی زاده در این نشست با تبیین شرایط فراوری و مصرف در پیک سال 1400 بیان داشت: متوسط رشد مصرف انرژی در جهان حدود سه درصد است و ظرف دو ماه اخیر، میزان رشد مصرف برق استان نسبت مدت مشابه سال گذشته، قریب 20 درصد است.

وی با عنوان این که گرمای زودهنگام و شرایط نامناسب سال آبی، باعث شده تا کشاورزان پمپ های آب را زودتر روشن نمایند گفت: ورود دستگاه های سرمایشی به مدار، استفاده غیرمجاز از برق برای فراوری ارزهای دیجیتال و محدودیت فراوری برق در نیروگاه های برق آبی به دلیل کاهش بارندگی ها، موجب شد تا مدیریت بار اضطراری در استان اعمال گردد.

وی به موضوع اطلاع رسانی خاموشی های ناشی از کمبود فراوری نیروگاه ها اشاره نمود و اضافه کرد: مشترکان استان برای اطلاع از شرایط مدیریت بار اضطراری احتمالی می بایست با نصب اپلیکیشن برق من بر روی گوشی تلفن همراه خود و یا مراجعه به وب سایت این شرکت، جدول برنامه زمان بندی را مشاهده و به وسیله پیغام رسان های داخلی نیز این مهم انجام می گردد. موسوی زاده با اظهار این که ارسال پیغامک خاموشی به مشترکان در دستور این شرکت واقع شده است اضافه کرد: مشارکت بیش از پیش مشترکان استان با رعایت نکات ساده و عملیاتی مدیریت بهینه مصرف برق، در کاهش میزان خاموشی ها اثرگذار است. وی یادآور شد: سهمیه کاهش پیک بار امسال از سوی شرکت توانیر برای شرکت توزیع برق استان سمنان 41 مگاوات پیش بینی شده و سهمیه استفاده از شرکت های تجمیع نماینده برای کاهش بار مشترکین خانگی و تجاری 10 مگاوات است.

وی توضیح داد: از سال گذشته تا به حال، 99 مزرعه غیرمجاز رمز ارز دیجیتال در استان سمنان شناسایی و جمع آوری شده و تا به امروز دو هزار و 807 دستگاه ماینر غیرمجاز کشف شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان خاطرنشان ساخت: کاهش مصرف ساختمان های اداری، نهادهای عمومی و بانک ها به میزان 50 درصد سال گذشته، تنظیم وسایل سرمایشی روی 25 درجه سانتی گراد و بالاتر، خاموش کردن روشنایی و سرمایش پس از انتها ساعت کاری، انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترکان صنعتی و کشاورزی، استفاده حداکثری از مولدهای اختصاصی صنایع و ادارات، تعدیل روشنایی شهری و بین شهری، کاهش مصرف مشترکان خانگی و تجاری با استفاده از استارت آپ ها و اطلاع رسانی و مطلع سازی و آموزش همگانی به عنوان اهم اقداماتی است که برای کاهش اوج مصرف برق در برنامه مدیریت اضطراری مصرف برق در تابستان امسال محسوب می گردد.

لازم به ذکر است: همچنین در این نشست خبری به سوالات خبرنگاران پیرامون موضوعات جدول برنامه ریزی خاموشی ها در سطح استان، شرایط تلفات شبکه توزیع برق، نحوه ثبت اطلاعات مربوط به خسارت لوازم برقی در اپلیکیشن برق من و سامانه bime.tavanir.org.ir، رزمایش های خدمت متعالی برای اصلاح شبکه ها، نحوه بازرسی از شرایط مصرف برق ادارات، تعدیل روشنایی معابر شهری و بین شهری و نحوه همکاری مشترکان صنعتی و کشاورزی و ادارات در پیک بار تابستان پاسخگویی شد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 13 تیر 1400 بروزرسانی: 13 تیر 1400 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1789

به "برنامه های گذر از پیک بار تابستان و مدیریت بار اضطراری سمنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه های گذر از پیک بار تابستان و مدیریت بار اضطراری سمنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید